Politie striping veranderingen/tests/verschillen

Auteur Topic: Politie striping veranderingen/tests/verschillen  (gelezen 28069 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #50 Gepost op: 14 februari 2011, 14:37:55
Is er eigenlijk al wat bekend vwb de nwe striping die is onderzocht door TNO. Het is uiteindelijk alweer bijna mei. Mei begint de uitlevering van de nwe vtgn vwb de aanbesteding. Lijkt mij dat hier de nwe striping in moet worden verwerkt???

Ik heb laatst via via de onderzoeksresultaten gekregen. Kort & bondig, de reflectie-rondjes worden streepjes en zowel het blauw als het oranje mag gaan reflecteren. Achterzijde voertuigen wordt geen KLPD striping gezien dat geen toegevoegde waarde heeft.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #51 Gepost op: 14 februari 2011, 17:03:07
Een beetje offtopic (sorry! ;)), maar toch interessant.
Het rapport is via deze link te downloaden: http://www.landelijkefaciliteitrampenbestrijding.nl/contents/pages/104778/tno-dv2010c080.pdf.
Senior GGP / Oost-Brabant


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #52 Gepost op: 14 februari 2011, 17:34:06
Ik heb laatst via via de onderzoeksresultaten gekregen. Kort & bondig, de reflectie-rondjes worden streepjes en zowel het blauw als het oranje mag gaan reflecteren. Achterzijde voertuigen wordt geen KLPD striping gezien dat geen toegevoegde waarde heeft.

Geld dit ook voor brandweer en ambulance?

Reflecteerde het blauw en oranje eerst niet dan?
Brandweer Papendrecht


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #53 Gepost op: 14 februari 2011, 18:05:21
Reflecteerde het blauw en oranje eerst niet dan?

Blauw wel, oranje niet ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #54 Gepost op: 14 februari 2011, 18:23:11
Interessant rapport. Ik vind het wel jammer dat er snel voor gekozen wordt om de huidige striping te behouden omdat er anders een gewenningsfase zou ontstaan.

Opvallend ook dat de zichtbaarheid van contourmarkering van 26 meter naar 487 meter gaat als de aanbevelingen opgevolgd worden. De zichtbaarheid van de striping kan met wat eenvoudige aanpassingen van 160m naar 258m.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #55 Gepost op: 14 februari 2011, 19:17:20
Ik kan uit het rapport nou niet opmaken of er ook voor oranje (reflecterende) bumpers gekozen wordt voor politievoertuigen. Er is iemand geweest die op het forum een voorbeeld hiervan gemaakt heeft.
Zou prachtig zijn als dit ook zou gaan gebeuren.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #56 Gepost op: 14 februari 2011, 19:26:12
Blauw wel, oranje niet ;)

Oke dan! Was me nog nooit opgevallen.  ;)
Brandweer Papendrecht


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #57 Gepost op: 14 februari 2011, 19:39:33
Interessant rapport. Ik vind het wel jammer dat er snel voor gekozen wordt om de huidige striping te behouden omdat er anders een gewenningsfase zou ontstaan.

Opvallend ook dat de zichtbaarheid van contourmarkering van 26 meter naar 487 meter gaat als de aanbevelingen opgevolgd worden. De zichtbaarheid van de striping kan met wat eenvoudige aanpassingen van 160m naar 258m.

Ben ik wel met je eens, ik wil niet de wijsneus uit Amsterdam uithangen 98uiye, maar volgens mij is er al een striping jaren op de weg die behoorlijk lijkt op wat het TNO aanbeveelt, met een oranje neus ook nog :P ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #58 Gepost op: 14 februari 2011, 19:44:28
Oke dan! Was me nog nooit opgevallen.  ;)

Op deze foto kun je redelijk goed zien welke delen retro-reflecterend zijn. Eigenlijk zie je het nog het beste aan de auto op de achtergrond ;)

Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #59 Gepost op: 14 februari 2011, 20:00:37
Ik kan uit het rapport nou niet opmaken of er ook voor oranje (reflecterende) bumpers gekozen wordt voor politievoertuigen. Er is iemand geweest die op het forum een voorbeeld hiervan gemaakt heeft.
Zou prachtig zijn als dit ook zou gaan gebeuren.



Deze bedoelde ik dan.

Een en ander samengevoegd ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.