Politie communicatie via Social Media (Twitter/Facebook/etc)

Auteur Topic: Politie communicatie via Social Media (Twitter/Facebook/etc)  (gelezen 119211 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #130 Gepost op: 21 november 2013, 20:52:45
Niet. Tot er klachten komen of er bij toeval op gestuit wordt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #131 Gepost op: 4 december 2013, 15:24:41
Citaat
Wijkagent haalt tweet dronkaard weg
Een wijkagent uit Harderwijk heeft een foto van een dronken man in de cel op Twitter geplaatst. Op de foto is een man te zien die in zijn broek heeft geplast en heeft overgegeven. Zijn hoofd staat niet op de foto.

De wijkagent twitterde: "Heerlijk werk met soms mindere kanten. Haha. Ja alcohol maakt meer vies dan je lief is."
zie verder bron: nos.nl/artikel/582467-agent-haalt-tweet-dronkaard-weg.html

Kennelijk allemaal netjes teruggedraaid, een beetje tegen grenzen aangeleund en bijgesteld.
Gewoon als positieve plaatsing, immers als je de tweet leest kun je je voorstellen wat o.a. de politie op het werk tegenkomt.  De luxe van persoonlijke tweets als nieuwsdeling brengt je soms even boven het maaiveld. Met gevoel werken, werkt soms tegen andermans gevoel en daar gaat communicatie vaak over.           - leerzaam voor alle partijen denk ik -  O0
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #132 Gepost op: 6 december 2013, 11:52:06
Citaat van: bart007 link=msg=1225490 date=1386167081
zie verder bron: nos.nl/artikel/582467-agent-haalt-tweet-dronkaard-weg.html

Kennelijk allemaal netjes teruggedraaid, een beetje tegen grenzen aangeleund en bijgesteld.
Gewoon als positieve plaatsing, immers als je de tweet leest kun je je voorstellen wat o.a. de politie op het werk tegenkomt.  De luxe van persoonlijke tweets als nieuwsdeling brengt je soms even boven het maaiveld. Met gevoel werken, werkt soms tegen andermans gevoel en daar gaat communicatie vaak over.           - leerzaam voor alle partijen denk ik -  O0
"Beetje tegen grenzen aangeleund" ? Ik vind dat hier behoorlijk over een grens is heen gegaan !
Zijn er hieromtrent geen regels of mogen agenten bij willekeur zomaar alles zelf fotograferen/filmen, notabene in cellenblok !? Iets met integriteit...  ::)
Volgens mij is er in veel bureaus zelfs een foto/video verbod voor de burger en dan lijkt mij dat juist agenten hier een voorbeeld in moeten geven...
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #133 Gepost op: 12 december 2013, 23:11:52
nou, blijkbaar vindt de politie nodig dat ik ongevraagd geconfronteerd moet worden met afrukte vingers...
Let op foto kan als schokkend worden ervaren!
https://twitter.com/polwwijkbuiten/statuses/411191077744283649

Whats next? Bestuurder onder drank die zichzelf dood rijdt en daar de foto van laten zien..
Iemand met zelfmoord neiging ook iets dergelijks laten zien.

En dit hoef de moderators dus niet markeren als bloederig, kreeg dit ook zo op twitter voor me neus gedrukt..


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #134 Gepost op: 12 december 2013, 23:19:02
Citaat van: TheBeast link=msg=1228104 date=1386886312
En dit hoef de moderators dus niet markeren als bloederig, kreeg dit ook zo op twitter voor me neus gedrukt..
En dat doen we dus wel. Wat anderen op twitter zetten is tot daar aan toe, wij plaatsen daar gewoon een waarschuwing bij.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #135 Gepost op: 12 december 2013, 23:32:31
Citaat van: TheBeast link=msg=1228104 date=1386886312
nou, blijkbaar vindt de politie nodig dat ik ongevraagd geconfronteerd moet worden met afrukte vingers...
Let op foto kan als schokkend worden ervaren!
https://twitter.com/polwwijkbuiten/statuses/411191077744283649

Whats next? Bestuurder onder drank die zichzelf dood rijdt en daar de foto van laten zien..
Iemand met zelfmoord neiging ook iets dergelijks laten zien.

En dit hoef de moderators dus niet markeren als bloederig, kreeg dit ook zo op twitter voor me neus gedrukt..
Twitter is gewoon openbaar en er zitten mensen over heel de wereld hierop. Moeten mensen dus speciaal rekening gaan houden over wat je wel en niet hoeft te zien ? Als je iets niet wil zien dan kijk je gewoon niet of ontvolg gewoon diegene.. Daarnaast is het gewoon ook weer bij deze foto de realiteit.
That's just the way it is.


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #136 Gepost op: 13 december 2013, 00:29:53
dat een politie agent dat twittert... en andere retweet, dan moet ik dus iedereen ontvolgen..
bijzonder.

Dus.. die foto is realiteit..

net als  dronken achter stuur en die zich doodrijdt? .. is ook realiteit.
Dank! maakt mij nu geheel duidelijk.

Blijkbaar is er geen fatsoen dus meer.
Zie je wel.. is geen waarschuwing bij nodig.. gewoon realiteit.........

:(


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #137 Gepost op: 14 december 2013, 09:55:00
Citaat van: Mahad link=msg=1228110 date=1386887551
Twitter is gewoon openbaar en er zitten mensen over heel de wereld hierop. Moeten mensen dus speciaal rekening gaan houden over wat je wel en niet hoeft te zien ? Als je iets niet wil zien dan kijk je gewoon niet of ontvolg gewoon diegene.. Daarnaast is het gewoon ook weer bij deze foto de realiteit.
Het gaat niet zozeer over wát er geplaatst wordt, maar wel door wie !
Beetje hetzelfde als brandweerlieden en/of ambulance personeel foto's gaat lopen nemen van 'hun' slachtoffers en deze vervolgens gaan plaatsen...
Nogmaals, iets met integriteit en ethiek...
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #138 Gepost op: 15 december 2013, 11:35:16
Ach, ik neem aan dat dit in overleg geplaatst is, als onderdeel van de aanpak om stunten met vuurwerk tegen te gaan. Grote kans dat het gewoon een foto uit de "voorlichtings map" is.... Als dat zo is, is er niks mis mee...
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #139 Gepost op: 15 december 2013, 14:27:09
Citaat van: Tony-cc link=msg=1228427 date=1387011300
Het gaat niet zozeer over wát er geplaatst wordt, maar wel door wie !
Beetje hetzelfde als brandweerlieden en/of ambulance personeel foto's gaat lopen nemen van 'hun' slachtoffers en deze vervolgens gaan plaatsen...
Nogmaals, iets met integriteit en ethiek...
Dat is niet hetzelfde. Deze foto is niet gemaakt door de agent die dit heeft getwitterd.
Niks mis mee. Heb even op de termen ''slachtoffer'' en ''vuurwerk'' gezocht en de foto stond gewoon op Google..

En soms moet je gewoon op een andere manier duidelijk maken dat sommige dingen gewoon niet kunnen. En hier was dat inderdaad best wel een schokkende manier om dat duidelijk te maken , maar het is en blijft nog steeds de realiteit.
That's just the way it is.