vrijstelling verkeersregels alleen bij noodzaak ?

Auteur Topic: vrijstelling verkeersregels alleen bij noodzaak ?  (gelezen 8586 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #30 Gepost op: 26 maart 2004, 18:45:32
Ik denk dat we misschien wel een tijdje terug moeten naar 100% verbaliseren....

100 % dus niet alleen altijd maar ook voor iedereen ?
En wie gaat die fietsende agent uit mijn voorbeeld dan verbaliseren die zonder noodzaak gebruikt maakt van zijn ontheffingen (of dubbel parkeerd staat om een frietje te halen) Ik denk dat die collega naast hem gewoon de andere kant op kijkt of doet alsof zijn neus bloed, 100 % is 100% maar dan niet voor iedereen lijkt me ook geen oplossing

Het is een leuke stelling hoor, 100%, maar ik zie je in utrecht of waar dan ook nog niet hele dagen bonnen schrijven omdat iemand zijn hand niet uitsteekt of omdat iemand hier in Vlissingen op zondag de ramen aan de voorzijde van het huis wast (verboden in APV)

Mooi streven maar niet erg realistich
Inmiddels is er ook jurisprundentie over hoeveel minuten je te laat bij je parkeermeter mag zijn, idem voor snelheidsovertredingen, immers geen enkel meetinstrument heeft een fout van 0, dus je een marge moeten aanhouden ter compensatie van meetfouten en weg is je 100%

Maar zijn we nu het middel weer niet tot doel op zich aan het verheffen ?
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #31 Gepost op: 26 maart 2004, 18:51:25
Die fietsende agent zal moeten worden aangesproken door zijn collega....maar verwacht je nu echt dat een agent een collega gaat bekeuren als ie later op die collega wil vertouwen in een lastige situatie??? is nl niet goed voor de onderlinge relatie....matennaaien....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #32 Gepost op: 26 maart 2004, 18:55:17
daarmee bevestig je dus eigenlijk al dat die 100% niet haalbaar is

Maar ik ga mijn energie weer in andere zaken steken als deze thread,  prettig weekend iedereen !  ;D
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #33 Gepost op: 26 maart 2004, 19:01:14
ja....maar wat wil je nu eigenlijk dat ik doe?? dat ik die politieagent op ga zoeken en hem een bon ga geven??

en 100% verbaliseren(bedoel ik niet alleen bonnen schrijven mee, maar ook PV voor drugsoverlast etc) ga je inderdaad niet halen....maar nu wordt er teveel gedoogd.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #34 Gepost op: 26 maart 2004, 19:01:56
Tevens bevestig je daarmee de rechtsongelijkheid in dit land :(. Best triest... De tijd dat rechters, ministers en de beide kamers bepaalden wat er wel en niet mag ligt helaas ver achter ons. De agent op straat bepaalt dat wel :(.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #35 Gepost op: 26 maart 2004, 19:14:43
:-X
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #36 Gepost op: 26 maart 2004, 19:19:19
Nou allerlaatste reactie dan als antwoord op je vraag:

ja....maar wat wil je nu eigenlijk dat ik doe??

Heel eenvoudig dat je bij iedereen de zelfde regels hanteerd, waarom krijgt een agent (prive) die bij een gordelcontrole geen bon omdat hij met zijn politiepas zwaait en een ander wel ? (eigen waarneming)

Coulance tonen is prima maar zal bepaald moeten worden door de omstandigheden en opstelling van de betrokkene en dient niet afhankelijk te zijn van wie je werkgever is.

en dit was echt de laatste reactie  :-X
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #37 Gepost op: 26 maart 2004, 19:23:57
Nou allerlaatste reactie dan als antwoord op je vraag:Heel eenvoudig dat je bij iedereen de zelfde regels hanteerd, waarom krijgt een agent (prive) die bij een gordelcontrole geen bon omdat hij met zijn politiepas zwaait en een ander wel ? (eigen waarneming)

Coulance tonen is prima maar zal bepaald moeten worden door de omstandigheden en opstelling van de betrokkene en dient niet afhankelijk te zijn van wie je werkgever is.

en dit was echt de laatste reactie  :-X
ik ben benieuwt ;D ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #38 Gepost op: 26 maart 2004, 19:24:26
dat is idd slecht :-[...ik vind dat je bij een controle als je geen gordel om hebt als opsporingsambtenaar gewoon die boete moet slikken >:(....eigen schuld dikke bult....als ik geflitst wordt door de wagen van ons eigen district kan ik ook ff naar de verkeersgroep om de foto eruit te halen.....maar ik zal dat niet doen.....tegen mijn principes.....
Ben het wel met je eens dat het wel verleidelijk is om ff die pas uit je portemonnee te halen....maar idd niet ethisch :-[ >:(...dan wordt het vergoelijkt met "wie appelen vaart, appelen eet"  :-\
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-