Uniformiteit alarmering brandweervoertuigen

Auteur Topic: Uniformiteit alarmering brandweervoertuigen  (gelezen 2780 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Gepost op: 21 november 2009, 16:26:55
Ik vraag me af waarom er zulke grote verschillen zitten in de alarmering van brandweervoertuigen in de 25 veiligheidsregio's. Ook in vergelijkbare stedelijke gebieden wordt soms heel anders gealarmeerd bij een woningbrand, industriebrand of automatisch brandalarm. Waarom is daar geen nationale richtlijn voor? Bij brand x deze voertuigen en brand z die voertuigen bijvoorbeeld. Dat er verschillen bestaan tussen plattelandsgebieden en stedelijke gebieden begrijp ik, maar tussen stedelijke gebieden onderling vind ik toch een beetje vreemd.




Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #1 Gepost op: 21 november 2009, 16:56:52
Het valt niet mee om überhaupt in een regio dezelfde uitrukprocedures te krijgen. In Hollands-Midden zijn van van +/- 7000 naar +/- 70 uitrukken gegaan, een hele prestatie. Ieder korps had zijn eigen wensen voor paard in de sloot (TS+PM), brand (TS+MSA) enz. Nu is het bijna overal hetzelfde. Het rare is nog wel dat bv Alphen op heel veel objecten de OVD laat meerijden terwijl dat in de rest van de regio niet zo is.

Maar goed er zijn dus 25 verschillende regio's met 25 verschillende meningen. En dan heb ik het nog geeneens over het verzorgingsgebied e.d.

Ik vraag me af waarom er zulke grote verschillen zitten in de alarmering van brandweervoertuigen in de 25 veiligheidsregio's. Ook in vergelijkbare stedelijke gebieden wordt soms heel anders gealarmeerd bij een woningbrand, industriebrand of automatisch brandalarm. Waarom is daar geen nationale richtlijn voor? Bij brand x deze voertuigen en brand z die voertuigen bijvoorbeeld. Daar er verschillen bestaan tussen plattelandsgebieden en stedelijke gebieden begrijp ik, maar tussen stedelijke gebieden onderling vind ik toch een beetje vreemd.
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2 Gepost op: 21 november 2009, 17:53:41
Mag ik dit topic in jullie warme aandacht aanbevelen :)

Landelijke Meldingscriteria
Als ik het goed hebt begrepen, gaan de soorten alarmeringen hierbij ook gelijk getrokken worden.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s