Nu officieel Overeenkomst NRR+Oranje Kruis en Medic First Aid

Auteur Topic: Nu officieel Overeenkomst NRR+Oranje Kruis en Medic First Aid  (gelezen 10974 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Ik had het al een paar keer genoemd.

Maar Medic First Aid (EMP-UK) heeft een overeenkomst gesloten met het Oranje Kruis en de Nederlandse Reanimatieraad.
Medic First Aid is wereldwijd de grootste aanbieder van eerste hulp trainingen.

De overeenkomst met het Oranje Kruis behelst en over en weer erkennen van elkaars certificaten.

Hierbij is het Medic First Aid - Care Initiator Course Plus, volledig gelijkgesteld aan het nieuw basisdiploma eerste hulp van het Oranje Kruis.
Het MFA-CIC+ certificaat kan indien de klant dat wenst door het Oranje Kruis tegen certificeringskosten (kopie certificaat MFA inleveren) omgezet worden door een Oranje Kruis diploma. Dit kan natuurlijk ook andersom.

Verder kunnen mensen met een Oranje Kruis diploma ook hun diploma verlengen door een retrainingscourse te volgen van Medic First Aid.

Met de Nederlandse Reanimatieraad zijn er overeenkomsten gesloten omtrend de AED programma's van Medic First Aid.   De AED Instructeurs van MFA worden ingeschreven in het register van de NRR. en het MFA AED certificaat zal ook het NRR logo hebben.
De MFA instructeurs zijn automatisch ook reanimatie instructeurs..

Uitsluitend MFA instructeurs mogen met het MFA lesmateriaal werken.

Belangrijkste doelstelling van de overeenkomst is met elkaar gelijkwaardigheid meer mensen een eerste hulp diploma te laten halen..

Goed nieuws lijkt me.... ;)
Binnenkort zal hier ook op de EHBO-site, NRR en MFA een en ander over worden gepubliceerd.




benII

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2004, 20:20:02
ik vind het geweldig. Goed dat je eindelijk de erkenning hebt gekregen.

max


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #2 Gepost op: 16 maart 2004, 23:07:13
Peter,

Wat zijn de vooropleidingen en de opleidingen van de mfa instructeurs ?

Ik ben op zoek geweest op internet en kwam niet verder dan kort door de bocht:
De opleiding waarin instructie gegeven wordt zelf afgerond hebben
Een opleiding van 2 dagen waarin vooral de didactische aspecten aan bod komen.

Dat is overigens ook in lijn met de richtlijnen van de ERC.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2004, 15:41:10
Een MFA instructeur worden betekend een MFA provider courses gevolgd te hebben.

Medic First Aid CIC+
Medic First Aid at Work..  
Medic First Aid AED

Dan kan je bij een tc instructeurs training volgen. En afhankelijk van je instructeurs ervaring, kan dat ongeveer in 2 dagen...
Daarnaast kan je dan in 1 extra dag de AED instructeurscursus volgen. Deze word gevolgd door een extra assesment..

Na de cursus kan je bij een erkend MFA Trainingscentrum les geven... een erkend trainingscentrum heeft extra quality controlle op de instructeurs. en cursussen.

Wil je een zelfstandig trainingcentrum worden.. dan zijn er nog diverse aanvullende eisen...
Als je dat echt wilt weten, wil ik je wel een mailtje sturen of neem ff contact op met nl@medicfirstaid.org.


Dutchy_medic

  • Ambulancehulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
  • Fervent aanhanger van de KISS-regel
Reactie #4 Gepost op: 26 maart 2004, 16:25:26
Beste Peter,

Weer een convenant, goed op weg naar een eenduidig systeem. Maarre onderlinge erkenning betekend volgens mij ook een erkenning van de onderlinge instructeursopleidingen. Dus een erkend instructeur eerste hulp mag ook de cursussen van MFA gaan verzorgen?

Danny
Hoe meer kennis je opdoet, hoe meer je tot de ontdekking komt dat er nog veel te leren valt.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #5 Gepost op: 1 april 2004, 12:05:35
Beste Peter,

Weer een convenant, goed op weg naar een eenduidig systeem. Maarre onderlinge erkenning betekend volgens mij ook een erkenning van de onderlinge instructeursopleidingen. Dus een erkend instructeur eerste hulp mag ook de cursussen van MFA gaan verzorgen?

Danny
Beste Danny,

Alleen Medic First Aid Instructeurs en trainingscentra mogen werken met de lesmaterialen van Medic First Aid.
het is dus niet zo dan Oranje Kruis Kaderinstructeurs met MFA-materialen en lesprogramma's aan de slag mogen.
De overeenkomst behelst dus uitsluitend wederzijdse erkenning op provider niveau.
En MFA AED instructeurs worden ingeschreven bij de Nederlandse Reanimatieraad.

Opzich is dat ook wel begrijpelijk. Medic First Aid CIC+ wordt gegevens volgens een redelijk vast staand didactisch model en leermiddelen. Hiervoor bestaan ook vaste spelregels over maximale groepsgrote, aantal reanimatiepoppen per aantal cursisten etc..
en een aantal administratieve processen.

Een oranje kruis instructeur moet dus een MFA-update doen en die lesmaterialen aanschaffen of leasen en een contract tekenen met MFA .. en natuurlijk de nodige ponden betalen om met de lesmaterialen te mogen werken.

Oranje Kruis instructeurs die ook MFA instructeurs zijn kunnen wel MFA lesmaterialen gebruiken voor een Oranje Kruis training. of herhalingscursus..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #6 Gepost op: 1 april 2004, 15:39:54
EHBO'rs kunnen dus bij reddingsbrigades als HAPklarebrok met ondersteuning van politie, brandweer en ambulance ondersteuning geven...

Henk


Mastro112

  • Instructeur EFR, MFA, Lotusslachtoffer, Trauma simulant
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
  • EHBO is mijn lust en mijn leven.
    • Safe for Life
Reactie #7 Gepost op: 15 juli 2020, 09:56:37
IK ben MFA instructeur maar sta nog niet ingeschreven bij het NRR hoe moet ik dit dan doen ?


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #8 Gepost op: 15 juli 2020, 11:01:01
Hoi Herman Finkers ;-)

Je reageert op een topic met het laatste bericht 16 jaar geleden, ik zou niet verwachten dat er een reactie gaat komen ;-)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #9 Gepost op: 17 juli 2020, 14:05:26
Niet van rescue in ieder geval, maar wellicht van een ander.