Rijkswaterstaat op C2000

Auteur Topic: Rijkswaterstaat op C2000  (gelezen 41158 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #40 Gepost op: 10 februari 2011, 17:13:47
Ben benieuwd welk systeem dat dan was en of het op dit moment nog steeds beter zou zijn dan C2000.

Ben geen expert op dit gebeid. Maar ik heb begrepen dat het Tetra systeem al voor de invoering in Nederland werd gebruikt in Engeland. En dat Tetra niet goed functioneerde daar. En dat men het systeem aldaar heeft verbeterd(volgens mij het het dan D-Tetra oid). Echter dat men in Nederland is door gegaan met het oude systeem. Meest vreemden aan het hele C2000 verhaal is dat het een systeem is dat in meerdere(veelal) Europese landen wordt gebruikt. Maar dat elk land toch weer zijn eigen systeem ontwikkeld daar in. Dus elk land zit met hoge exploitatie kosten.

Maar goed ik zij al ik ben geen expert in C2000, alleen een gebruiker van C2000. En de bereikbaarheid was met het oude analoge systeem wel beter. Dekking is op veel plaatsen(tunnels,flats,parkeergarages enz) bar slecht. En dan hebben we het wel over de veiligheid van de hulpverleners.


Waterrat

  • Crisisbeheersing nat Rijkswaterstaat Noord Holland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
  • Blub!
Reactie #41 Gepost op: 8 juli 2011, 10:34:57
Ik kom hier net binnenvallen; via zoekmachientje dit forum gevonden.

Momenteel wordt er bij de natte onderdelen van Rijkswaterstaat een invoertraject gedaan van C2000. Het idee is om meldposten, Ovd's en schepen Nederlandbreed er van te voorzien.

En ik weet nu al dat het geen zaligmakende communicatiemethode is. Ik heb al allerhande problemen gehoord van collega's binnen de waterstaat - daarom ben ik al bezig met portho's te scoren voor betere communicatie.  

Maar goed: je moet toch wát. We hebben ook al geen Nederlandbrede toegang tot LCMS - dat geeft grotere communicatieproblemen denk ik dan C2000, zeker als je een COPI hebt.


WvL

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #42 Gepost op: 13 juli 2011, 11:05:07
de OvD'en van RWS komen op C2000, de weginspecteurs definitief niet!
Wegverkeersleider bij Rijkswaterstaat


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 13 juli 2011, 11:13:43
C2000 is in het buitenland wel een prima systeem.
Het probleem zit hem gewoon in de opbouw van het netwerk en de extra beveiliging in NL....
Het is helaas voor een buitenlandse partner bijna onmogelijk om Tetra te kunnen/mogen leveren, omdat je door een heel traject van VTSPN heen moet.

Ik ben in ieder geval blij dat RWS eindelijk mee mag doen, nu hopen dat de weginspecteurs ook mee mogen doen.
Wellicht een tip, weet niet of het al zo is. GSM communicatie, zorg voor een priority abonnement voor de bereikbaarheid. Dan verklein je in ieder geval de kans dat je gsm verbinding wegvalt bij een groot incident. Ik weet niet of RWS dit al heeft. In mijn tijd bij de rampenbestrijding had zelfs onze organisatie het nog niet op alle telefoons.

Ik zie RWS, zeker bij rampen in havengebied, of op snelwegen als een partner in de rampenbestrijding. Op operationeel vlak via incident management, dan verwacht ik eigenlijk ook dat ze toegang krijgen tot de middelen die men nodig heeft om op strategisch en tactisch niveau (COPI etc) informatie uit te wisselen.


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #44 Gepost op: 13 juli 2011, 11:17:42
de OvD'en van RWS komen op C2000, de weginspecteurs definitief niet!

Wat is jou bron hiervoor, wel benieuwd naar de besluitvorming hierover.

Bedankt,

Firechief P


WvL

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #45 Gepost op: 13 juli 2011, 17:31:52
Wat is jou bron hiervoor, wel benieuwd naar de besluitvorming hierover.

Bedankt,

Firechief P

Projectgroep C2000 RWS
Wegverkeersleider bij Rijkswaterstaat


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #46 Gepost op: 13 juli 2011, 20:40:35
Projectgroep C2000 RWS

en waar kan ik dat terugvinden op intranet o.i.d.???
Ben benieuwd wie jouw "bron" dan daadwerkelijk is, ik heb nl. iets anders gehoord.  ::)
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #47 Gepost op: 6 november 2012, 11:45:40
Inmiddels hebben veel OvD's de C2000 gevolgd.
Krijgen de weginspecteurs die nu ook ?
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #48 Gepost op: 6 november 2012, 13:29:13
nee,nog niet alleen voorlopig de OVD's en als dat allemaal goed gaat dan waarschijnlijk de WISSEN ook.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #49 Gepost op: 7 november 2012, 16:23:10
nee,nog niet alleen voorlopig de OVD's en als dat allemaal goed gaat dan waarschijnlijk de WISSEN ook.

Is dat dan ten behoeve van contact met andere OvD's tijdens een COPI? (via RMG-01 zeg maar)
Of heeft de OvD-RWS hiermee ook contact met een meldkamer?

Edit: ik zie net het bericht van PietjePuk in een ander topic :)
Citaat
Op korte termijn, vanaf 1 oktober 2012, zal Rijkswaterstaat “droog” op het netwerk worden toegelaten. Dit zijn de verkeerscentrales en de officieren van dienst voor het hoofdwegennet.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s