Grote brand TIS 2.4 HSL Tunnel - Leiderdorp 20-11-2009

Auteur Topic: Grote brand TIS 2.4 HSL Tunnel - Leiderdorp 20-11-2009  (gelezen 9799 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #20 Gepost op: 20 november 2009, 16:42:31
Vreemd dat Haaglanden inderdaad niet gealarmeerd heeft. Heeft HM de melding niet doorgegeven aan HL of heeft HL gewoon niet gepiept?

Deze voertuigen zijn niet daadwerkelijk gealarmeerd door Haaglanden.
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #21 Gepost op: 20 november 2009, 16:45:35
Ik ben bij het incident geweest en er is geen sprake geweest van een storing in de BMI. Als een trein stilstaat in de tunnel geeft de BMI wel voor elke schacht (3x) en tunnelingang (2x) een OMS. ProRail heeft TIS 2.4 gegeven waarop de AC gealarmeerd heeft.

De OVD 998 is uitgerukt naar de HSL Tunnel voor een TIS 2.4(Treinincidentenscenario 2.4) Dit betreft het scenario Grote brand in trein of tunnel. Naast de OVD 998 zijn alle andere officieren uit de regio Hollands Midden en een aantal TAS'en gealarmeerd. In totaal waren er 49 voertuigen van de brandweer gealarmeerd. Het betrof een storing in de brandmeldinstalatie in verschillende HSL Tunnels. Loos alarm dus iedereen kon weer terug naar de post.

brandweerK5.web-log.nl

-edit-

Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #22 Gepost op: 20 november 2009, 16:47:11
Ja al die voertuigen zijn welzeker uitgerukt. En het is voor de AC om (later) te gaan herbezetten. Dus niet ons probleem.

Ik mag toch aannemen dat die voertuigen niet allemaal zijn uitgerukt (misschien op een paar na)  :o
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


rdo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #23 Gepost op: 20 november 2009, 17:36:16
Eigenlijk is zo'n potentieel te gek voor woorden. Er hoeft maar iets te gebeuren in de regio en je hebt gewoon geen potentieel beschikbaar..... In Dordrecht was er vorige week een TIS met al veel potentieel maar dit slaat alles....Hebben ze het in Rotterdam-Rijnmond beter voor elkaar.....


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #24 Gepost op: 20 november 2009, 18:26:12
Ik kan je verzekeren dat er nog genoeg materiaal beschikbaar was hoor! Er waren zo'n 30 TSen aanrijdend en dus nog ongeveer 40 TSen beschikbaar.

Eigenlijk is zo'n potentieel te gek voor woorden. Er hoeft maar iets te gebeuren in de regio en je hebt gewoon geen potentieel beschikbaar..... In Dordrecht was er vorige week een TIS met al veel potentieel maar dit slaat alles....Hebben ze het in Rotterdam-Rijnmond beter voor elkaar.....
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #25 Gepost op: 20 november 2009, 19:00:32
Ik kan je verzekeren dat er nog genoeg materiaal beschikbaar was hoor! Er waren zo'n 30 TSen aanrijdend en dus nog ongeveer 40 TSen beschikbaar.


Ik snap RDO helemaal. Al die andere tassen zitten natuurlijk allemaal binnen 4 of 6 minuten op straat en de 8 minuten-grens wordt natuurlijk gehaald.... :-\


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #26 Gepost op: 20 november 2009, 19:08:29
Ja natuulijk zitten de meeste binnen 4 minuten op straat, das gelukkig met de meeste korpsen zo. Ik ga er vanuit dat als het vanochtend raak was geweest er wel wat herbezet zou gaan worden. In Hollands-Midden werken we tegenwoordig met wie het snelste is komt en daar wordt geen rekening gehouden met de dekking, das van latere zorg.

Ik snap RDO helemaal. Al die andere tassen zitten natuurlijk allemaal binnen 4 of 6 minuten op straat en de 8 minuten-grens wordt natuurlijk gehaald.... :-\
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


MHL media

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Reactie #27 Gepost op: 20 november 2009, 20:37:01
Iemand enig idee hoeveel centralisten er op de AC Hollands Midden zitten 's nachts??
Als ik naar het voertuiglijstje kijk dan gaan er dik 40 voertuigen in 6 of 7 gespreksgroepen zitten roepen.
Dat lijkt me best wel druk en lastig om daar nog een beetje overzicht in te houden.
Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #28 Gepost op: 20 november 2009, 20:43:27
Nee weet niet hoeveel centralisten er zitten maar minimaal 2. Maar ze hadden alle gespreksgroepen gekoppeld (of iig een boel) dus 1 centralist handelde de mob af.

Iemand enig idee hoeveel centralisten er op de AC Hollands Midden zitten 's nachts??
Als ik naar het voertuiglijstje kijk dan gaan er dik 40 voertuigen in 6 of 7 gespreksgroepen zitten roepen.
Dat lijkt me best wel druk en lastig om daar nog een beetje overzicht in te houden.
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #29 Gepost op: 20 november 2009, 21:35:20
Nee weet niet hoeveel centralisten er zitten maar minimaal 2. Maar ze hadden alle gespreksgroepen gekoppeld (of iig een boel) dus 1 centralist handelde de mob af.

Er zit 1 brandweercentralist en 2 MKA-centralisten waarvan er meestal 1 multifunctioneel is en de brandweercollega kan bijstaan.