Politie communicatie via Social Media (Twitter/Facebook/etc)

Auteur Topic: Politie communicatie via Social Media (Twitter/Facebook/etc)  (gelezen 118790 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #70 Gepost op: 1 januari 2013, 22:56:19
De wijziging waar ik op doel is dat @PolitieKLPD nu niet meer gebrukt wordt maar dat het @PolitieLE is geworden.

Bij mij in de regio Rotterdam staat er ook het e.e.a. op stapel om te gaan veranderen maar wanneer het gaat
gebeuren en wat het gaat worden mag nog niet bekend gemaakt worden.
Heb daar namelijk al contact over gehad met de Projectcoördinator Sociale Media.
Er komt in ieder geval 1 landelijke stijl wat twitteraccounts betreft.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #71 Gepost op: 2 januari 2013, 16:20:37
De wijziging waar ik op doel is dat @PolitieKLPD nu niet meer gebrukt wordt maar dat het @PolitieLE is geworden.

[...]

Er komt in ieder geval 1 landelijke stijl wat twitteraccounts betreft.

Klopt, maar alleen de accountnaam is veranderd. Het account is nog hetzelfde.

Dat laatste klopt ook en had eigenlijk al gewijzigd moeten zijn. Waar men tegen aan loopt is dat bij een wijziging van alle accounts in een standaard iets (bijvoorbeeld overal achter de @, @Pol_...), er een signaal bij twitter afgaat dat er wordt gespamd (geef het een naam). Er is dus overleg gaan de met twitter hoe dit voorkomen kan worden, voordat straks automatisch alle accounts geblokt worden door twitter.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #72 Gepost op: 18 januari 2013, 18:43:45
Wijkagent René Brugman teruggefloten na 'bedreiging'

AMSTERDAM - [update 15:30 uur] Wijkagent René Brugman die vrijdagmiddag via twitter reageerde op een bedreiging die stond geschreven op een lantaarnpaal in Noord is teruggefloten door zijn chef. Dat laat een woordvoerder van de politie weten aan dichtbij.nl. De wijkagent reageerde op de bedreiging met de tekst: ''De wijkagent beledigen, zeg het dan recht in mijn gezicht. Als je een goede tandarts hebt.''
De agent twitterde vrijdagmiddag een foto met de tekst die was geschreven op een lantaarnpaal in Noord: ''René Brugman je kk... ik pak je nog wel flikker hoerezoon.''

In een reactie laat de woordvoerder in eerste instantie weten niet op de hoogte te zijn van het voorval. Na navraag op verzoek van dichtbij.nl laat zij weten dat de agent is aangesproken op zijn gedrag. ''Als politie vinden wij dat dit niet kan.'' Of er sancties komen tegen de wijkagent is onbekend, dat is aan zijn chef. De politie laat over het incident verder niks los.

Een volger van de agent op twitter vraagt zich af of de reactie van de wijkagent wel verstandig was. ''De dadertjes volgen de wijkagent niet op Twitter, dus geen lol voor hen!''


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #73 Gepost op: 18 januari 2013, 22:49:35
''René Brugman je kk... ik pak je nog wel flikker hoerezoon.''

Moet je dat als burger tegen elke willekeurige burger in Amsterdam Noord zeggen, dan krijg je een puist op je neus en kan je langs het Boven-IJ ziekenhuis...

Maar een politie-agent (wijkagent???) beledigen: ach jongens dat hoort bij het vak! Daar moeten we maar aan gewend zijn!

en volgens Op-Stelten vooral ons werk gaan doen!

Rene:  O0 mijn steun heb je vriend!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #74 Gepost op: 19 januari 2013, 07:18:32
"Hoewel wij de vorm waarin de wijkagent heeft gereageerd niet steunen, staan wij volledig achter onze collega en vinden wij het ontoelaatbaar dat de politie publiekelijk wordt beledigd en bedreigd. Eenheid Amsterdam zal dan ook zijn uiterste best doen de dader(s) op te sporen."

Dat zou pas een reactie zijn!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #75 Gepost op: 27 januari 2013, 21:55:02
Aanpassen twitteraccount naar Landelijke norm:
Hierbij een bericht voor alle dienders die een twitteraccount hebben die werkgerelateerd is.
Als het goed is hebben en anders krijgen jullie allemaal het bericht om i.v.m. de overgang naar de Nationale Politie de naam van het twitteraccount aan te passen zodat het allemaal een en de zelfde uitstraling krijgt.

In de Eenheid Rotterdam bleek begin van dit weekend dat na het wijzigen van de twitteraccountnaam men geen geluidsignaal kreeg op de diensttelefoon als iemand die jij volgt een tweet stuurde of een volger jou een tweet stuurde waardoor men constant twitter moest verversen om te weten of er berichten waren binnen gekomen.

Oplossing:
De oplossing hiervoor is gelukkig snel en simpel gevonden. Verwijder twitter van je smartfoon en installeer twitter opnieuw.
Mocht je hierna alsnog problemen ondervinden neem dan contact op met de persoon die er over gaat binnen je Eenheid.
In Rotterdam is dat de Projectcoördinator Sociale Media maar het kan in jou Eenheid anders heten.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Maylo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
    • 112fotosite.nl
Reactie #76 Gepost op: 5 februari 2013, 15:34:32
Uitbreiding Twitter accounts voor politie in Zeeland-West-Brabant

Tilburg, Breda, Roosendaal, Middelburg - Vanaf deze week is het aantal te volgen twitteraccounts van de politie in Zuid-West Nederland uitgebreid. Het is een direct gevolg van de recente invoering van de Nationale Politie. Berichten van de nieuwe politie eenheid Zeeland-West-Brabant zijn voortaan te volgen op: •   Politie Tilburg en omliggende gemeenten •   Politie Breda en omliggende gemeenten •   Politie Roosendaal en omliggende gemeenten •   Politie Zeeland Daarnaast heeft een aantal wijkagenten een eigen account. Het is een aanvulling op het contact dat zij met hun wijkbewoners hebben. Op deze website (via Mijn Buurt) kunt u kijken of en onder welke naam uw wijkagent twittert.

Nieuwe accountnamen
- Politie Breda en omliggende gemeenten: twitter.com\politie_breda  
- Politie Tilburg en omliggende gemeenten: twitter.com\politie_tilburg
 - Politie Roosendaal en omliggende gemeenten:twitter.com\politie_rdaal
 - Politie Zeeland: twitter.com\politie_zeeland

Het oude account politiemwb is hernoemd naar politie_Tilburg. Voor de circa 18.000 volgers van het account politiemwb betekent dit dat zij een keuze kunnen maken om de politie_Tilburg te blijven volgen. Het is ook mogelijk om voor een of meerdere andere accounts te kiezen. Politie Zeeland (18.500 volgers) is onveranderd gebleven en blijft bestaan.

Tilburg en omstreken
Het account www.twitter.com/politie_Tilburg omvat alle gemeenten rond Tilburg, namelijk de gemeenten Tilburg, Goirle, Waalwijk, Oisterwijk, Loon op Zand, Hilvarenbeek, Dongen, Gilze en Rijen.

Breda en randgemeenten
Twitter berichten van de politie uit Breda en omgeving www.twitter.com/politie_Breda geven inzicht in het politienieuws van gemeenten Breda, Etten-Leur, Baarle-Nassau, Zundert, Alphen-Chaam, Oosterhout, Werkendam, Woudrichem, Aalburg, Geertruidenberg.

Roosendaal en omgeving
Via www.twitter.com/politie_Rdaal  volgt u het nieuws voor de gemeenten Roosendaal, Bergen op Zoom, Woensdrecht, Halderberge, Steenbergen, Moerdijk, Rucphen,Tholen.

Provincie Zeeland
De politie in de provincie Zeeland kent een eigen account: www.twitter.com/politie_Zeeland
Het gaat daarbij om de gemeenten: Middelburg, Vlissingen, Goes, Veere, Sluis, Terneuzen, Hulst, Reimerswaal, Kapelle, Borsele, Noord-Beveland, Schouwen-Duivenland.

Waarom Twitter?
De politie zoekt naar allerlei mogelijkheden om in contact te komen met burgers.  Door middel van Twitter willen we de drempel verlagen om in contact te komen. Daarnaast willen we laten zien waar wij als politie mee bezig zijn. Twitter is een medium dat ons de kans biedt om u up-to-date te informeren. Op deze manier willen we burgers direct betrekken bij het samenwerken aan een veilige woonomgeving. De politie wil daarnaast ook mee met haar tijd en op de hoogte blijven van nieuwe technologische ontwikkelingen. Met de inzet van social media groeit ons netwerk.

Spoed? Bel 112
De politie vraagt u om in spoedgevallen gewoon 112 te blijven bellen. Bij spoed is het namelijk veel gemakkelijker om direct én persoonlijk contact te hebben met elkaar. Al is het alleen maar voor vragen, antwoorden en advies die niet in 140 tekens te vatten zijn. In een noodsituatie houden we de telefoonlijn desnoods open totdat de hulpdiensten bij u zijn. Verder: tweets zijn op internet openbaar en dus voor iedereen op internet zichtbaar! Vertrouwelijke informatie kunt U daarom beter persoonlijk doorgeven en niet via Twitter.

Wennen
We begrijpen dat het even wennen is. Er is vooral vanuit de geografie gedacht. Volgers willen in eerste aanleg toch het nieuws uit hun directe omgeving volgen. Door in de naamvoering te kiezen voor politie, gevolgd door de gemeente naam, hopen we dat er meer duidelijkheid ontstaat. Een rss-feed kan u helpen in het volgen van de juiste feeds.

Bron: Politie Nieuws


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #77 Gepost op: 5 februari 2013, 19:28:50
Met mijn @Politiestudent account inmiddels ook ruim de 1.500 volgers gepasseerd, toch wel trots!


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #78 Gepost op: 5 februari 2013, 19:31:30
Met mijn @Politiestudent account inmiddels ook ruim de 1.500 volgers gepasseerd, toch wel trots!
Het is ook leuk om te volgen, ook voor mensen van buiten je werkgebied!  O0
Senior GGP / Oost-Brabant


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #79 Gepost op: 5 februari 2013, 19:35:44
Een ander account wat ik graag volg, ondanks dat men zich aan de andere kant van Nederland bevindt is: www.twitter.com/cellencomplex.
Helaas waren er laatst de volgende berichten te lezen:

Citaat
Co Marco ‏@cellencomplex
De kans bestaat dat dit account wordt gesloten in kader harmonisatie sociale media Nationale Politie. #pastnietinhetplaatje

Citaat
Co Marco ‏@cellencomplex
Vorige tweet klonk misschien beetje dramatisch, zo was die niet bedoeld hoor. Denk zelf dat het niet zo'n vaart zal lopen.

Weet iemand wat de plannen zijn hierover? Hopelijk wordt eea niet al te veel dichtgetimmerd, waardoor leuke en unieke accounts moeten verdwijnen.
Senior GGP / Oost-Brabant