Politie communicatie via Social Media (Twitter/Facebook/etc)

Auteur Topic: Politie communicatie via Social Media (Twitter/Facebook/etc)  (gelezen 118894 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #230 Gepost op: 2 november 2015, 18:44:25
Team Hoofdwegen ‏@POL_Hoofdwegen  2 u
Toeristen te voet op de A10, waren onderweg naar Rotterdam. Ze liepen in ieder geval wel de goede kant op. #THWASD

Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #231 Gepost op: 9 november 2015, 18:25:17
https://www.youtube.com/watch?v=yMOPc6RI-tM



PolitieStichtseVecht @PolitieStiVe
Hopelijk gaat het geen gewoonte worden!! ;( #eenzijdig ongeval in #Vinkeveen. Bestuurder had gedronken #Alcohol ^RD



9:20 PM - 8 Nov 2015

Foto('s) politie.nl
Samen sterk in de hulpverlening!


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #232 Gepost op: 9 november 2015, 19:31:38
Feitelijk zegt de collega niets wat niet waar is. "bestuurder had gedronken #Alcohol" En dat geeft de bestuurder zelf dus ook toen.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #233 Gepost op: 9 november 2015, 22:02:06
Citaat van: 0501 link=msg=1383206 date=1447093898
Feitelijk zegt de collega niets wat niet waar is. "bestuurder had gedronken #Alcohol" En dat geeft de bestuurder zelf dus ook toen.
Ben ik op zich met je eens. Maar ik heb dit zelf ook eens meegemaakt dat een incidentveroorzaker later zei dat hij maar 1 biertje had gedronken. Sindsdien ben ik wat voorzichtiger. En dat is ook wat de politie nog wel eens vraagt omdat er geen feitelijke vaststelling is op dat moment. Dan is het niet slim dat een agent dit soort dingen twittert.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #234 Gepost op: 9 november 2015, 22:29:45
Citaat van: Ko van Leeuwen link=msg=1383238 date=1447102926
Ben ik op zich met je eens. Maar ik heb dit zelf ook eens meegemaakt dat een incidentveroorzaker later zei dat hij maar 1 biertje had gedronken. Sindsdien ben ik wat voorzichtiger. En dat is ook wat de politie nog wel eens vraagt omdat er geen feitelijke vaststelling is op dat moment. Dan is het niet slim dat een agent dit soort dingen twittert.
Je moest eens weten hoeveel mensen 'maar 1 biertje of wijntje' drinken en toch nog meer dan 500 μg/l kunnen blazen.
Botsen = blazen, dus de kans is aannemelijk dat er een voorlopige analyse van de uitgeademde lucht is geweest voordat de tweet is geplaatst. De uitslag zal geen P'tje geweest zijn..


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #235 Gepost op: 9 november 2015, 22:44:06
Citaat van: Dion link=msg=1383243 date=1447104585
Je moest eens weten hoeveel mensen 'maar 1 biertje of wijntje' drinken en toch nog meer dan 500 μg/l kunnen blazen.
Botsen = blazen, dus de kans is aannemelijk dat er een voorlopige analyse van de uitgeademde lucht is geweest voordat de tweet is geplaatst. De uitslag zal geen P'tje geweest zijn..
Dat kan. Ik heb laatst iemand gezien die zo dronken als wat leek, maar 0 blies. Maar het probleem met dit soort publicaties is dat de persoon in kwestie er tegen in kan gaan zolang er geen politiepersbericht met feitelijk vaststelling is vrijgegeven. En dan sta je met je tweet toch een beetje voor lul. Ergo, voorzichtigheid is geboden.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #236 Gepost op: 9 november 2015, 23:44:42
Citaat van: Ko van Leeuwen link=msg=1383247 date=1447105446
Ergo, voorzichtigheid is geboden.

Dat sowieso O0
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #237 Gepost op: 13 november 2015, 17:49:29
Citaat
Een andere kant van het politiewerk
Afgelopen week kregen collega’s een melding in Woensel-Noord. Daar was zojuist ook de ambulance ter plaatse gekomen omdat een vrouw een hypo had gekregen, ze had een te lage bloedsuiker. De vrouw werd voor controle naar het ziekenhuis gebracht, echter waren er nog 5 jonge kinderen in de woning aanwezig. Omdat de collega’s nog even moesten wachten voordat ze de kinderen aan iemand konden overdragen en de kinderen nog niet hadden gegeten, hadden de collega’s wat te eten voor de kinderen gemaakt. De collega's hadden broodjes gebakken ei en wat fruit voor ze klaar gemaakt. Daarna moest natuurlijk wel even de afwas gedaan worden.

‪#‎PEHV247‬ ‪#‎woensel‬ ‪#‎hulpverlening‬ ‪#‎politie‬ ‪#‎TNL2015



Facebook Politie Eindhoven


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #239 Gepost op: 1 december 2015, 18:35:45
Politie Zeewolde start met Facebook

Laatste update: 28-11-2015 | 11:40

Zeewolde - De politie in Zeewolde start op dinsdag 1 december met het sociale medium Facebook. Vanuit de politieorganisatie is er behoefte om Facebook in te zetten als aanvulling op de contactmogelijkheden naar en mét bewoners.

De politie hoopt naast twitter en de website www.politie.nl om nog meer mensen in deze gemeente via de digitale weg actief te bereiken, met als doel onderling informatie met elkaar te delen en om de veiligheid verder te bevorderen.

De belangrijkste informatie op de pagina wordt opsporingsinformatie en beeldmateriaal over bijvoorbeeld woninginbraken en andere misdrijven, werkzaamheden en inzet van de politie in uw gemeente. In tal van andere gemeenten is de politie inmiddels gestart met Facebook en de ervaringen zijn positief. Het is mogelijk dat dit in de toekomst nog verder wordt uitgebreid naar andere gemeenten.
Samen sterk in de hulpverlening!