Ingebruikname nieuwe tankautospuiten Alblasserdam (07-11-2009)

Auteur Topic: Ingebruikname nieuwe tankautospuiten Alblasserdam (07-11-2009)  (gelezen 8072 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tmdejager

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #10 Gepost op: 10 november 2009, 21:59:55
De led bij Hoornaar/Noordeloos is best zichtbaar overdag... maar niet de pitten.... ( en dat is bijna hetzelfde voertuig!!!)
-Liebherr LTC 1050-3.1-


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #11 Gepost op: 10 november 2009, 22:21:50
Inderdaad hebben we nu 3 TS'en op uitruk staan pompbediende ;) De brandweer zal daar ook wel zo zijn redenen voor hebben denk ik ;)

De LED-lichtjes zijn overdags inderdaad flut maar s'avonds 10x beter als normale lichten. Ik zal nog een foto posten waarin het s'avonds de LEDjes te zien zijn.
Staan deze alle 3 ook overdag op de uitruk ? Overdag heeft post kinderdijk toch al geen bezetting ?
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Stefan.O

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 130
Reactie #12 Gepost op: 10 november 2009, 22:38:21
Zoals beloofd ;):



En dan ook nog maar 4 plaatjes van 4 weken geleden net na aankomst:







Oud en nieuw 500:





Ja, je ziet het zeker niet goed! ???(over dag)

Maar s'avonds zie je het wel goed O0


brwalblasserdam

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #13 Gepost op: 10 november 2009, 22:42:38
Staan deze alle 3 ook overdag op de uitruk ? Overdag heeft post kinderdijk toch al geen bezetting ?

Nee overdags heeft Post Dam inderdaad heel Alblasserdam. Maar komt er nu een middelbrand melding bijv. dan zal ook Post Kinderdijk opgeroepen worden voor assistentie. Maar s'avonds en s'nachts zal wel Post Kinderdijk een bezetting hebben, en dan komt Post Dam bij nadere berichten om te assisteren.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #14 Gepost op: 10 november 2009, 22:51:08
Nee overdags heeft Post Dam inderdaad heel Alblasserdam. Maar komt er nu een middelbrand melding bijv. dan zal ook Post Kinderdijk opgeroepen worden voor assistentie. Maar s'avonds en s'nachts zal wel Post Kinderdijk een bezetting hebben, en dan komt Post Dam bij nadere berichten om te assisteren.
staat de 500 van kinderdijk dan niet op dam geparkeerd, de ts van kinderdijk staat toch alleen in de kazerne buiten kantooruren ?  ???
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


brwalblasserdam

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #15 Gepost op: 10 november 2009, 23:09:49
staat de 500 van kinderdijk dan niet op dam geparkeerd, de ts van kinderdijk staat toch alleen in de kazerne buiten kantooruren ?  ???

Toen we de oude voertuigen nog hadden was dat inderdaad zo ja. Maar nu we de nieuwe voertuigen hebben en de 503 op Kinderdijk staat weet ik niet of dit gebeurt, omdat er nu natuurlijk 2 tankautospuiten op Dam staan en eerst 1tje. Ik zal het morgenavond eens navragen of dit nog steeds gebeurt. Je hoort het dan nog wel.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #16 Gepost op: 10 november 2009, 23:34:53
Dus nu staan er ook 3 TS'en op de uitruk in Alblasserdam ?  ???  Is het niet een beetje veel van het goede 3x TS voor een dorp ? ???

Sterker nog, ik weet nog dat er ook een gezamenlijke bedrijfsbrandweer "Vinkenwaard" was nabij de A15. Bij een groot bedrijf stond 1 TS voor het gehele bedrijventerrein. Meerdere bedrijven betaalden mee en leverden ook bemensing. Ik kan me de naam van het bedrijf niet meer herinneren, maar ben er met het korps Groot-Ammers regelmatig op hittetraining geweest.

Het is niet Nedstaal, die ligt aan de overzijde (maar heeft/had ook een eigen bedrijfsbrandweer) van wat ik bedoel.


brwalblasserdam

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #17 Gepost op: 11 november 2009, 06:58:33
Sterker nog, ik weet nog dat er ook een gezamenlijke bedrijfsbrandweer "Vinkenwaard" was nabij de A15. Bij een groot bedrijf stond 1 TS voor het gehele bedrijventerrein. Meerdere bedrijven betaalden mee en leverden ook bemensing. Ik kan me de naam van het bedrijf niet meer herinneren, maar ben er met het korps Groot-Ammers regelmatig op hittetraining geweest.

Het is niet Nedstaal, die ligt aan de overzijde (maar heeft/had ook een eigen bedrijfsbrandweer) van wat ik bedoel.

Ja dat klopt dat er inderdaad altijd een bedrijfsbrandweer is geweest op het industrieterrein Vinkenwaard. De kazerne was onder gebracht bij het metaalbewerkingsbedrijf NedCoat, is dat soms het bedrijf wat je bedoelt? Dit heeft in ieder geval bestaan tot 1-1-2004 en is daarna opgeheven waarna het voertuig aan brandweer Alblasserdam is overgedragen.


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #18 Gepost op: 14 november 2009, 12:45:39

Mooie plaatjes!!!  Je ziet in het donker de ledverlichting ontzettend goed! Heel mooi, jammer dat ze overdag niet zichtbaar zijn!
Tijdens de donkere uren was de zichtbaarheid al geen probleem , juist in de daguren kon men wel verbetering gebruiken maar dat heeft men dus niet kunnen bereiken met deze leds begrijp ik ?