Politie krijgt koninklijke kogel

Auteur Topic: Politie krijgt koninklijke kogel  (gelezen 29351 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #10 Gepost op: 26 november 2009, 19:42:19
Yep!

Die blauwe krengen waardoor het ontwerp van John Moses Browning niet doet wat het moet doen. Als in repeteren. Waarom iemand aan dat soort meuk zijn geld uitgeeft weet ik ook niet, maar goed. Het was weer effe lachen en ik heb er een paar op de vereniging achter gehouden voor de training van mensen die instructie krijgen voor grootkaliberpistool. Altijd goed om ze de storingsdrill even te laten doen op het moment dat ze het niet verwachten.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 27 november 2009, 17:24:37
Die worden bij ons toch echt verschoten in een aangepast (dienst)wapen  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #12 Gepost op: 27 november 2009, 20:55:22
Geen ervaring of die blauwe pillen alleen werken in een aangepaste Walther P5.

Maar ze doen gewoon boem in zowat alles wat er voorbij kwam op de SV: Taurus, SIG, CZ, Glock, H & K, S & W, Colt etc. etc. Alleen wat er daarna komt - dat gebeurt dus niet bij die blauwe plastic kogels.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 20 december 2010, 17:40:32
Wij hebben sinds 1 week 9mm patronen met een groen kopje (Glock 17) weet iemand wat het verschil is met een normale patroon voor de Glock 17?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #14 Gepost op: 20 december 2010, 18:12:24
Waarschijnlijk heb je nu een hollowpoint met meer stopvermogen? Als je vorige patroon geen kapje had, dan had je een full metal jacket patroon welke met wat geluk rustig door 3 personen heen vliegt voordat hij stopt. Als het goed is komt deze er aan de andere kant niet meer uit ;). Het groene kapje is om de holle punt af te schermen zodat het patroon tijdens de gang van de patroonhouder naar de loop nergens achter kan blijven raken. Als je straks eens flink geschoten hebt moet je eens vooraan de schietbaan kijken. Daar ligt het dan vol met groene kapjes
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #15 Gepost op: 20 december 2010, 18:24:56
Jep! Maar de vraag of de verdachte dan door de politie of door omstanders is neergeknald is dan snel beantwoord ;)

Mwoh... juhf bkll

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=46178.0


Yep, flauw. Inkoppertje, I know.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #16 Gepost op: 20 december 2010, 18:27:54
Wij hebben sinds 1 week 9mm patronen met een groen kopje (Glock 17) weet iemand wat het verschil is met een normale patroon voor de Glock 17?

Groen kopje is action 3 dacht ik? Is al genoeg over geschreven hier en daar, dacht ik. Komt erop neer dat: die ouderwetse loden prop gaat dwars door je lichaam, maar de ''groene-kopjes-kogels'' maken een rommeltje in je lichaam. Dus minder gevaar voor omstanders. (dit verhaaltje staat mij nog bij van IBT)


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #17 Gepost op: 20 december 2010, 18:37:04
Hoe zit dat? Defensie mag toch geen hollow point gebruiken dacht ik  (Conventie van Geneve enzo)?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 20 december 2010, 18:47:44
Waarschijnlijk heb je nu een hollowpoint met meer stopvermogen? Als je vorige patroon geen kapje had, dan had je een full metal jacket patroon welke met wat geluk rustig door 3 personen heen vliegt voordat hij stopt. Als het goed is komt deze er aan de andere kant niet meer uit ;). Het groene kapje is om de holle punt af te schermen zodat het patroon tijdens de gang van de patroonhouder naar de loop nergens achter kan blijven raken. Als je straks eens flink geschoten hebt moet je eens vooraan de schietbaan kijken. Daar ligt het dan vol met groene kapjes  

Klopt, ik hoor net van een ex KMar dat het inderdaad Hollowpoint met meer stopvermogen is, tevens gaf hij ook aan dat het een troep gaf op de schietbaan :P
We gebruikten eerst inderdaad Full metal jacket patronen.
Bedankt voor het beantwoorden van de vraag  3hj


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #19 Gepost op: 20 december 2010, 22:55:37
Hoe zit dat? Defensie mag toch geen hollow point gebruiken dacht ik  (Conventie van Geneve enzo)?

Denk dat dit wel mag aangezien het om beveiliging gaat. Zie de Kmar die loopt ook met hollow points.
Misschien dat het anders is bij uitzending (omdat je dan wel in een "oorlogs situatie" zit)

Over die groene kapjes, ik het toch aardig wat geschoten met de action 3 maar ik heb (naast de lege hulzen)
verder nooit wat op de grond zien liggen wat van mijn patroon afkomt. Kan aan mij liggen hoor.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v