Rijkswaterstaat op C2000

Auteur Topic: Rijkswaterstaat op C2000  (gelezen 41144 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #50 Gepost op: 7 november 2012, 19:19:14
Is dat dan ten behoeve van contact met andere OvD's tijdens een COPI? (via RMG-01 zeg maar)
Of heeft de OvD-RWS hiermee ook contact met een meldkamer?

Edit: ik zie net het bericht van PietjePuk in een ander topic :)

klopt dit gaat alleen voor OVD's gelden verkeercentrale's betwijfel ik of die ook c2000 krijgen en als de mannnen(OVD) gaan gedragen zal er zeker een uitrol komen richting WISSEN.

En klopt idd. ze komen op RMG kanaal

BRON ik zelf
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


just me

  • Boa OV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #51 Gepost op: 15 augustus 2016, 20:46:12
4 jaar verder. hoe loopt het nu? nog steeds alleen de OVD op C2000? of werkt RWS middels met een eigen portofoon netwerk?


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #52 Gepost op: 15 augustus 2016, 22:23:09
OVD en verkeerscentrale hebben een C2000 porto. Verder hebben alle WISSEN en OVD en de verkeerscentrale een porto ( entropia ). De porto is een secundair communicatie systeem initieel is contact met verkeerscentrale telefonisch. Porto is voor onderlinge communicatie. Bij grote incidenten wordt er geschakeld naar een incident kanaal. Deze is dan los van de normale operationele kanalen.


Maple

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #53 Gepost op: 12 september 2016, 22:03:49
Citaat van: just me link=msg=1442798 date=1471286772
4 jaar verder. hoe loopt het nu? nog steeds alleen de OVD op C2000? of werkt RWS middels met een eigen portofoon netwerk?

Inderdaad alleen de OVD en VC op C2000, alleen is het gebruik (in bepaalde regio's?) minimaal.
Portofoon contact tussen WIS, OVD en VC loopt als secundair communicatiemiddel via Entropia, maar ook daarvoor geldt dat dit door beperkt landelijke dekking onvoldoende wordt gebruikt, enkele regio's uitgezonderd.