Hoeveelheid aan hulpverleningsvoertuigen voor een reanimatie?

Auteur Topic: Hoeveelheid aan hulpverleningsvoertuigen voor een reanimatie?  (gelezen 52382 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #20 Gepost op: 9 november 2009, 11:20:16
Jerommeke, was het echt een gewone standaard reanimatie? of was er meer aan de hand? of geen idee?

Ik heb de maker van het filmpje (VRR112/Robin Veerman) gesproken op MSN, en die sprak over een ''Normale Reanimatie'' / HV Assistentie Ambu AED  ;)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


zomervlinder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • niet elke verandering is een verbetering.
Reactie #21 Gepost op: 9 november 2009, 11:29:55
keej, dan is het wel wat veel inderdaad.. maar beter te veel als te weinig, te weinig werkt ook niet prettig.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #22 Gepost op: 9 november 2009, 12:06:03
De ''normale'' inzetprocedure in RotterdamRijnmond is als ik de filmpjes mag geloven ook

1 x OvD - B
2 x TS (/CE)
2 x Ambulance
(eventueel 1 x ambumotor)
1 x Politie (of meer)

In de regio Amsterdam rijd er 1 x TS, 2 x ambu + politie, Kennemerland is afhankelijk van het gebied 1 x politie, 2 x ambu (+ evt. motor) en in de Haarlemmermeer, Halfweg/Spaarndam of Zandvoort  1 x TS

 ::)

Standaardprocedure in Rotterdam Rijnmond voor AED-assistentie ambulance is 1x TS en 1x OvD (al dan niet ter kennisgeving). Volgens mij rijdt op bepaalde tijden de CE 55.1 (beroepskazerne) met de vrijwilligers Hoogvliet (CE 58.1) mee, waarschijnlijk i.v.m. bezetting. Zo is het ook een keer voorgekomen dat bij een AED-inzet 3 TS'en werden opgeroepen. Daar zou het dus kunnen zijn dat de reanimatie ergens was waar standaard 2 TS'en op rijden (i.v.m. bereikbaarheid o.i.d.) en bij één van die korpsen ook automatisch een ander korps mee uitrukt om voldoende personeel te hebben...

Dus standaard is TS, OvD, 2x ambu (of ambu+LL) en vast ook politie, al is het maar voor een eventueel spoedtransport ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #23 Gepost op: 9 november 2009, 12:09:03
Ik hoorde ook nog dat er nog een voertuig van de brandweer onderweg was onder Prio 1 maar die draaide halverwege om, ikzal even navragen wat voor wagen dat dan is... behoorlijk overdreven als je het mij vraagt...
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #24 Gepost op: 9 november 2009, 12:45:59
Ik hoorde ook nog dat er nog een voertuig van de brandweer onderweg was onder Prio 1 maar die draaide halverwege om, ikzal even navragen wat voor wagen dat dan is... behoorlijk overdreven als je het mij vraagt...

Dat zou zomaar -zoals ik al aangegeven had- de CE 55.1 geweest kunnen zijn. Die rukt op bepaalde tijden dus samen met de 58.1 uit. Blijkt dat er genoeg mensen zijn om de CE 58.1 te bemannen zal de CE 55.1 terugkeren. Niet zo vreemd hoor, gebeurt op veel meer plaatsen in het land ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #25 Gepost op: 9 november 2009, 13:11:50
De ''normale'' inzetprocedure in RotterdamRijnmond is als ik de filmpjes mag geloven ook
1 x OvD - B
2 x TS (/CE)
2 x Ambulance
(eventueel 1 x ambumotor)
1 x Politie (of meer)
1 x TS is de standaard, waarom ze in het havengebied twee TS'en sturen weet ik niet. De OvD gaat mee omdat er een slachtoffer bij betrokken is. In de buurt van Hellevoetsluis rijdt tevens de reddingsbrigade mee. ;)
343, never forget.


Richard BRW

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
Reactie #26 Gepost op: 9 november 2009, 13:15:27
In de VRR rijdt er op een AEDinzet 1x TS En 1x OVD.

Dit alleen als  de aanrij tijd van de Ambu langer is als die van de Brandweer of er maar 1 ambu beschikbaar is,
2e ambu komt na.

(Het verhaal met de CE's is een VG vs beroeps, omdat het de wijk is van de VG rukken hun uit maar om dat de aanrijtijd dan langer kan zijn rukt de beroeps ook uit. (heb ik gehoord))


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #27 Gepost op: 9 november 2009, 16:08:41
In de VRR rijdt er op een AEDinzet 1x TS En 1x OVD.

Dit alleen als  de aanrij tijd van de Ambu langer is als die van de Brandweer of er maar 1 ambu beschikbaar is,
2e ambu komt na.

Nope, is niet waar. De BRW rijdt in de VRR altijd mee voor een reanimatie.


Jacco

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
  • Al aangemeld op Brandweervrijwilligers.nl?
    • Vakvereniging Brandweer Vrijwilligers
Reactie #28 Gepost op: 9 november 2009, 16:55:13
Om het nog iets ingewikkelder te maken, het is afhankelijk van de melding binnen de VRR!
Wanneer de politie melding maakt van een reanimatie, dan blijft het bij 2 ambulances. Van de politie wordt verwacht dat zij dan starten met de reanimatie en de ambulancedienst helpen.
Komt de melding binnen op de alarmcentrale, dan 2 ambulances, 1 TS (op sommige locaties een tweede TS) en 1 OvD.
Heb jij je al aangemeld op http://www.brandweervrijwilligers.nl?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #29 Gepost op: 9 november 2009, 17:13:34
Maar heeft een politie patrouille dezelfde 'reanimatie' kracht en uithoudingsvermogen als 6 brandweermensen? Zijn de politie mensen ook getraind in samenwerking met de ambulance?  ::) ???