''Een derde fietsers rijdt zonder licht''

Auteur Topic: ''Een derde fietsers rijdt zonder licht''  (gelezen 8700 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #40 Gepost op: 23 december 2010, 12:15:15
En wat zien we, de ''hema'' lampjes die met een elastiekje verkeerd worden bevestigd (en dus licht naar beneden schijnen ipv achter/vooruit)  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Piles

  • Geďnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #41 Gepost op: 23 december 2010, 12:19:44
Ik denk dat het eerder is dat het "cool" is om zonder verlichting te fietsen.Met juiste verlichting ben je al snel een "nerd" onder de jongeren en lachen ze je uit .
Volgens mij is het meer het idee van "Er staat straatverlichting, dus het is niet nodig", of luiheid, of ze gaan kapot/worden gejat.
Ik zie hier genoeg scholieren met de juiste verlichting rijden, in groepen (nu is dat wel de polder, niet de grote stad). Al een stuk beter dan een aantal jaren geleden.

En het besef bij jongeren komt toch pas als ze in de auto stappen... ;)

En wat zien we, de ''hema'' lampjes die met een elastiekje verkeerd worden bevestigd (en dus licht naar beneden schijnen ipv achter/vooruit)  :-X

Dat ze die durven te verkopen ja... En mensen denken nog dat het werkt ook...


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #42 Gepost op: 23 december 2010, 12:22:36
En wat zien we, de ''hema'' lampjes die met een elastiekje verkeerd worden bevestigd (en dus licht naar beneden schijnen ipv achter/vooruit)  :-X


Okee, maar beter dan helemaal niks. Als ik fiets gaat het mij er ook niet zozeer om dat ík genoeg licht heb om niet een sloot in te rijden, maar meer dat automobilisten en andere weggebruikers mij zien. Heb een paar keer gehad dat mijn licht kapot was, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik dan niet lekker naar huis fiets hoor...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #43 Gepost op: 23 december 2010, 12:35:51
Dat de batterijen op zijn hoor ik ook steeds vaker maar ik vind het een beetje een zwak excuus. Het is mij namelijk altijd opgevallen als mijn batterijen op dreigden te raken. Dat zie je heus wel aankomen als je er een beetje op let.

Ik probeer zoveel mogelijk te schrijven maar ik krijg juist het idee dat mensen er weer lakser in worden. Dat komt ook omdat er in de dienst niet altijd tijd is om er voor te schrijven. Soms rij ik een hele nacht van hot naar her en kan ik geen fietser aanspreken. De fietser ziet een politieauto langsrijden die niets doet en denkt dat hij er wel mee weg komt terwijl hij de dag erna wel de klos is.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #44 Gepost op: 23 december 2010, 12:40:29
Okee, maar beter dan helemaal niks.

zo'n hema lampje is helemaal niks.... Als ik sta te controleren zie ik het vaak pas op het laatste moment dat ze zo'n lampje hebben....

En dan gaat men er vanuit dat een automobilist dat wel ziet als hij met 50 aan komt rijden...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #45 Gepost op: 23 december 2010, 13:03:10
In mijn beleving is het niet zozeer onwil, maar is het vaak gewoon onhandig. Als de voorlamp (dynamo) van mijn fiets stuk zou gaan, zou ik geen idee hebben hoe die te vervangen. Er is geen plaats om zo'n knipperlichtje te steken en ik zou ook niet weten hoe ik het anders zou moeten doen. En naar de fietsenmaker om het te laten repareren kost ook al gauw een paar tientjes, en hoeveel mensen hebben daar nu geld voor?

Bovendien zijn sommige mensen van zichzelf al zo'n helder licht... juhf bkll
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


sylvester1986

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 23 december 2010, 13:13:31
In navolging van deze topic, ben ik wel benieuwd wie er juist wel verlichting op de fiets heeft en aangezien we ruim een jaar verder zijn, is er vast wel iets veranderd  juhf bkll

Ik heb op dit moment geen fiets en dus ook geen verlichting  :P


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #47 Gepost op: 23 december 2010, 13:17:36
ik heb wel verlichting, alleen mijn achterlicht is niet echt best meer. moet nodig een andere batterij in. als ik in het donker fiets zie je hem wel, maar om het zekere voor het onzekere te nemen duik ik als er een auto aan komt toch even de berm in. als ik op 1 of ander boeren landwegetje fiets doe ik dat ook. ik probeer deze wegen te vermijden maar soms kan het even niet anders. het is daar niet zo dat ik er voor ga lopen. of je nou aangereden word lopend met de fiets in je hand of zittend op de fiets maakt ook niks uit. maar vooral aan de kant gaan scheelt al de helft.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


sylvester1986

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 23 december 2010, 13:24:03
uiteraard heb ik licht op me fiets, 'k laat me niet doodrijden

Dan is er niet veel veranderd  :P


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #49 Gepost op: 23 december 2010, 13:33:40
Ook ik heb nogsteeds licht op de fiets.. voorlampje is pas vervangen.. achterlampje heeft nog wel eens kuren.. maar met een flinke trap dr tegen aan doet hij het weer voor een half uurtje!  ::) 98uiye
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl