Ministerie van Defensie

Auteur Topic: Ministerie van Defensie  (gelezen 7631 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Gepost op: 18 november 2009, 19:29:46
Goed, misschien niet direct een hulpdienst, maar op het moment dat het nodig is staan ook de verschillende divisies van het Ministerie van Defensie voor ons klaar (Landmacht, Luchtmacht, Marine). Ik heb nergens een soortgelijk topic kunnen vinden. Misschien dat er ooit al door de mods hier besloten is dit niet als hulpdienst te zien, dan hoor ik het graag.

Echter, aangezien bij al deze divisies ook het nodige materieel is, vaak nog uitzonderlijker dan bij o.a. de landelijke brandweerkorpsen, lijkt me het best de moeite waard om de nodige voertuigen hier te verzamelen.

Hou bij het plaatsen aub wel rekening met onderstaande

Hier kunt u uw foto's plaatsen van noodhulpvoertuigen van de politie.


Bij het plaatsen van foto's graag het volgende rijtje met voertuigggevens hanteren.
Kopieer onderstaande code. Vul op de plaats van de golfjes de gegevens in en voila, daar is uw rijtje. De gegevens staan dan netjes onder elkaar :)


Dienst:                    ~
Roepnummer:                ~
Soort voertuig:            ~
Merk en type:              ~
Overige bijzonderheden:    ~

Doel hiervan is dat foto's niet zomaar klakkeloos worden neergezet, maar dat dat even wat meer moeite wordt gedaan om info te achterhalen. Hiermee wordt de voertuigencategorie ook veel informatiever O0

Je zult niet altijd alle gegevens weten van een voertuig. Plaats in ieder geval wel het hele lijstje. Mogelijk heeft een ander forumlid wel gegevens over het voertuig, welke later toegevoegd kunnen worden.

Houdt bij het plaatsen van foto's a.u.b. rekening met de Boardregels

Maarten.
moderator

_____________________________________________________________________________________________

Hierbij de enige die ik op de foto heb:






Citaat
Dienst: Ministerie van Defensie / Landmacht
Roepnummer: Onduidelijk. Voor en achter staat 332, rechtsvoor echter 34
Soort voertuig: Binnen Defensie: Scania Vau 165 kN/Wissellaadsystemen
Merk en type: Gebaseerd / doorontwikkeld op het Scania R124G 8x8*4 bouwvoertuig
Overige bijzonderheden:

Lengte:  9,5 meter
Breedte:  2,55 meter
Hoogte: 4 meter
Gewicht:  320 kN (kilonewton)
Motor: EuroIII diesel
Laadvermogen: maximaal 165 kN
Bemanning: 5 (2 + 3 personen)

Brandstof: Diesel
Draaicirkel: 26,0 m
Max snelheid: 90 km/u
Motor/ Voortstuwing: Scania DC12-01, 6-cylinder TD, 420 pk bij 1900 tpm
Tankinhoud: 400 liter
Waadvermogen: 0,75 m

In gebruik bij: Koninklijke Landmacht, Koninklijke Marine, Korps Mariniers

Bron voor overige bijzonderheden: http://www.defensie.nl/onderwerpen/materieel/voertuigen/vrachtwagens/wissel_laad_systeem


Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1 Gepost op: 18 november 2009, 19:31:36
hé deze foto's zijn gemaakt bij de Scania Beers dealer in barneveld op de baron van nagellstraat.

das vlak achter mijn huis!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #2 Gepost op: 18 november 2009, 19:45:51
Goed, misschien niet direct een hulpdienst, maar op het moment dat het nodig is staan ook de verschillende divisies van het Ministerie van Defensie voor ons klaar

als er veel "personeel" of materiaal nodig is/heeft dan staat defensie inderdaad ter beschikking voor de hulpdiensten denk maar eens

- varkenspest: grens controle en wegcontrole
- wateroverlast
- noodhospital in Enschede
- brandweer tijdens de staking in Amsterdam
- Vuurwerkramp Enschede
enz
 
en in de toekomst??
Mexicaanse griep??   wie weet


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #4 Gepost op: 5 december 2009, 14:49:44
Roepnummer: Onduidelijk. Voor en achter staat 332, rechtsvoor echter 34
Het nummer in de cirkel rechtsvoor (34) is normaal gesproken het totaal gewicht (eigen gewicht + laadvermogen) in tonnen. Dat is nodig bij het verplaatsen over o.a. bruggen. De dienstdoende marechaussee bij de brug kan aan de cirkel zien of het voertuig wel of niet over de brug mag. In vredesomstandigheden normaal gesproken aangegeven in zwarte cijfers op een ronde gele ondergrond.

Het roepnummer is dus zeer waarschijnlijk 332, gecombineerd met het eenheidsteken (volgens mij 220 transportcie).
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5 Gepost op: 5 december 2009, 15:17:32
Geachte forumvrienden,

Na overleg tussen de moderatoren is besloten dat dit topic wordt gesloten.

Het blijft lastig om de grenzen te stellen van wat wel op dit forum thuishoort en wat niet.
We hebben besloten dat de 'algemene' taakstelling van defensie onvoldoende aansluit bij de hulpverlening en daarom niet op het hulpverleningsforum thuishoort.

Voor specifieke onderdelen, zoals de EODD, UIM cq. DSI, brandweer- en medische onderdelen van defensie, zijn er aparte topics.

Excuses voor de teleurstelling, maar we moeten nu eenmaal ergens een grens trekken.

Namens het modteam,
Maarten.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s