Roken op de kazerne

Auteur Topic: Roken op de kazerne  (gelezen 11301 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kevke

  • Gast
Gepost op: 6 maart 2004, 20:56:29
In de Brand en Brandweer van maart staat een artikel over roken op de kazerne. Wat zijn jullie meningen en hoe hebben jullie het geregeld binnen het eigen korps.

Groeten,
Kev




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 7 maart 2004, 09:54:35
ik vindt het een goed artikel wat er in de Brand&Brandweer staat,ik vindt het een beetje te ver doorslaan dat hele rookbeleid(ben zelf niet roker)Ik denk dat als je met elkaar goede afspraken maakt,over wanneer er wel of niet gerookt wordt dat je al een boel problemen oplost.

Bij ons mogen de rokers alleen nog maar roken bij een aangewezen plek in de garage tussen de voertuigen,dat mocht dan omdat er veel bezwaar was vanuit het korps.
Maar dat betekend wel dat als je terug bent van een "heftige"inzet,de ploeg in tweeen ligt de ene helft staat beneden te roken de andere helft boven aan de koffie.


firemanr

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 7 maart 2004, 23:00:23
Bij jullie, Peter, staan ze dan tenminste binnen. Hier bij ons staan ze buiten te roken..... :(
Als er een paar auto's binnen gestart worden, das niet zo erg, en dat je daarna de rook met een mes kunt snijden..... :-X :-X

Maar ho maar als je een sigaret opsteekt binnen.......
Nee, ik vindt dat het rookbeleid (en andere beleidsmaatregelen door de regering) een beetje doorschieten naar de verkeerde kant, en wordt Nederland een betuttelland, waar je op den duur je k..t niet meer af mag vegen voordat je genoeg spaarpunten gespaard hebt.

Ze moeten hier nog meer regeltjes verzinnen in dit bekrompen Nederland. >:(


womanonfire

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 8 maart 2004, 17:11:54
Ook ik ben een NIET roker.en ik ben er best blij mee dat
je er niet meer mag roken.
er zijn er een paar die het wel doen maar ze gaan een eindje verder op zitten aan de lange tafel.
er word eerdaags een grote afzuiger geplaatst boven dat gedeelte.
en als nu gewoon iedereen stopt,wat veeel gezonderis ook voor henzelf hoeven we allemaal niet meer zo moeilijk te doen.
dat gerook is toch ook nergens voor nodig.
t is ongezond ,je gat er op den duur dood van en nog duur ook.stoppen dus voor je eigen en ons niet rokers bestwil.
please niet boos worden hoor .


Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #4 Gepost op: 8 maart 2004, 19:43:06
Citaat
Ook ik ben een NIET roker.en ik ben er best blij mee dat je er niet meer mag roken.
en als nu gewoon iedereen stopt,wat veeel gezonderis ook voor henzelf hoeven we allemaal niet meer zo moeilijk te doen.
.

Dit is dus 'olie op het vuur gooien' in de strijd over het roken. We worden in NL helemaal gek betuttelt door regeltjes en wetjes. Roken en Niet roken is best samen oplosbaar. Af en toe even de puntjes op de I zetten (dat kan soms heftige discussies teweeg brengen)  en een ieder weet waar hij/zij aan toe is.

Of ik wel of niet wil roken is geheel aan mijzelf. Ik ben voorstander van een rook beleid waarin ik niet verplicht wordt 'mee te roken' op het moment dat ik geen andere keuze heb. (Vergadering, officiele bijeenkomst enz enz)
Is de 'verplichting' over dan kies ik er zelf voor om 'mee te roken' .

Laten we alsjeblieft niet gaan mierenn**ken over het mogen roken nabij voertuigen e.d. Als er een wagen de deur uitgaat en je komt een uur later terug, mag je blij zijn als de rookwolken opgetrokken zijn.

Citaat
dat gerook is toch ook nergens voor nodig.
t is ongezond ,je gat er op den duur dood van en nog duur ook.stoppen dus voor je eigen en ons niet rokers bestwil.
Hier maak je je eigen niet erg geliefd mee. Ik kan zelf wel bepalen wat goed voor me is.

Ton. (en ja, je had het al verwacht, een roker)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 8 maart 2004, 20:40:11
Bij jullie, Peter, staan ze dan tenminste binnen. Hier bij ons staan ze buiten te roken..... :(
Als er een paar auto's binnen gestart worden, das niet zo erg, en dat je daarna de rook met een mes kunt snijden..... :-X :-X

Maar ho maar als je een sigaret opsteekt binnen.......
Nee, ik vindt dat het rookbeleid (en andere beleidsmaatregelen door de regering) een beetje doorschieten naar de verkeerde kant, en wordt Nederland een betuttelland, waar je op den duur je k..t niet meer af mag vegen voordat je genoeg spaarpunten gespaard hebt.

Ze moeten hier nog meer regeltjes verzinnen in dit bekrompen Nederland. >:(
als het aan de gemeente had gelegen hadden de jongens inderdaad buiten gestaan >:(


Bralo20

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 9 maart 2004, 10:42:27
Hier in Londerzeel mocht er tot voor kort overal gerookt worden in de kazerne.  Binnenkort zal dit echter nog alleen maar het geval zijn in de bar, waar een rookafzuiging geplaatst zal worden, en in enkele lokalen.  Ook zal men vanuit de gemeente en de brandweer aangemoedigd worden om te stoppen met roken.

Op zich hadden er eigenlijk weinig personen last van en kon je eigenlijk de laatste jaren de mensen die roken nog op 1 hand tellen.

Mvg,


firemanr

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 9 maart 2004, 11:21:45
Hier in Londerzeel mocht er tot voor kort overal gerookt worden in de kazerne.  Binnenkort zal dit echter nog alleen maar het geval zijn in de bar, waar een rookafzuiging geplaatst zal worden, en in enkele lokalen.  Ook zal men vanuit de gemeente en de brandweer aangemoedigd worden om te stoppen met roken.

Op zich hadden er eigenlijk weinig personen last van en kon je eigenlijk de laatste jaren de mensen die roken nog op 1 hand tellen.

Mvg,
Dan heb je geluk, Stijn, dat je aan de bar mag roken....hier mag dus ABSOLUUT niet meer gerookt worden binnen, kans op boete: € 340,--!!!!!!
Dus als je met je pintje aan de bar staat, kun je om te gaan roken buiten gaan staan.... >:(
Je snapt dat de vaste feestavonden tegenwoordig een groot succes aan het worden zijn..... >:( :'( :'(

Het lijkt tegenwoordig trouwens wel een hetze tegen rokers....ik begin me al een beetje crimineel te voelen als ik een sigaret opsteek, schandalig gewoon!

Er was hier een man die 107 jaar geworden was en dagelijks zijn sigaartjes rookte, die wilde verbieden(!!!!) om in het ouwemannenhuis zijn sigaardje te roken, want het is ongezond en hij zou er dood aan kunnen gaan?????? 107 jaar!!!!!!!!!!

De regering moet zich eens meer bezig gaan houden met zaken die hun aangaan en die voornamer zijn dan Mabelgate en og iemand rookt of niet.
Straks gaan ze nog bepalen hoeveel keer je het mag doen op de maand..... :-\

 ;D

Nogmaals


Bralo20

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 9 maart 2004, 12:58:45
Dan heb je geluk, Stijn, dat je aan de bar mag roken....hier mag dus ABSOLUUT niet meer gerookt worden binnen, kans op boete: € 340,--!!!!!!
Dus als je met je pintje aan de bar staat, kun je om te gaan roken buiten gaan staan.... >:(
Je snapt dat de vaste feestavonden tegenwoordig een groot succes aan het worden zijn..... >:( :'( :'(

Gelukkig ligt het rokerspercentage hier enorm laag bij Brandweer Londerzeel en hebben dus weinig mensen last van deze beperkingen die ingevoerd gaan worden.  In het enige lokaal waar er altijd al een rookverbod was, onze polyvalente zaal, wordt er tijdens het jaarlijks korpsfeest zelfs een uitzondering gemaakt zodat iedereen (+/- 120 personen) tijdens dat feest rustig kunnen roken indien ze dit wensen.  En niemand had hier last van.  Maar als ik het zo bekijk hebben wij inderdaad nog geluk ja.

Citaat
Het lijkt tegenwoordig trouwens wel een hetze tegen rokers....ik begin me al een beetje crimineel te voelen als ik een sigaret opsteek, schandalig gewoon!

Klopt, hier in België geldt zelfs een algemeen verbod op tabacsreclame.  Door dat verbod is er zelfs vorig jaar, in 2003, geen Grand Prix op Francorchamps geweest.  Omdat dit blijkbaar toch een ernstig economisch verlies was heeft men toch een uitzonderingsmaatregel gemaakt zodat de GP Francorchamps dit jaar toch opnieuw doorgaat.

De helft van de pakjes sigaretten worden ingenomen door waarschuwingen, zelfs bijsluiters zitten erbij.  Ze vonden een "funbox" uit waardoor men die waarschuwingen niet meer zag: reactie van de regering: we gaan de "funboxen" verbieden.

Ikzelf ben geen roker, op een sporadische sigaar na een uitgebreid dinertje op restaurant dan na, maar ik vind toch ook dat het dezer dagen al heel ver gaat.

Gelukkig zijn we nog niet zover dat men de toestand uit New York City overneemt waar sinds vorig jaar een algemeen rookverbod geldt en men op straat moet gaan roken.

Citaat
Er was hier een man die 107 jaar geworden was en dagelijks zijn sigaartjes rookte, die wilde verbieden(!!!!) om in het ouwemannenhuis zijn sigaardje te roken, want het is ongezond en hij zou er dood aan kunnen gaan?????? 107 jaar!!!!!!!!!!

Je meent het niet????  LOOOOOL Ocharme de man, ipv zijn leven te verlengen door zijn sigaartje te onmenen zou dit wel eens zijn leven kunnen verkorten door de stress die mogelijk uit dit verbod komt.  Tssss

Citaat
De regering moet zich eens meer bezig gaan houden met zaken die hun aangaan en die voornamer zijn dan Mabelgate en og iemand rookt of niet.
Straks gaan ze nog bepalen hoeveel keer je het mag doen op de maand..... :-\

Mja, hier in België net hetzelfde.  Hier is de huidige regering ook met zulke onbenulligheden bezig terwijl het werkloosheidscijfer nog nooit zo hoog was in België sinds de regeringen "Verhofstadt I & II".  Het ziet er echter wel naar uit dat ze een flinke afstraffing gaan krijgen bij de gewestelijke verkiezingen medio dit jaar.  Laat het uit zeg, we worden al behandeld als een bende kleine kinderen, ze moeten nu nog niet gaan bepalen hoeveel keer je "het" nog mag doen hé ;D  Anders zullen er vele mensen uitwijken naar andere landen hoor ;)


Greetzzz,

 ;D

Nogmaals
Citaat


nico5

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 9 maart 2004, 15:48:35
Ik denk dat wij bij de overheden maar niet meer moeten uitrukken want wij hebben ook recht op een rookvrije werkplek toch ::) ;D :-*