GRIP 1 TIS 3.2 vko auto/trein Barrahusterdijk - Leeuwarden 15-11-2009

Auteur Topic: GRIP 1 TIS 3.2 vko auto/trein Barrahusterdijk - Leeuwarden 15-11-2009  (gelezen 5093 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #10 Gepost op: 15 november 2009, 23:23:50
p2kflex
23:14:46 15-11-09-ALPHA-GRAAG CONTACT JAN
0303050BRW Veiligheidsregio Friesland (Hoofd BOT)


Zal deze melding zijn.
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


BRW4120

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
  • Beheerder Meldkamer
Reactie #12 Gepost op: 16 november 2009, 04:40:51
Leuk stukje text maar daarmee is mijn vraag nog niet beantwoord ;)

door het maken van grip 1 bij de eerste melding. dit kan één van de karakteristieken zijn.
hierdoor krijg je meteen je middelen voor copi.

Het kan dus zijn dat er vanuit de meldkamer meteen grip 1 is gemaakt.
Meerwaarde... multi overleg.


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #13 Gepost op: 16 november 2009, 09:44:17
Auto geschept door trein Barrhusterdyk Leeuwarden-Wirdum
16 november 2009
Leeuwarden – Wirdum – Zondagavond heeft er een zwaar ongeval voorgedaan op de Barrhusterdyk tussen een trein  en een auto waarbij 1 persoon om het leven is gekomen.

Meteen na de melding is grootschalig uit gepakt en werd er op geschaald naar Grip-1, deze werd later ingetrokken. De auto reed bij de spoorwegovergang  Nije Werpsterdyk waarna hij door onbekende reden is geschept door een trein.
Het slachtoffer is daarbij terplekke overleden. Prorail kwam terplaatse om de schade op te nemen aan de betrokken trein. De lijkschouwer heeft het stoffelijke overschot geborgen.
Berger Theo Faber heeft de auto afgesleept, het treinverkeer is voor een lange tijd ontregeld geweest en zal de komende maandagochtend ook nog gestremd zijn.
De passagiers van de trein moesten overstappen naar een andere trein die hen terug naar Leeuwarden bracht.

Foto's volgen morgen!!
© Robin Kiestra - www.112videoleeuwarden.nl
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #14 Gepost op: 16 november 2009, 09:53:57
Nog een filmpje, en foto's op http://www.hvnieuws.nl/
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #15 Gepost op: 16 november 2009, 10:26:53
Meerwaarde GRIP 1: mogelijk uitval vitale infrastructuur, mogelijk zorgen voor opvang/vervoer/eten en drinken passagiers, enz.
343, never forget.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #16 Gepost op: 27 november 2009, 14:32:57
Maar wat is dan de meerwaarde van de VC en COH.......zo'n beetje bij elk regulier incident is sprake van mogelijke opvang etc.


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #17 Gepost op: 28 november 2009, 10:55:30
Maar wat is dan de meerwaarde van de VC en COH.......zo'n beetje bij elk regulier incident is sprake van mogelijke opvang etc.
ik denk dat als je een kans hebt dat je maar eens een coh van binnen moet gaan bekijken en je laten voorlichten wat er allemaal inzit en wat je ermee je kan
je zou je nog wel eens kunnen verbazen

een overleg wordt heel wat makkelijker met een goed beeld, lekker warm, overzicht en rust

greetz free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #18 Gepost op: 1 december 2009, 23:08:36
ik denk dat als je een kans hebt dat je maar eens een coh van binnen moet gaan bekijken en je laten voorlichten wat er allemaal inzit en wat je ermee je kan
je zou je nog wel eens kunnen verbazen

een overleg wordt heel wat makkelijker met een goed beeld, lekker warm, overzicht en rust

greetz free

Free ik ken de COH's wel van binnen. Eveneens dat je ze warm kan krijgen. Waar het mij meer om gaat is dat al bij een eerste melding van een ongeval direct de VC en COH worden opgeroepen.

Een auto onder een trein is in mijn ogen nu niet een bijzonder iets meer tegenwoordig.


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #19 Gepost op: 2 december 2009, 17:50:26
@shave
je weet aan de hand van de p2000 melding niet wat er nog meer bekend is
wij hebben in castricum ook een grip1 gehad met een springer onder de trein
zou je op het eerste gezicht zeggen dat het niet denken dat het iets bezonders is, maar onderweg hoorde we dat er een schoolklas met kinderen in de 1e wagon zat.
dan praat je natuurlijk over iets meer dan een beetje opvang aangezien ze diverse ledematen voorbij hadden zien vliegen

als dit soort zaken al bekend is bij de ac dan kunnen ze op voorhand al opschakelen aangezien het hele circus bij grip1 een opkomst tijd heeft van 30minuten

ik hoop dat het zo wat duidelijker is

greetz free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar