Politie communicatie via Social Media (Twitter/Facebook/etc)

Auteur Topic: Politie communicatie via Social Media (Twitter/Facebook/etc)  (gelezen 119525 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

apoo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • AVP
Reactie #170 Gepost op: 3 augustus 2014, 12:36:37
Volgens mij ben je 24/7 politieman. "Je voorbeeldfunctie houdt niet op als je dienst erop zit" - zoals Werving & Selectie het op hun website heeft staan. Het staat een ieder vrij om zijn mening te uiten, maar doe dat dan op een 100% privé-account en niet op een account waar je duidelijk hebt staan dat je een politieagent bent. Als je er voor kiest om je zelf zo herkenbaar te maken, kunnen mensen niet zien of je wel of niet in dienst bent.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #171 Gepost op: 3 augustus 2014, 12:37:40
Een werkgever mag een werknemer aanspreken op uitspraken die in het openbaar gedaan zijn, ook als het op eigen titel is, als deze uitspraken gevolgen hebben voor de werkgever.

Politie Nederland profileert zich als LGBT vriendelijke plaats om te werken, en zulke uitspraken in het openbaar doen daar afbreuk aan.
Alleen al vanuit dat oogpunt lijkt het mij dus terecht dat deze persoon er op aan wordt gesproken.

En ja, dat gebeurt in het bedrijfsleven ook, alleen zal dat niet in de publiciteit komen.
Daarmee bedoel ik niet dat de beste man ontslagen moet worden, hij zal al wel erg geschrokken zijn van de reacties....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Reactie #172 Gepost op: 3 augustus 2014, 12:43:03
Citaat van: zwelgje link=msg=1287013 date=1407062260
Politie Nederland profileert zich als LGBT vriendelijke plaats om te werken, en zulke uitspraken in het openbaar doen daar afbreuk aan.
Alleen al vanuit dat oogpunt lijkt het mij dus terecht dat deze persoon er op aan wordt gesproken.
als T-persoon zat ik mijzelf ook al te bedenken: meneer zal mijn aangifte toch maar in behandeling moeten nemen...
mag ik aub een ander vragen? 98uiye
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #173 Gepost op: 3 augustus 2014, 15:02:16
Vind het zelf nergens over gaan. Het is zijn mening en dat mag. Hij zegd nergens dat homo's smerig zijn.  Ik heb ook niks tegen homo's, maar die extraverte gedoe hoeft voor mij ook niet. Denk eerder dat het tegendraads werkt bij veel mensen.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Rutger

  • Geďnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Reactie #174 Gepost op: 3 augustus 2014, 15:42:06
Citaat van: Jos v L link=msg=1287031 date=1407070936
Vind het zelf nergens over gaan. Het is zijn mening en dat mag. Hij zegd nergens dat homo's smerig zijn.  Ik heb ook niks tegen homo's, maar die extraverte gedoe hoeft voor mij ook niet. Denk eerder dat het tegendraads werkt bij veel mensen.

Nergens over gaan?  :o Hij geeft aan dat hij het vieren van vrijheid door LGBT'ers en het uitten van solidariteit aan LGBT'ers in het buitenland een smerige vertoning vindt. Dan kun je toch niet zo maar zeggen dat het nergens over gaat.
Heb je enig idee hoe het nog steeds betekent om in dit land LGBT'er te zijn? Ook ik heb nog steeds te maken met geweld puur om mijn geaardheid. En dan valt NL nog mee in vergelijking met het buitenland.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #175 Gepost op: 3 augustus 2014, 15:53:21
''Rechercheur op het matje over GayPride-tweet ''

http://www.rtvnoord.nl/ipad/index.asp?p=137066

''De gewraakte tweet is inmiddels verwijderd van Twitter.

UPDATE
De twitterpagina van De Jong is offline gehaald.''


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #176 Gepost op: 3 augustus 2014, 16:21:13
Citaat van: Rutger link=msg=1287034 date=1407073326
Nergens over gaan?  :o Hij geeft aan dat hij het vieren van vrijheid door LGBT'ers en het uitten van solidariteit aan LGBT'ers in het buitenland een smerige vertoning vindt. Dan kun je toch niet zo maar zeggen dat het nergens over gaat.
Heb je enig idee hoe het nog steeds betekent om in dit land LGBT'er te zijn? Ook ik heb nog steeds te maken met geweld puur om mijn geaardheid. En dan valt NL nog mee in vergelijking met het buitenland.

Nee hoor, hij geeft aan dat hij de parade een smerige vertoning vind. Niets mis mee in mijn ogen. Vind het zelf ook geen gezicht en onnodig om daar wat in je blote reet verkleed als vrouw op een boot te staan.  Waarom is dat nodig dan in jouw ogen?  Als jij over straat loopt en je wordt lastig gevallen door een of ander stuk tuig wat jou om jouw geaardheid aanvalt, ben ik de eerste die naast jou staat om je te helpen! Denk je nou echt dat mensen die homofoob zijn overtuigd worden door dit soort circusatractie's?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #177 Gepost op: 3 augustus 2014, 16:41:37
''Twitteraccount politieagent op nonactief na homohaat-tweets''

http://mwnw.nl/blog/2014/08/03/twitteraccount-politieagent-op-nonactief-na-homohaat-tweets-45093#.U95JPaccTmQ

Dat deze persoon bij de politie werkzaam is en een dergelijke uitspraak maakt vind ik niet geweldig maar het zal wel.

Wat ik nog vreemder vind is dat dezelfde persoon aan de TUA studeert
(Theologische universiteit Apeldoorn) en een opleiding tot predikant volgt  ???

Ik krijg meer het idee dat de persoon zijn opmerking heeft gedaan vanuit zijn geloofsovertuiging, een geloof waarbij je geen of zeer beperkte sexuele voorlichting krijgt, daarom zijn er tegenwoordig ook zoveel geestelijke negatief in het nieuws. Deze persoon is niet echt ruimdenkend opgevoed.


Rutger

  • Geďnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Reactie #178 Gepost op: 3 augustus 2014, 16:51:03
Citaat van: Jos v L link=msg=1287042 date=1407075673
Nee hoor, hij geeft aan dat hij de parade een smerige vertoning vind. Niets mis mee in mijn ogen. Vind het zelf ook geen gezicht en onnodig om daar wat in je blote reet verkleed als vrouw op een boot te staan.  Waarom is dat nodig dan in jouw ogen?  Als jij over straat loopt en je wordt lastig gevallen door een of ander stuk tuig wat jou om jouw geaardheid aanvalt, ben ik de eerste die naast jou staat om je te helpen! Denk je nou echt dat mensen die homofoob zijn overtuigd worden door dit soort circusatractie's?

Hij geeft niet aan dat hij de parade een smerige vertoning vindt, hij schrijft dat hij de Gay Pride smerige vertoning vindt. De Canal parade is daar maar een onderdeel van.
Wat hij dus smerig vindt is onder andere het vieren van vrijheid door LGBT'ers en het uitten van solidariteit aan LGBT'ers in het buitenland.

En waarom het nodig is, ten eerste is het voor mij een ontzettend leuk feest ;) Daarnaast is het (helaas) nog steeds nodig om aandacht te vragen voor allerlei onderwerpen rondom LGBT'ers. Zoals tolerantie maar er waren bijvoorbeeld ook boten ter promotie van eicel donatie en GGD die aandacht vraagt voor veilige sex. Wel erg simpel om dan alleen maar te hebben over die man in blote reet. En dat je het een circusattractie noemt geeft al helemaal aan dat je geen idee hebt van de achterliggende gedachte bij de Pride en parade.
De poltie geeft trouwens zelf aan mee te varen om zo aan te geven dat het voor iedereen veilig is om aangifte te doen, ook voor mannen die in elkaar worden geslagen op een anonieme homo ontmoetingsplek (waar de meeste bezoekers over het algemeen niet eens homo zijn maar meer 'heteromannen' met blijkbaar ook andere behoeftes). En de politie wil zo ook aangeven dat het veilige werkplek is voor LGBT'ers. Zal bij deze mensen echt vertrouwen geven dat zo'n Remco daar dus ook werkt, ook leuk voor zijn collega's die LGBT'er zijn trouwens.

Ik ben erg benieuwd wat het gesprek maandag oplevert met Remco


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #179 Gepost op: 3 augustus 2014, 17:09:15
Citaat van: Jos v L link=msg=1287042 date=1407075673
Vind het zelf ook geen gezicht en onnodig om daar wat in je blote reet verkleed als vrouw op een boot te staan.  

Nee, groot gelijk, al dat gedoe met verklede mensen en losbandigheid. Totaal onnodig dat carnaval vieren. Ow wacht, je hebt het over een ander feest .... ;)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten