Politie communicatie via Social Media (Twitter/Facebook/etc)

Auteur Topic: Politie communicatie via Social Media (Twitter/Facebook/etc)  (gelezen 119382 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #160 Gepost op: 2 juli 2014, 21:25:19
Wat vinden jullie?
Ik vind dat als je iemand aanhoudt, je niet gezellig voetbal bij de verdachte thuis gaat kijken.
Fred Lokhorst
‏@AgenthorecaFred
Wel bijzonder; thuis bij en mét aangehouden verdachte op de bank ontknoping #nedmex zien. #Moetkunnen. Was goed voor verdere proces.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #161 Gepost op: 2 juli 2014, 22:08:27
Citaat van: Sylvester link=msg=1281584 date=1404329119
Wat vinden jullie?
Ik vind dat als je iemand aanhoudt, je niet gezellig voetbal bij de verdachte thuis gaat kijken.
Fred Lokhorst
‏@AgenthorecaFred
Wel bijzonder; thuis bij en mét aangehouden verdachte op de bank ontknoping #nedmex zien. #Moetkunnen. Was goed voor verdere proces.

Als het 10 minuutjes is en mr. grote sterke beer gaat vervolgens meewerkend mee in plaats met veel weerstand dan win je wel wat denk ik. Of je het moet tweeten is #2 ;)
Bijdragen op persoonlijke titel.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #162 Gepost op: 2 juli 2014, 22:13:43
Ik begrijp dus dat de wijkagent een paar minuutjes heeft gewacht met naar buiten gaan omdat de gemoederen daar nogal verhit waren.

En dus heeft de wijkagent die paar minuten voetbal gezien.

Dat ie er nogal 'luchtig' over twittert, terwijl het om een klein meisje gaat waarvan de haren uit het hoofd zijn getrokken, is idd niet zo slim. Zo komt het over alsof ie even gezellig met een glaasje fris en chips op visite is geweest bij de verdachte.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #163 Gepost op: 2 juli 2014, 22:15:09
Citaat van: Sylvester link=msg=1281584 date=1404329119
Wat vinden jullie?
Ik vind dat als je iemand aanhoudt, je niet gezellig voetbal bij de verdachte thuis gaat kijken.
Fred Lokhorst ‏@AgenthorecaFred
Wel bijzonder; thuis bij en mét aangehouden verdachte op de bank ontknoping #nedmex zien. #Moetkunnen. Was goed voor verdere proces.
Uiteindelijk blijkt dat ze deels binnen hebben gezeten om de wedstrijd, maar voornamelijk omdat de verdachte verdacht werd van mishandeling voor zijn deur. Om de gemoederen bij beide partijen (boze familie van slachtoffer, en de verdachte) een beetje te doen bedaren, hebben ze binnen gezeten. Dat klinkt alweer anders dan dat ze 'gezellig tv hebben gekeken'.

Volledige verhaal stond in AD vanmorgen, dacht ik (kan ook een ander blad geweest zijn.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #164 Gepost op: 2 juli 2014, 22:56:25
Ofwel, alles kan verkeerd opgevat worden en de politie doet het toch nooit goed.  :-X

(Mompelt iets over paarden en suikerklontjes, of waren het nu slakken en zout?)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #165 Gepost op: 21 juli 2014, 09:26:09
Het District Hoekse Waard van de Eenheid Rotterdam heeft sinds enige tijd een eigen Facebook pagina; http://nl-nl.facebook.com/pages/Politie-Hoeksche-Waard/481969211909649?fref=hovercard


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #166 Gepost op: 2 augustus 2014, 23:37:56

Via Geenstijl

Een diepe zucht. Twitter en andere social media zijn hele leuke speeltjes en kunnen enorm effectief zijn... maar als je het ooit door de selectieprocedure hebt geschopt moet je toch wel verstandiger zijn dan om dit te Twitteren op een account waar je je ook uitgeeft als agent.

Er zijn in de loop der jaren genoeg wijkagenten berispt vpor tweets die niet konden. Ondanks de vele waarschuwingen die gedaan worden tijdens cursussen en briefings. Dan zou je het inmiddels als organisatie toch wel geleerd moeten hebben?
Het is niet voor niets dat inmiddels 10% van de ontslagen op staande voet (deels) veroorzaakt zijn door social media..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #167 Gepost op: 3 augustus 2014, 09:52:15
De tweet over de Gaypride van 1 van onze medewerkers is op persoonlijke titel. De politie deelt deze mening niet. We gaan met hem in gesprek

https://twitter.com/polgroningen/status/495589239107911681
If you can dream it, you can do it.


rrpd

  • Gast
Reactie #168 Gepost op: 3 augustus 2014, 11:24:53
Hij twittert vanaf zijn persoonlijke account toch en niet vanaf een politie account?
Waarom zou hij dan geen mening mogen hebben? Iedereen heeft tegenwoordig een hele scherpe mening en alleen omdat zijn beroep politieambtenaar is zou hij zijn persoonlijke mening niet mogen uiten?

(De uitspraak zelf sta ik trouwens lijnrecht tegenover en ik vind de Gaypride hartstikke gaaf maar daar gaat het nu niet over)

Het gaat over een persoon, die zijn persoonlijke mening uit, dalijk op het matje wordt geroepen omdat hij bij de politie werkt. Waarom mag een willekeurig accountmanager in prive wel zijn mening uiten en een politieambtenaar in prive tijd niet?

Excessen uitgezonderd, zodra je strafbare feiten begaat dan ga je te ver net zoals de accountmanager en de bakker.

We roepen toch altijd zo hard dat medewerkers van de politie een afspiegeling van de maatschappij zijn? Daar horen dan ook meningen bij. In dit geval iemand die de gaypride smerig vindt. De andere keer iemand die een politicus een vervelia vindt etc etc.
Of zijn we stiekem hypocriet en mogen we naar de buitenwereld geen mening hebben als buiten-diensttijd zijnde persoon?


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #169 Gepost op: 3 augustus 2014, 12:03:03
Ik vraag mij ook af of die uitspraak dat ie e.e.a. smerig vindt een belediging is zoals bedoeld in het Wetboek van Strafrecht.

Het is overduidelijk een uitspraak t.a.v. een bepaald groepje op die bootjes en geen discriminerende uitspraak over homo's als zodanig.

Als ik zeg 'ik vind het smerig, zo'n stelletje moslims, althans de manier waarop zij demonstreren', ben ik dan beledigend bezig of geef ik een mening?

Iedereen zou een punt hebben gehad als het hier een uitspraak was geweest door Wijkagent Janssen op zijn dienstaccount. Daar passen alleen dienstmededelingen en geen eigen meningen over andere dan politiezaken.

In dit geval zou je hooguit kunnen zeggen tegen zo'n man 'kijk uit wat je roept, want je weet wat er voor reacties op komen

Disciplinaire maatregelen gaan mij in elk geval te ver.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)