Roken op de kazerne

Auteur Topic: Roken op de kazerne  (gelezen 11383 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 9 maart 2004, 17:15:53

Straks gaan ze nog bepalen hoeveel keer je het mag doen op de maand..... :-\

 ;D

Nogmaals
dat zou voor jou nog geen eens verkeerd zijn,wordt je teminste met dat ook in de peiling gehouden ;D ;D
Maar ik sprak vandaag een paar brandweercollega,s,en je hoort meer en meer dat dat rookverbod alleen maar kwade gezichten geeft.
Maar nu als die gasten komen controleren,en ze betrappen je en hopla boette.En als korps besluiten we die boette niet te betalen,wat zouden dan de verdere stappen kunnen zijn


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 13 maart 2004, 21:57:00
Maar nu eens wat anders,de tabakswet is alleen van toepassing op openbare gebouwen.Wat nu als je een sjekkie opsteekt in de TAS ::) ;)

en je zet de TAS buiten ;D


firemanr

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 13 maart 2004, 22:15:24
Officieel mag je bij ons in de auto's ook niet roken....officieel.... ::) ::) ;D ;D


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #13 Gepost op: 16 maart 2004, 13:53:26
Wij hebben een rookbeleid in de kazerne.
Je mag alleen roken in de rookruimte die als extra ruimte gemaakt is naast "de wacht".

In die ruimte staan in de ene kazerne riante stoelen, in de andere kazerne enkel een tafel met wat kantinestoelen. Gezellig de hele boel afgesloten met een glazenwand, met een deur erin. De deur staat wel bijna altijd open. ;D

Als ex-roker (net 8 maanden gestopt) ben ik wel blij met dit beleid. Ik merk nog steeds dat ik het lekker vindt ruiken, en ik word nog steeds verleid om te gaan roken.
Voor mij is het rookbeleid op deze manier toch een goede hulp.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #14 Gepost op: 16 maart 2004, 20:52:05
Roken op je werkplek......

Ik ben zelf een niet roker!!!! en ben het er helemaal mee eens dat het de verkeerde kant opgaat.

De mensen die deze regels opstellen snappen gewoon niet hoe het werkt..... Tuurlijk is het voor de niet rokers fijner als er nergens gerookt word, anders zouden ze zelf ook wel zijn gaan roken.

Op zich is het wel goed dat er nu eens over gesproken word. Ik ben dan lid van een vrijw. korps en een beroeps korps waar beide op een andere manier mee omgegaan word...

Vrijw. korps.
Hier mag gerookt worden in de kantine voor en na de oefenavond. Niet in de voertuigen. Niet wanneer er "externe" in het gebouw aanwezig zijn.
Hier is een een vergadering goed over gesproken en zijn we gezamelijk (rokers en niet rokers) tot een oplossing gekomen. Dit is voor iedereen verkoopbaar ook als er controle komt!) Je hebt tenslotte nog steeds met vrijwilligers te maken. Als je nu al kijkt wat er met leidraad oefenen is veranderd en als er dan ook nog eens niet gerookt mag worden gaat toch te ver.......

beroeps korps.
Hier mag overdag alleen in de werkplaatsen en in de remise gerookt worden. Na 5 uur en in de weekenden wanneer dagdienst naar huis is mag er in 1 van de 2 avondvertrekken ALLEEN door de beroeps gerookt worden. Wanneer er vrijwilligers oefenavond hebben of er cursisten op de kazerne zijn moeten die buiten gaan roken. Ook met deze regeling ben ik het helemaal eens. Anders komen alle rokers die om zijn beurt willen roken de rokers "lastig" vallen. Nu is het mijn eigen keuze waar ik bv. tv wil gaan kijken. In de rook of niet in de rook. Voor mensen die roken en een 24uurs dienst draaien en er geen gelegenheid is om te roken ben je in mijn ogen niet goed bezig.

Laten we mekaar eens recht in de ogen kijken en gewoon goede afspraken met elkaar maken wat wel en niet reeël is. Bij een klein buitenbrandje hangt er niemand ademlucht om en stampen we dit als het effe kan met de laarzen uit. Dan hebben we voor een hele week rook ingeademd die we anders in die paar uur voor de tv of na een oefenavond hebben ingeademd.

Ik ben er dus geen voorstander van om een algeheel rookverbod op te leggen maar ben het er wel mee eens dat er over gepraat moet worden en dat de niet rokers er niet al te veel last van moeten hebben.....

Succes


knarf

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 17 maart 2004, 15:53:37
Wat een flauwe kul, onderscheid maken tussen beroeps en vrijwillig en of er vreemden in de kazerne zijn. Volgens de wet mag er gewoon niet gerookt worden op een werkplek en in een openbaar gebouw. Al maak je er onderling afspraken over dat helpt niets als je controle krijgt volgt gewoon een boete. Al jaren moesten niet rokers lijden onder de rokers het wordt tijd dat ze zich nu maar een aanpassen aan de meerderheid van de bevolking. Misschien is het wel eens leuk om eens rook in een CO meter te blazen dan weet je meteen waarom het verboden is om binnen te roken. En roken in het voertuig, daar staat maar een sanctie op direct uitstappen en verder lopen ( naar huis)


firemanr

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 17 maart 2004, 17:48:36
Wat een flauwe kul, onderscheid maken tussen beroeps en vrijwillig en of er vreemden in de kazerne zijn. Volgens de wet mag er gewoon niet gerookt worden op een werkplek en in een openbaar gebouw. Al maak je er onderling afspraken over dat helpt niets als je controle krijgt volgt gewoon een boete. Al jaren moesten niet rokers lijden onder de rokers het wordt tijd dat ze zich nu maar een aanpassen aan de meerderheid van de bevolking. Misschien is het wel eens leuk om eens rook in een CO meter te blazen dan weet je meteen waarom het verboden is om binnen te roken. En roken in het voertuig, daar staat maar een sanctie op direct uitstappen en verder lopen ( naar huis)

Dan had je bij ons in de ploeg dus pech, want dan zou er maar 1 naar huis moeten lopen en dat zou jij zijn...... ::) ::)


rietje

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 17 maart 2004, 19:46:51
volgens mij zit een brandweerman/vrouw altijd al in de rook maakt het roken van een sigaret dan zo veel verschil de roker is vogelvrij verklaard ik ben zelf al een jaar gestopt met roken maar mij maakt het niet uit of er gerookt word als het maar niet te veel tegelijk is  ::)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #18 Gepost op: 17 maart 2004, 19:51:35
Dan had je bij ons in de ploeg dus pech, want dan zou er maar 1 naar huis moeten lopen en dat zou jij zijn...... ::) ::)
en niet alleen bij jullie ;D


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #19 Gepost op: 17 maart 2004, 22:29:46
Maar dat gaat toch hardstikke stinken in een auto? Ik heb er niet echt veel moeite mee als ze roken (ook weer niet teveel natuurlijk) maar in m'n auto wordt er echt niet gerookt! :o

Christian