Verkeersongeval persoon vermist - Zeelandbrug 18-11-2009

Auteur Topic: Verkeersongeval persoon vermist - Zeelandbrug 18-11-2009  (gelezen 4760 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #10 Gepost op: 18 november 2009, 19:44:54
GEWONDEN BIJ ERNSTIG ONGEVAL ZEELANDBRUG

ZIERIKZEE - De grote zoekactie naar een vermiste bij het ernstige ongeval op de Zeelandbrug bij Zierikzee is gestopt. Volgens de politie is er sprake van een misverstand.
 
Volgens de politie heeft zich op de brug een botsing voorgedaan tussen twee brommers en een wielrenner. Aanvankelijk werd gemeld dat een betrokkene van de brug zou zijn gevallen, maar dat bleek uiteindelijk niet het geval te zijn. De zoekactie, waaraan diverse boten en duikteams deelnamen, werd zodoende gestopt.

Er zijn in totaal drie gewonden overgebracht naar het ziekenhuis. Hoe zij er aan toe zijn is niet bekend. De traumahelikopter uit Rotterdam was opgeroepen, maar niet meer ter plekke geweest. De politie heeft nog geen verdere informatie over het ongeluk. Ter plekke wordt onderzoek gedaan.

De brug is volledig gestremd. Het verkeer moet omrijden via de Oosterscheldekering.

http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=12121


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 18 november 2009, 19:45:05
Als je aan de zuid kant van de Zeelandbrug, ongeveer honderdvijftig meter uit de kant, hangt altijd een beertje en wat bloemen. Dit is voor een persoon die jaren geleden bij een verkeersongeval, samen met een ander persoon, uit de auto geslingerd is over de brugleuning. Één persoon heeft de dijk aan de kant van Noord-Beveland nog kunnen bereiken maar de andere is nooit meer terug gevonden. Vandaar dat de familie daar een monumentje onderhoud. Het enige tastbare voor hun familie lid.

Hoop dat het nu beter afloopt............ :-X

Gelukkig loopt het nu beter af!  :)


Gast48368

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 18 november 2009, 19:48:31
Kan een mens het uberhaupt overleven als je van de Zeelandbrug valt? Lijkt me sterk........


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #13 Gepost op: 18 november 2009, 19:49:38
Als ik naar de topfoto kijk, is de railing inderdaad niet hoog.. Lijkt mij dat je daar zo overheen klapt als iemand op een tweewieler.. :|

En als ik de comments lees..

Rien (18-11-2009 om 19:31 uur)
Een vriendin van mij is enkele weken geleden ook aangereden op haar fiets door een zwarte brommer en kon zich ternouwernood aan de reling vast houden.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #14 Gepost op: 18 november 2009, 19:59:55
De railing is ruim + een meter hoog. Je moet echt je 'best' doen om daar overheen te gaan ;)


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #15 Gepost op: 18 november 2009, 20:02:49
In een ver verleden is er wel eens een vrachtauto van af gevallen. Maar met een fiets moet je behoorlijk moeilijk doen, wil je in het water belanden --> dat zou inderdaad een gegarandeerde dood betekenen vrees ik :-\


Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee
Reactie #16 Gepost op: 18 november 2009, 22:24:52
Brommer ongeval op de Zeelandbrug.
Bij een brommer ongeval op de Zeelandbrug zou er mogelijk 1 persoon in het water zijn gevallen. Hiervoor heeft het Kustwachtcentrum 3 reddingboten van de KNRM gealarmeerd. Inmiddels is bekend dat er niemand vermist is. De zoekaktie is gestopt.
Bron: persbericht kustwacht


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #17 Gepost op: 18 november 2009, 22:34:12
Wat ik niet helemaal snap is dat duikteams en KNRM pas zijn geallarmeerd ongeveer 30 minuten na de eerste meldingen voor ambu's. In het nieuwsbericht staat dat er aanvankelijk gemeld werd dat er iemand van de brug zou zijn gevallen. Lijkt me niet helemaal logisch dat hij daar een half uur later pas mee kwam "Oja, haast vergeten, maar er was volgens mij ook nog iemand naar beneden gevallen".


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #18 Gepost op: 18 november 2009, 22:41:32
Dat is toch echt geen brommer op het fietspad.... ::)

http://www.112zeeland.nl/uploads/news/id1984/IMG_9651-border.jpg


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #19 Gepost op: 19 november 2009, 01:31:26
De railing is ruim + een meter hoog. Je moet echt je 'best' doen om daar overheen te gaan ;)

De relinghoogte van de brug is voorgeschreven:
...
B. Afscheidingen (leuningen) dienen geplaatst te worden op de randen van kunstwerken om het naar
beneden vallen van personen te voorkomen. De afscheidingen dienen te voldoen aan de eisen in
afdeling 2.3 van het Bouwbesluit.
...
Ad B. Indien het dek hoger is gelegen dan 13m boven het aansluitende terrein, of water, dan moet de
hoogte van de leuning minimaal 1200mm zijn (het Bouwbesluit).
Ad B. Een leuning langs een ruiterpad moet minimaal 1,8m hoger zijn dan het ruiterpad (NEN-EN
1317-6).
Ad B. De standaard hoogtemaat van 1100mm langs fietspaden kan ervaren worden als te laag door
fietsers met kleine kinderen achter- of voorop de fiets. Er kan overwogen worden om de leuning alsnog
hoger te maken langs fietspaden.

Bron: http://www.rijkswaterstaat.nl/images/Standaarddetails%20Betonnen%20Bruggen_tcm174-268195.pdf

Speculaastijd  >:D  :

Als je fietsend een zwieper maakt tegen de reling aan (door wind) wordt je onderlichaam weliswaar gekeerd, maar je bovenlichaam niet.

Mijn fietszadel zit op 108 centimeter
Nu zijn er allerlei theorieen over zadelhoogte, maar het zwaartepunt ligt nog zo'n 20 cm hoger. (1 been is immers gebogen).

Volgens mij is er gerede kans dat een fietser, die rechtop fietsend de reling schampt, over de reling slaat.

Ik zou als hulpverlener in ieder geval ook over de reling hebben gekeken...  ;)