Politie communicatie via Social Media (Twitter/Facebook/etc)

Auteur Topic: Politie communicatie via Social Media (Twitter/Facebook/etc)  (gelezen 118806 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #80 Gepost op: 5 februari 2013, 19:48:42
Vraagje tussendoor, ben ik de enige die soms vreemde linkjes krijgt van politiemedewerkers op Twitter ?


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #81 Gepost op: 5 februari 2013, 20:04:16
Een ander account wat ik graag volg, ondanks dat men zich aan de andere kant van Nederland bevindt is: www.twitter.com/cellencomplex.
Helaas waren er laatst de volgende berichten te lezen:

Weet iemand wat de plannen zijn hierover? Hopelijk wordt eea niet al te veel dichtgetimmerd, waardoor leuke en unieke accounts moeten verdwijnen.

Laat ik het zo zeggen, accounts waaraan niet de term 'basisteam' of 'wijkagent' gekoppeld kunnen worden zijn niet populair onder de voorlichters / social media 'experts' ... Hoewel het erg per korps district (eenheid) verschilt. Juist de unieke accounts zijn leuk om te volgen, bijvoorbeeld @cellencomplex, strandteamaccounts en accounts van verkeerspolitie collega's. En ik moet zeggen dat ik op mijn account alleen maar positieve reacties krijg uit verschillende hoeken (collega's/geinteresseerden/sollicitanten etc).

Ik heb overigens nog niets gehoord over opdoeken van mijn account  ^-^ en anders zet ik er gewoon 'ik tweet op persoonlijke titel' bij, net als alles hoger dan een kroontje die gewoon een uniformfoto hebben als profielfoto van hun persoonlijke account....


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #82 Gepost op: 5 februari 2013, 20:29:27
Vraagje tussendoor, ben ik de enige die soms vreemde linkjes krijgt van politiemedewerkers op Twitter ?
Klopt inderdaad, die krijg ik ook binnen. Teksten zoals met een mogelijke foto ofzo. Vol virussen geloof ik! Kan men beter niet op klikken denk ik!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #83 Gepost op: 5 februari 2013, 20:31:24
Vraagje tussendoor, ben ik de enige die soms vreemde linkjes krijgt van politiemedewerkers op Twitter ?

Wat bedoel je hier mee Christian want ik kan me er geen voorbeeld bij stellen.
Graag 1 of meerder voorbeelden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #84 Gepost op: 5 februari 2013, 20:39:17
Heb deze al van een aantal wijkagenten gehad in privébericht:
"Did you see this pic of you? lol http://<link>"

Gaat telkens om een gehackt account. De link maar even verwijderd, kan namelijk een virus opleveren.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #85 Gepost op: 5 februari 2013, 20:41:02
Wat bedoel je hier mee Christian want ik kan me er geen voorbeeld bij stellen.
Graag 1 of meerder voorbeelden.
Precies wat Frank aangeeft  0098


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #86 Gepost op: 5 februari 2013, 20:47:29
Oké dat is een helder verhaal.
Kan me niet herinneren dat ik dat via politie accounts heb gezien maar komt me wel bekend voor.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #87 Gepost op: 5 februari 2013, 20:57:34
Weet iemand wat de plannen zijn hierover? Hopelijk wordt eea niet al te veel dichtgetimmerd, waardoor leuke en unieke accounts moeten verdwijnen.

Ja er zijn plannen. Die zijn ook al in een bepaald stadium echter kan en mag ik er op dit moment nog niets over zeggen.
Er staat het e.e.a. op stapel en is er een streefdatum genoemd.
Echter ook die streefdatum kan ik nog niet noemen omdat er altijd nog wat tegen kan zitten.

Ik heb zojuist gemaild of hij in dit onderwerp wil kijken en eventueel een reactie wil geven rechtsstreeks dan wel via mij wat ik per mail krijg.
Dus graag even wat geduld.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #88 Gepost op: 5 februari 2013, 22:05:26
Laat ik het zo zeggen, accounts waaraan niet de term 'basisteam' of 'wijkagent' gekoppeld kunnen worden zijn niet populair onder de voorlichters / social media 'experts' ... Hoewel het erg per korps district (eenheid) verschilt. Juist de unieke accounts zijn leuk om te volgen, bijvoorbeeld @cellencomplex, strandteamaccounts en accounts van verkeerspolitie collega's. En ik moet zeggen dat ik op mijn account alleen maar positieve reacties krijg uit verschillende hoeken (collega's/geinteresseerden/sollicitanten etc).

Ik heb overigens nog niets gehoord over opdoeken van mijn account  ^-^ en anders zet ik er gewoon 'ik tweet op persoonlijke titel' bij, net als alles hoger dan een kroontje die gewoon een uniformfoto hebben als profielfoto van hun persoonlijke account....

We zullen het horen/lezen... hopelijk wordt nu niet onder het mom van een landelijke, uniforme uitstraling de nek omgedraaid bij leuke initiatieven!
Senior GGP / Oost-Brabant


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #89 Gepost op: 5 februari 2013, 23:09:37
Heb deze al van een aantal wijkagenten gehad in privébericht:
"Did you see this pic of you? lol http://<link>"

Gaat telkens om een gehackt account. De link maar even verwijderd, kan namelijk een virus opleveren.

Net die link vanaf @Politie_Adam ontvangen in een DM.
Via 0900-8844 Amsterdam gebeld en ingelicht. Dame in kwestie snapte er niets van en klonk zeer verbaasd en begreep me volgens mij ook niet helemaal en gaat mijn melding doorspelen naar de meldkamer.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen