Digitale pleister

Auteur Topic: Digitale pleister  (gelezen 2194 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Gepost op: 11 november 2009, 11:00:44
Digitale pleister getest

Het Britse Toumaz Technology Limited begint in samenwerking met Imperial College London aan de klinische tests van een ‘digitale pleister’, de Sensium.
door: Mischa Brendel

woensdag 11 november 2009

Het kleine, opgeplakte apparaatje meet constant zaken als temperatuur, hartslag en ademhaling van de patiënt en geeft deze data via wifi of bluetooth draadloos door aan computer of mobiele telefoon, zodat de behandelend arts alles in de gaten kan houden. Bij gevaarlijke waarden slaat het kleine apparaat onmiddellijk alarm.

Dankzij de Sensium zitten patiënten niet langer onnodig vast aan allerhande medische apparaten waardoor zij in het ziekenhuis moeten blijven. De digitale pleisters hebben hun eigen energievoorziening en gaan enkele dagen mee. Daarna worden ze weggegooid.

http://www.technischweekblad.nl/digitale-pleister-getest.71974.lynkx




Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #1 Gepost op: 11 november 2009, 18:03:56
Bijzondere ontwikkeling van patient monitoring, misschien niet zo op de plaats in de EHBO/eerste hulp omgeving..

De website van de producent, ontwikkelaar  van de Sensium vind je meer informatie/
echter denk ik voorlopig niet bereikbaar voor Eerste hulp en spoedeisende hulp toepassingen... En misschien toepasbaar voor medium care achtige toepassingen...

Het unieke is dat er conventionele ICT  technieken gebruikt worden voor communicatie en dat de "Pleister", de patient veel bewegingsvrijheid geeft, weinig ongemakken, en er dus relatief weing kansen zijn op verstoringen..



Zoals ik nu zie zijn de functies wel wat beperkt..

De ECG functie is sterk beperkt, want je kan max externe 4 sensors aansluiten.. Echter dat dit de toekomst van patienten monitor gaat worden lijkt me wel duidelijk..


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #2 Gepost op: 11 november 2009, 23:23:39
Ik ben niet zo medisch aangelegd henk dus als het in een ander topic beter op zijn plaats staat hoor ik het graag ;)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #3 Gepost op: 12 november 2009, 11:00:46
Ik ben niet zo medisch aangelegd henk dus als het in een ander topic beter op zijn plaats staat hoor ik het graag ;)

Ik denk dat deze meer op z'n plaats is bij SEH/Ziekenhuis,  omdat de Eerste hulp toepassing nog erg ver weg is...


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #4 Gepost op: 13 november 2009, 14:40:57
Bij deze ;)