Politie communicatie via Social Media (Twitter/Facebook/etc)

Auteur Topic: Politie communicatie via Social Media (Twitter/Facebook/etc)  (gelezen 119376 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #180 Gepost op: 3 augustus 2014, 17:30:10

Niet alle limburgers hebben iets met carnaval.. ik dus ook niet...  (hoezo vooroordelen?)  098uo
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #181 Gepost op: 3 augustus 2014, 17:40:49
Citaat van: Rutger link=msg=1287048 date=1407077463
Hij geeft niet aan dat hij de parade een smerige vertoning vindt, hij schrijft dat hij de Gay Pride smerige vertoning vindt. De Canal parade is daar maar een onderdeel van.
Wat hij dus smerig vindt is onder andere het vieren van vrijheid door LGBT'ers en het uitten van solidariteit aan LGBT'ers in het buitenland.

En waarom het nodig is, ten eerste is het voor mij een ontzettend leuk feest ;) Daarnaast is het (helaas) nog steeds nodig om aandacht te vragen voor allerlei onderwerpen rondom LGBT'ers. Zoals tolerantie maar er waren bijvoorbeeld ook boten ter promotie van eicel donatie en GGD die aandacht vraagt voor veilige sex. Wel erg simpel om dan alleen maar te hebben over die man in blote reet. En dat je het een circusattractie noemt geeft al helemaal aan dat je geen idee hebt van de achterliggende gedachte bij de Pride en parade.
De poltie geeft trouwens zelf aan mee te varen om zo aan te geven dat het voor iedereen veilig is om aangifte te doen, ook voor mannen die in elkaar worden geslagen op een anonieme homo ontmoetingsplek (waar de meeste bezoekers over het algemeen niet eens homo zijn maar meer 'heteromannen' met blijkbaar ook andere behoeftes). En de politie wil zo ook aangeven dat het veilige werkplek is voor LGBT'ers. Zal bij deze mensen echt vertrouwen geven dat zo'n Remco daar dus ook werkt, ook leuk voor zijn collega's die LGBT'er zijn trouwens.

Ik ben erg benieuwd wat het gesprek maandag oplevert met Remco

Nogmaals, ik heb geen probleem met LGBT'ers. Gewone mensen zoals we allemaal zijn. Ik stel alleen de vraag waarom dat extravagante?  Net deze groep wil toch door een ieder geaccepteerd worden?  Met dit extravagane stel je net weer buiten de groep, en geeft de homofoobjes extra voer!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Reactie #182 Gepost op: 3 augustus 2014, 18:06:03
Citaat van: Jos v L link=msg=1287064 date=1407080449
Nogmaals, ik heb geen probleem met LGBT'ers. Gewone mensen zoals we allemaal zijn. Ik stel alleen de vraag waarom dat extravagante?  Net deze groep wil toch door een ieder geaccepteerd worden?  Met dit extravagane stel je net weer buiten de groep, en geeft de homofoobjes extra voer!
Goed om nog eens te horen dat je niks tegen andere geaardheid hebt.  O0
En wat als de groep nu eens accepteert dat dit ook kan zonder dat je buiten de groep wordt gezet?

Je stelde niet alleen maar de vraag over dat extravagante trouwens, je vind/ vond ook dat hij deze mening zo prima kon hebben. Persoorlijn vind ik de mening dat de GayPride smerig is verwerpelijk, helemaal als diegene ook nog agent is. Ik snap niet dat je het vieren van vrijheid en tonen van solidariteit smerig kan vinden.

Citaat van: Arie link=msg=1287008 date=1407060183
Het is overduidelijk een uitspraak t.a.v. een bepaald groepje op die bootjes en geen discriminerende uitspraak over homo's als zodanig.

Is dat zo? Hij heeft het namelijk over de GayPride, en niet over een enkel bootje of de parade. Zijn uitspraak gaat wel iets verder dan dat, en dat vind ik juist het kwalijke er aan.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #183 Gepost op: 3 augustus 2014, 18:09:34
Citaat van: Rutger link=msg=1287076 date=1407081963

Is dat zo? Hij heeft het namelijk over de GayPride, en niet over een enkel bootje of de parade. Zijn uitspraak gaat wel iets verder dan dat, en dat vind ik juist het kwalijke er aan.

Ach, je weet toch net zo goed als ik dat als mensen het over de GayPride hebben, 99,9% daarvan die bootjesoptocht voor ogen hebben. Ik weet ook wel dat het niet eerlijk is dat iets wordt beoordeeld aan de hand van een klein onderdeel. Maar zo werkt het nu eenmaal.  :|

Anders had ie toch wel geroepen 'ik vind alle homo's vieze flikkers' of zo? :)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #184 Gepost op: 3 augustus 2014, 18:37:51
Citaat van: Rutger link=msg=1287076 date=1407081963
Goed om nog eens te horen dat je niks tegen andere geaardheid hebt.  O0
En wat als de groep nu eens accepteert dat dit ook kan zonder dat je buiten de groep wordt gezet?

Je stelde niet alleen maar de vraag over dat extravagante trouwens, je vind/ vond ook dat hij deze mening zo prima kon hebben. Persoorlijn vind ik de mening dat de GayPride smerig is verwerpelijk, helemaal als diegene ook nog agent is. Ik snap niet dat je het vieren van vrijheid en tonen van solidariteit smerig kan vinden.

Is dat zo? Hij heeft het namelijk over de GayPride, en niet over een enkel bootje of de parade. Zijn uitspraak gaat wel iets verder dan dat, en dat vind ik juist het kwalijke er aan.

Uiteraard heb ik niets tegen een andere geaardheid, wat dat betreft is het gewoon gemeengoed voor mij.

Dat is nu net wat ik bedoel Rutger! Ik denk dus dat deze extravagante groep er net voor zorgd dat je als LGBT-er buiten de ''boot'' valt.

Bij mij en de meeste mensen is de gay pride niet meer als een boottocht.  Nou was ik me verder aan het verdiepen erin en toets gay pride in op google en het enige je tegen komt is de boottocht.
https://www.google.nl/search?q=gaypride&safe=off&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=_mLeU5LSNqGf0QWLn4D4Ag&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1920&bih=895

IK ga mijn mening bij stellen nou ik weet dat er veel meer achter zit. Het hele Initiatief is prima, maar ik vind dat het gebeuren omtrent de boottocht minder extravagant mag. IK denk dat dit de acceptatie ten goede komt.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #185 Gepost op: 3 augustus 2014, 18:53:00
Citaat van: Jos v L link=msg=1287083 date=1407083871
Bij mij en de meeste mensen is de gay pride niet meer als een boottocht.  Nou was ik me verder aan het verdiepen erin en toets gay pride in op google en het enige je tegen komt is de boottocht.
De boottocht word ''canel parade'' genoemd en is onderdeel van de gay pride.

''De Amsterdam Gay Pride duurt tegenwoordig ruim een week en omvat vele tientallen uiteenlopende activiteiten verspreid over de gehele binnenstad.''

http://nl.wikipedia.org/wiki/Amsterdam_Gay_Pride#Omvang_van_de_activiteiten


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Reactie #186 Gepost op: 3 augustus 2014, 19:26:32
Citaat van: Arie link=msg=1287077 date=1407082174
Ach, je weet toch net zo goed als ik dat als mensen het over de GayPride hebben, 99,9% daarvan die bootjesoptocht voor ogen hebben. Ik weet ook wel dat het niet eerlijk is dat iets wordt beoordeeld aan de hand van een klein onderdeel. Maar zo werkt het nu eenmaal.  :|

Anders had ie toch wel geroepen 'ik vind alle homo's vieze flikkers' of zo? :)

Ach ja net zoiets als dat Geert Wilders criminele marokkanen bedoelde met zijn minder-vraag?  :-X
Ik heb hem (Remco) niet zelf gesproken en weet niet wat hij bedoeld zou kunnen hebben dus hou ik het maar bij de woorden die hij zelf heeft gebruikt


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #187 Gepost op: 3 augustus 2014, 19:28:08
Citaat van: rrpd link=msg=1287004 date=1407057893
Of zijn we stiekem hypocriet en mogen we naar de buitenwereld geen mening hebben als buiten-diensttijd zijnde persoon?

Je mag absoluut een mening geven. Maar geef die mening niet zo maar terwijl jij jezelf op dat medium ook profileert als agent. Agent is nu eenmaal een functie waarin je geacht wordt alles neutraal te benaderen (en illusie, ik weet het) en ruimte te geven aan anderen.

We zitten in een glazenhuisje. Of je nu tweet op een officieel of onofficieel account, mensen die je niet kennen kijken naar je als agent en niet naar je als persoon. Dat is een nadeel van de functie die wij hebben. Als een accountmanager tweet dat hij de Gay Pride een smerige vertoning vind kijkt niemand er van op. Als een agent dat tweet is het nu eenmaal groot nieuws dat alle dagbladen haalt.

Je voorbeeld van de accountmanager kan je ook anders vertalen. Als een accountmanager onder invloed rijdt krijgt hij een straf en is het klaar. Als een agent dat doet zal er nog een intern onderzoek aan vast zitten en mogelijk zelfs ontslag. Dit omdat wij een voorbeeldfunctie hebben. Die voorbeeldfunctie is net zo breed te trekken op het uiten van dit soort meningen.

Ik heb ook een mening en die uit ik ook regelmatig. Maar je weet gewoon dat als je bepaalde groepen benoemd dat er gezeur van komt. Anders heb ik er ook nog wel een paar ligen over mensen van niet-Nederlandse komaf.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Reactie #188 Gepost op: 3 augustus 2014, 19:29:21
Citaat van: Jos v L link=msg=1287083 date=1407083871
Uiteraard heb ik niets tegen een andere geaardheid, wat dat betreft is het gewoon gemeengoed voor mij.

Dat is nu net wat ik bedoel Rutger! Ik denk dus dat deze extravagante groep er net voor zorgd dat je als LGBT-er buiten de ''boot'' valt.

Bij mij en de meeste mensen is de gay pride niet meer als een boottocht.  Nou was ik me verder aan het verdiepen erin en toets gay pride in op google en het enige je tegen komt is de boottocht.
https://www.google.nl/search?q=gaypride&safe=off&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=_mLeU5LSNqGf0QWLn4D4Ag&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1920&bih=895

IK ga mijn mening bij stellen nou ik weet dat er veel meer achter zit. Het hele Initiatief is prima, maar ik vind dat het gebeuren omtrent de boottocht minder extravagant mag. IK denk dat dit de acceptatie ten goede komt.

En daar ben IK dan weer blij mee  ;)
Zo heeft de (voor sommigen ietwat extravagante) parade toch weer iets positiefs opgeleverd. Zonder parade hadden wij dit gesprek niet, had jij je er niet verder in verdiept en had je ook je mening niet aangepast.  O0
En dat het voor jou wel iets minder extravagant mag is natuurlijk prima


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #189 Gepost op: 3 augustus 2014, 20:02:44
Als hij slim was geweest dan had hij op zijn privéaccount helemaal niet neergezet dat hij OOK als agent werkzaam is en was het denk ik allemaal veel meer met een sisser afgelopen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen