Ter Horst verbiedt bonnenquota niet - 2009

Auteur Topic: Ter Horst verbiedt bonnenquota niet - 2009  (gelezen 13895 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #30 Gepost op: 27 januari 2010, 20:37:41
En toch blijfik van mening dat het niet verkeerd is. Bij een productiebedrijf word toch ook gekeken hoeveel je produceerd? Bij een verkoopbedrijf hoeveel je verkoopt?

Bij de politie hoeveel aangifte's je opneemt, hoeveel aanhoudingen je doet én hoeveel bekeuringen je schrijft ...
Én laten we eerlijk zijn, allemaal torenhoog of onhaalbaar is het niet. Realistisch op straat werken en waarschuwen én verbaliseren dan nog red je het ''quota'' makkelijk
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #31 Gepost op: 27 januari 2010, 22:27:44
Waakzaam en dienstbaar... minder schrijven, meer klaarstaan voor de burger.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #32 Gepost op: 27 januari 2010, 22:40:14
Waakzaam en dienstbaar... minder schrijven, meer klaarstaan voor de burger.

Diezelfde burger klaagt over te hoge snelheid in zijn wijk, aso rijgedrag, hangjeugd, vuilnis etc.
Door dat te verminderen ben je volgens mij best waakzaam en dienstbaar.

Bekeuringen zijn niet alleen de snelheidsbonnen, maar óók de bekeuringen voor alcohol op straat, afvaldumpen, hangjeugd, rijden op de stoep en noem maar op ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #33 Gepost op: 27 januari 2010, 22:48:19
Ik hoor mooie getallen per jaar...

Trek van je daadwerkelijke dagen op straat eens de IBT dagen af, vakantie, ziekte, cursus, verlof...dan moet er al meer geschreven worden per jaar. Dus ik kan me zo voorstellen als je een weekje IBT/cursus hebt gehad, of er even tussenuit bent geweest i.v.m. ziekte of andere zaken,  dat je een inhaalslag moet gaan maken.

Schrijven omdat je moet schrijven...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #34 Gepost op: 27 januari 2010, 22:49:34
Maar goed Jerommeke, deze discussie hebben wij al eens gevoerd....ik draag de stok over aan een ander... :D O0


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #35 Gepost op: 27 januari 2010, 23:13:30
En toch blijfik van mening dat het niet verkeerd is. Bij een productiebedrijf word toch ook gekeken hoeveel je produceerd? Bij een verkoopbedrijf hoeveel je verkoopt?

Bij de politie hoeveel aangifte's je opneemt, hoeveel aanhoudingen je doet én hoeveel bekeuringen je schrijft ...

Sommige zaken zijn naar mening niet geschikt om te meten. Waar leg je de lat? De politie is geen productiebedrijf waar men bijvoorbeeld van 09 tot 17 uur aan een lopende band producten moeten produceren. De loopband heeft een zelfde snelheid en de producten welke geproduceert worden zijn elke dag hetzelfde. In zo'n geval is productie per medewerker goed meetbaar en mag je denk ik ook productiviteits eisen stellen aan een medewerker. In ons werk is geen dag hetzelfde. Natuurlijk zijn de gestelde quota haalbaar echter moeten daarvoor zeker in deze tijden een hoop, in mijn ogen belangrijkere zaken, voor wijken. De quota zijn alleen maar toegenomen terwijl de hoeveelheid personeel alleen maar afneemt. Een paar jaar geleden had ik nog onbelaste diensten waarbij ik zelf mijn dag kon indelen. Tijdens zulke diensten kon je mooi een verkeerscontrole houden en bonnen schrijven voor feiten waar je als diender ook achter stond. De laatste tijd heb ik alleen maar noodhulp diensten. Daarbij zijn er geen extra collega's waardoor ik de hele dienst bezig ben met afhandeling prio 1 tot en met prio 4 meldingen. Een wijkzorg auto hebben we namelijk niet meer dus voor het gemak mag de noodhulp alle meldingen rijden. Tijd voor een verkeerscontrole heb ik niet, dus neemt het aantal geschreven bekeuringen af. Target haal ik nog wel maar ik ben liever in het enige vrije momentje in mijn noodhulp dienst bezig met gewoon surveillance rijden en zichtbaar aanwezig zijn in de wijk en hotspots afrijden. Ben ik een slechtere diender omdat ik tijdens mijn dienst de hele dienst op jacht ben naar "doelgroepers" welke we op heterdaad kunnen pakken voor een feit of dat ik doelgroepers controleer en alles IGP vast leg in het systeem waardoor misschien later weer een zaak mee opgelost kan worden. IGP controles en aanhoudingen kosten een hoop tijd en tijd hebben we al zo weinig. Ik ben liever bezig met doelgroepers controleren dan een fietsverlichtings bonnetje te schrijven. Tsjaa andere collega's gaan liever wel dat bonnetje schrijven. Ik ben van mening dat de doelgroepers belangrijker zijn maar aan het eind van de streep zal mijn collega welke trouw als een hond een fietslichtje opkrast oooh zo goed beoordeeld worden en ik krijg als aandachtspunt mee dat ik meer bonnen moet schrijven. Diep triest en ook bewijs dat leiding gevende totaal niet weten waar zijn personeel mee bezig is. Nee, het functioneren beoordelen we naar aanleiding van het aflezen van cijfertjes.

Mbt aanhoudingen en aangiftes ben ik ook van mening dat dit geen meetmiddel is. De ene collega neemt 3 uur de tijd voor een goed bemiddelings gesprek bij bijvoorbeeld een buren ruzie en zorgt er daardoor voor dat we niet meer 2x per dag naar dat adres toe hoeven voor meldingen. Kost 3 uur tijd en levert alleen een mutatie op in het systeem. De andere collega komt bij diezelfde buren ruzie binnen neemt ff snel een aangifte op en gaat de buurman aanhouden. Hup weer een aangifte en aanhouding op naam. De volgende dag staan we echter weer bij dezelfde buurman voor de deur voor een melding. Tsjaa wat is beter. Volgens de leidinggevende de collega welke de aanhouding en aangifte heeft opgenomen. Dat zijn weer cijfertjes erbij. weer een nieuw parketnummer. Welke diender is beter?

Een lang verhaal maar wat ik uiteindelijk wil zeggen is dat politiewerk niet meetbaar is!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #36 Gepost op: 27 januari 2010, 23:56:17
Voorop gesteld ben ik het helemaal met je eens! Echter word er wél gekeken naar het aantal aangifte's, aanhoudingen en bekeuringen de man.
Er word van een gemiddelde uit gegaan.
Bij ons merk ik overigens niets van een quota. Ik vind echter wél dat een of twee bekeuringen in een dienst niet veel is en dat dit gemakkelijk moet kunnen.
Ik begrijp inmiddels dat er ook regio's zijn waar je wél iets te horen krijgt als je te weinig bonnen schrijft, echter vraag ik me dan af over welke aantallen we het hebben én wat het aantal bonnen van de betreffende agent is.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #37 Gepost op: 29 januari 2010, 10:17:20
Misschien kunnen NL agenten een expert opleiding bonnenschrijven in de UK gaan volgen. ;D ;D

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/459915/2010/01/29/Dure-snotneus.dhtml

Dure snotneus

LONDEN - Een Brit kreeg een boete van 60 pond (70 euro) nadat een politieagent hem had betrapt op het snuiten van zijn neus terwijl de man zijn auto bestuurde in de file in het graafschap Ayrshire. De automobilist zou volgens de agent geen controle over zijn voertuig hebben gehad.

Dat berichtte de Britse krant The Times vrijdag op zijn website.

Michael Mancini uit Prestwick in Schotland kreeg behalve de boete ook een aantekening in zijn rijbewijs. ,,Het was surrealistisch'', aldus de 39-jarige Mancini, die dacht dat de agent in kwestie een grapje maakte toen hem de reden van de boete uit de doeken werd gedaan.

Mancini werd echter gepakt door de agent die lokaal bekendstaat als 'Blinkende Knopen' vanwege zijn ijverige jacht op 'overtredingen'. De agent verwierf zijn bijnaam nadat hij een man op de bon had geslingerd wegens omkoping van een agent. De 'schuldige' liet op straat een tientje vallen, bukte om deze op te rapen en toen hij weer opkeek stond 'Blinkende Knopen' voor zijn neus met zijn bonnenboekje te zwaaien. (ANP)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #38 Gepost op: 10 oktober 2010, 23:13:29
http://www.pzc.nl/regio/zeeland/7427201/Zeeuwse-politie-schrijft-te-weinig-boetes.ece

Zeeuwse politie schrijft te weinig boetes

zaterdag 09 oktober 2010 | 19:52 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 09 oktober 2010 | 19:56

MIDDELBURG - De Zeeuwse politie scoort te weinig boetes op het gebied van rijden door rood licht en gordel en helm dragen. Als het gaat om snelheidsbekeuringen zit de Zeeuwse politie op schema. Dat blijkt uit een overzicht van RTL4 over 2009, dat is nagegaan hoeveel bekeuringen de politie heeft afgesproken met het Openbaar Ministerie en hoeveel boetes er daadwerkelijk zijn geschreven.

Ook is gekeken hoeveel uur de politie heeft afgesproken te besteden aan deze vier overtredingen en hoeveel tijd er werkelijk aan is besteed. Daarbij is het opvallend dat de Zeeuwse politie kennelijk erg veel tijd besteed aan controles op het dragen van de autogordel. Daar wordt 150 procent van de tijd die is afgesproken aan besteed. Desondanks zat de politie wat deze overtreding betreft in 2009 slechts op 78 procent van het aantal afgesproken bekeuringen.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #39 Gepost op: 10 oktober 2010, 23:23:57
http://trosregelrecht.nl/acties/11/Meldpunt+voor+dienders+

Hoe zit dit inmiddels? Resultaten / response etc?