Roken op de kazerne

Auteur Topic: Roken op de kazerne  (gelezen 11341 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #40 Gepost op: 5 juli 2004, 19:41:09
Maar stel dat die persoon het had gevraagd, zo van: mogen jullie peuken uit, ik houd daar niet van. Of iets in die strekking. Zou hij dan een leven hebben? Als het eens een beetje rookt bij een brand, denk ik dat hem wel eens gevraagd wordt of hij geen last heeft van de rook. Snap je? Wat ik bedoel: je kan het eigenlijk niet aangeven, dan ben je al snel een eikel en gun je je collega's geen pleziertje etc.

Denk hier maar eens over na... ;)

Christian
het maakt heel erg veel uit als dat persoon het zelf aan de rokers had gevraagt of die peuken uit zouden kunnen,dan ben je eerlijk en kom je er voor uit dat je het liever niet hebt.
Nu gaat zo,n figuur achterbaks een klachtenlijn bellen,en daar maak je geen virenden mee binnen de brandweer.Bij ons zou hij/zij ook geen leven meer hebben.

Als het eerlijk tegen de collega,s was gemeld,dan had erover gesproken kunnen worden.Er waren afspraken gemaakt,en dan moet IEDEREEN zich daar aan houden dus ook de niet rokers.


knarf

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 5 juli 2004, 22:54:07
Volgens mij valt er helemaal nergens over te praten. Het is bij wet verboden dat er gerookt wordt op de werkplek.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #42 Gepost op: 5 juli 2004, 23:16:28
Met Knarf ben ik het dus eens. Er zijn niet voor niets regels.

Christian


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #43 Gepost op: 5 juli 2004, 23:26:03
Dat je niet door rood mag rijden is ook een regel, maar of iedereen zich daar nou aan houdt?
Daarom vind ik het gewoon zielig dat zo'n persoon anoniem de klachtenlijn belt!
Heb dan de lef om het openlijk te zeggen!


Rene112

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 5 juli 2004, 23:50:07
Er waren afspraken gemaakt,en dan moet IEDEREEN zich daar aan houden dus ook de niet rokers.

Tja....  :-\  het is heel vervelend.....
Maar als die afspraken die binnen een korps worden gemaakt nu eens in strijd zijn met de wet?  Dan lijkt het mij toch vrij sterk dat die ene persoon gedwongen zou moeten worden om de wet te overtreden.......

Hoe lastig het ook is.... er is gewoon geen speelruimte om 'eigen afspraken' te maken. De wettelijke regels zijn landelijk aangescherpt en dat is ook nog eens binnen een zeer democratisch land gebeurd. Wat willen we nog meer?  ???

Die persoon had het misschien wat netter gedaan als hij/zij eerst naar de werkgever of naar de ondernemingsraad was gestapt.

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #45 Gepost op: 6 juli 2004, 09:39:50
Tja....  :-\  het is heel vervelend.....
Maar als die afspraken die binnen een korps worden gemaakt nu eens in strijd zijn met de wet?  Dan lijkt het mij toch vrij sterk dat die ene persoon gedwongen zou moeten worden om de wet te overtreden.......

Hoe lastig het ook is.... er is gewoon geen speelruimte om 'eigen afspraken' te maken. De wettelijke regels zijn landelijk aangescherpt en dat is ook nog eens binnen een zeer democratisch land gebeurd. Wat willen we nog meer?  ???

Die persoon had het misschien wat netter gedaan als hij/zij eerst naar de werkgever of naar de ondernemingsraad was gestapt.

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard

wij hebben afspraken gemaakt met het korps,maar ook met ons contactpersoon van de gemeente waar er gerookt mag worden op de kazerne.En dat is bij de voertuigen.
Als daar gerookt wordt,en er komt onverhoopt controle dan regelt de gemeente de eventuele problemen.

daar is een ieder mee accoord,dus hoeft daar niemand meer over te klagen.
Plus het volgende als wij boven in de kantine zitten gaan beneden de deuren op slot,en zijn ze verplicht eerst aan te bellen ik vrees dat die controleur gezellig op de stoep blijft staan.We laten ze gewoon niet binnen,het schijnt dat je ze de toegang mag ontzeggen ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #46 Gepost op: 6 juli 2004, 09:58:50
Met Knarf ben ik het dus eens. Er zijn niet voor niets regels.

Christian
en leef jij altijd via de aan jouw opgelegde regels??? het lijkt me sterk


firemanr

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 6 juli 2004, 11:09:33
wij hebben afspraken gemaakt met het korps,maar ook met ons contactpersoon van de gemeente waar er gerookt mag worden op de kazerne.En dat is bij de voertuigen.
Als daar gerookt wordt,en er komt onverhoopt controle dan regelt de gemeente de eventuele problemen.

daar is een ieder mee accoord,dus hoeft daar niemand meer over te klagen.
Plus het volgende als wij boven in de kantine zitten gaan beneden de deuren op slot,en zijn ze verplicht eerst aan te bellen ik vrees dat die controleur gezellig op de stoep blijft staan.We laten ze gewoon niet binnen,het schijnt dat je ze de toegang mag ontzeggen ;)

Is dat zo????? ???


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #48 Gepost op: 6 juli 2004, 11:31:46
Is dat zo????? ???
yup,er is ons verteld dat zij geen rechtelijke machtiging hebben om binnen te treden.Hoever dat waar is weet ik niet,maar dat is een kwestie van uittesten dus blijven ze op de stoep staan


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #49 Gepost op: 6 juli 2004, 23:31:21
en leef jij altijd via de aan jouw opgelegde regels??? het lijkt me sterk

Zulke regels zijn toch eenvoudig na te leven? Ik ben de braafste niet, ik overtreed evengoed regels, maar als je bedenkt wat de gevaren van (mee)roken zijn, dan is zo'n regel er toch zeker niet voor niets!
Maar mij boeit het verder weinig, rook als je dat wilt, is alleen vrij duur als je betrapt wordt. € 2400,-  :o
En ik denk dat zo'n opsporingsambtenaar toegang moet krijgen tot alle gebouwen!!!

Christian