MMT03 in een Busje?

Auteur Topic: MMT03 in een Busje?  (gelezen 4157 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Gepost op: 25 januari 2010, 11:54:18
p2kflex
18:32:24 24-01-10GROUP-1A1 RENBAAN Aerdt S19C mka arnhem
0923993MKA Veiligheidsregio Gelderland Zuid (Traumaheli Life-Line-3 - MMT)


Op een filmpje van omroep Gelderland over het ongeval zie ik de MMT-bus vertrekken. Ik weet niet meer welke melding 't was, maar ik zag een paar dagen geleden ookal 't busje vertrekken bij een ongeval.
Komt dit door de weersomstandigheden? Aangezien het gister sneeuwde in 't gebied?
Wanneer kan de heli niet ingezet worden en wordt er alsnog gekozen voor de MMT bus?

Groetjes Hugo


Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1 Gepost op: 25 januari 2010, 12:02:16
p2kflex
18:32:24 24-01-10GROUP-1A1 RENBAAN Aerdt S19C mka arnhem
0923993MKA Veiligheidsregio Gelderland Zuid (Traumaheli Life-Line-3 - MMT)


Op een filmpje van omroep Gelderland over het ongeval zie ik de MMT-bus vertrekken. Ik weet niet meer welke melding 't was, maar ik zag een paar dagen geleden ookal 't busje vertrekken bij een ongeval.
Komt dit door de weersomstandigheden? Aangezien het gister sneeuwde in 't gebied?
Wanneer kan de heli niet ingezet worden en wordt er alsnog gekozen voor de MMT bus?

Groetjes Hugo
Niet alle heli's kunnen snachts vliegen, en af en toe is het zicht beperkt. Ook de LL2 (R'dam) komt onder deze omstandigheden in een mercedes vito naar Den Haag wat ik zelf wel af en toe meegemaakt hebt.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2010, 12:38:36
maar de LL3 vloegt dus wel 's nachts voor de goede orde,
trouwens is hier de LL3 2 weken terug nog in de sneeuw geland
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2010, 12:39:25
Niet alle heli's kunnen snachts vliegen, en af en toe is het zicht beperkt. Ook de LL2 (R'dam) komt onder deze omstandigheden in een mercedes vito naar Den Haag wat ik zelf wel af en toe meegemaakt hebt.
De LL3 kan in principe wel 's nachts vliegen (op dit moment als enige, de rest is onderweg) :)


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #4 Gepost op: 25 januari 2010, 12:46:03
Wanneer kan de heli niet ingezet worden en wordt er alsnog gekozen voor de MMT bus?

Groetjes Hugo

Uit een eerdere vraag van mij;

Een vlucht van de traumahelikopter is een VFR vlucht. Daarvoor is een bepaald minimumzicht vereist op basis van de classificatie van het luchtruim waar men in vliegt. Vliegbasis Volkel e.o. is "airspace class C". Daarvoor geldt een minimumzicht van 5 kilometer.


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #5 Gepost op: 25 januari 2010, 12:50:01
Okee, begrijp ik, dank je!

Maar wordt er dan automatisch overgegaan op een inzet met de bus?
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #6 Gepost op: 25 januari 2010, 14:11:15
als het goed is wel ja, ieder MMT team heeft volgens mij een bus, dus de makkelijkste optie
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Gast

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 25 januari 2010, 14:29:15
Uit een eerdere vraag van mij;

Een vlucht van de traumahelikopter is een VFR vlucht. Daarvoor is een bepaald minimumzicht vereist op basis van de classificatie van het luchtruim waar men in vliegt. Vliegbasis Volkel e.o. is "airspace class C". Daarvoor geldt een minimumzicht van 5 kilometer. Volgens de METAR van Volkel was het zicht om 22.25 2600 meter en dus te weinig. De METAR van daarvoor weet ik niet, maar dit zou dus een verklaring kunnen zijn.

Wellicht zou Caprice me kunnen corrigeren als het vorige niet geheel correct is.

Ik had dit topic nog niet eerder gezien. Ondanks de classificatie "Class C" heeft de Lifeliner, alsook politie, kustwacht, militaire en andere medische vluchten ontheffing voor het opereren na UDP. Mits er andere oorzaken zijn waardoor het onmogelijk is te vertrekken (aanzetting van ijzel, sneeuw, mist etc) zal de Lifeliner 3 onbeperkt kunnen opereren.