Rijkswaterstaat op C2000

Auteur Topic: Rijkswaterstaat op C2000  (gelezen 41184 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #10 Gepost op: 16 januari 2010, 21:34:38
Citaat van: Palmpie
Maar moet dit altijd met C2000? Je kan ook een eigen of deelnemen aan een landelijk particulier netwerk. Hoe betrouwbaar en 'onafluisterbaar' moet dat netwerk voor RWS zijn? Zoals je op het forum kan lezen zijn er naast voordelen ook nadelen aan C2000.
Het voordeel van deelname van RWS aan C2000 zou wel kunnen zijn dat ze (een berg) geld meenemen waarmee het netwerk verbeterd zou kunnen worden. ::) ;)

LOL  ja, dat zóu kunnen  ;D
nee, want het is er juist ook om te doen om direct contact te krijgen met de overige diensten. Het is, zover ik het begrepen heb hoor, 2 ledig: enerzijds beter contact onderling en met VMC's, anderzijds direct contact mogelijk met andere hulpdiensten.
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 16 januari 2010, 22:10:46
LOL  ja, dat zóu kunnen  ;D
nee, want het is er juist ook om te doen om direct contact te krijgen met de overige diensten. Het is, zover ik het begrepen heb hoor, 2 ledig: enerzijds beter contact onderling en met VMC's, anderzijds direct contact mogelijk met andere hulpdiensten.

Het is (helaas) nog sporadisch dat de verschillende diensten bij een incident op dezelfde gespreksgroep gekoppeld worden... en zolang je niet gekoppeld wordt kan je niet 'meeluisteren' met de andere diensten offff je moet de gespreksgroepen van die diensten ook in je verbindingsmiddel hebben staan. Alleen lijkt het mij sterk dat de politie toe gaat staan dat niet politiediensten met hun gespreksgroepen gaan meeluisteren. Je zal dus voornamelijk het monodisiplinair gaan gebruiken. Je kan dan beter voor een ander systeem kiezen.
De WIS'en in Zeeland hebben volgens mij een eigen systeem voor onderling contact aangeschaft ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 17 januari 2010, 02:00:56
Het is (helaas) nog sporadisch dat de verschillende diensten bij een incident op dezelfde gespreksgroep gekoppeld worden... en zolang je niet gekoppeld wordt kan je niet 'meeluisteren' met de andere diensten offff je moet de gespreksgroepen van die diensten ook in je verbindingsmiddel hebben staan. Alleen lijkt het mij sterk dat de politie toe gaat staan dat niet politiediensten met hun gespreksgroepen gaan meeluisteren.

Opzich gebeurd het nu wél al dat er één gespreksgroep word geopend waar de multi-diensten op kunnen (moet open gezet worden door diverse meldkamers)
Voordeel hier van is dat de leidinggevende of collega's met een bepaalde taak kunnen communiceren met andere takken van sport.
Opzich krijg je dan net zo'n situatie als hedendaags met bijvoorbeeld boswachterij, parkeerwachters, reddingsbrigade's en andere ''derde'' partijen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #13 Gepost op: 22 januari 2010, 09:12:42
Multi-grouping zou een mooie oplossing kunnen zijn. KLPD werkt op eigen + RWS gespreksgroep gelijktijdig, RWS hoort uitsluitend de eigen gespreksgroep. Zou C2000 dit in theorie aankunnen (even los van het feit of een porto dit kan)?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #14 Gepost op: 22 januari 2010, 11:46:45
Multi-grouping zou een mooie oplossing kunnen zijn. KLPD werkt op eigen + RWS gespreksgroep gelijktijdig, RWS hoort uitsluitend de eigen gespreksgroep. Zou C2000 dit in theorie aankunnen (even los van het feit of een porto dit kan)?

Dat gaat natuurlijk nooit werken, want RWS weet nooit wanneer de KLPD zal zenden en de KLPD zal RWS dus wegdrukken. Het moet dan wel tweerichtingsverkeer zijn...


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #15 Gepost op: 22 januari 2010, 12:38:12
Dat gaat natuurlijk nooit werken, want RWS weet nooit wanneer de KLPD zal zenden en de KLPD zal RWS dus wegdrukken. Het moet dan wel tweerichtingsverkeer zijn...

als er iemand aan het zenden is bij C2000 in je gespreksgroep dan krijg je geen toestemming om te zenden van het systeem... Wegdrukken is niet mogelijk bij C2000.  :)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #16 Gepost op: 22 januari 2010, 14:27:16
als er iemand aan het zenden is bij C2000 in je gespreksgroep dan krijg je geen toestemming om te zenden van het systeem... Wegdrukken is niet mogelijk bij C2000.  :)

Zeker weten van wel, de meldkamer heeft immers alle prioriteit.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 22 januari 2010, 14:44:04
Zeker weten van wel, de meldkamer heeft immers alle prioriteit.

Klopt, maar een KLPD auto kan geen RWS auto ''wegdrukken'' ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #18 Gepost op: 22 januari 2010, 14:48:41
Wat voor communicatie had RWS eigenlijk vóór de GSM en de autotelefoon?
(vraagje tussendoor ;))
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #19 Gepost op: 22 januari 2010, 15:03:10
Klopt, maar een KLPD auto kan geen RWS auto ''wegdrukken'' ;)

Ben ik ook niet met je eens, want het is niet de auto die fysiek gebruik maakt van de RWS-gespreksgroep, maar de koppeling. Daarom vraag ik me ook af in hoeverre dit verhaal uberhaupt wel mogelijk is. Er wordt mijns inziens een beetje te makkelijk over gedacht. Stel dat het niet mogelijk is (wegdrukken), dan hoor je dus continu KLPD gesprekken tussen de RWS gesprekken door en moet men dus steeds wachten tot ze onderling kunnen praten. Dat levert een dusdanig onwerkbare situatie dat er totaal geen sprake meer is van een voordeel.