Lokatie transponder LL

Auteur Topic: Lokatie transponder LL  (gelezen 8396 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #10 Gepost op: 30 november 2009, 14:27:54
Waarschijnlijk via een GPRS infrastructuur gebasseerde locator..

Ambu's maken over het algemeen gebruik van RAM Mobile Data, dus dat is nog nog een optie...


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #11 Gepost op: 30 november 2009, 15:02:57
Ambu's maken over het algemeen gebruik van RAM Mobile Data, dus dat is nog nog een optie...

Geheel correct. Alle LL hebben een RAM locator.

13991 = LL1
17992 = LL2
08993 = LL3
04994 = LL4
05998 = reserve Cristof

RR (ik weet ze uit mijn hoofd, ben ik nu een freak?)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #12 Gepost op: 30 november 2009, 15:37:52
Ambu's maken over het algemeen gebruik van RAM Mobile Data, dus dat is nog nog een optie...

RAM Mobile data, levert zowel tracking and tracing over GPRS als over hun eigen netwerk packet geschakelde MOBITEX netwerk., Beide verbindingen zijn erg lastig te onder vangen..

De RAM LOCATOR kan vaak met beide netwerken werken.  De GPRS versie komt trouwens niet op het publieke netwerk maar op een private netwerk.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #13 Gepost op: 30 november 2009, 16:57:58
De GPRS versie komt trouwens niet op het publieke netwerk maar op een private netwerk

Dan ben ik wel heel erg benieuwd welk netwerk dat is? :)


multidisciplinairtje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • PolBrAmb
Reactie #14 Gepost op: 14 december 2009, 19:45:30
Ranger, een freak van de eerste orde. Maar waarom stel je een vraag waar je zelf het antwoord al op kent?


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #15 Gepost op: 15 december 2009, 09:47:38
Enig idee waarom de opbouw van het nummer van de LL4-locator afwijkt van de nummeropbouw van eerste 3 LL? Gezien het rijtje zou je verwachten dat de LL4 01994 zou hebben (is ook zijn roepnummer). Namelijk, de eerste 2 cijfers zijn het regionummer.
Geloof niet alles wat je denkt.


MHL media

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Reactie #16 Gepost op: 15 december 2009, 17:16:19
Volgens dit stukje van de site van de Inspectie Verkeer en Waterstaat zouden ze toch uitgerust moeten zijn met een mode S transponder.


Uitstel Mode S transponders in bestaande vliegtuigen onder IFR
Nieuwsbericht | 22-12-2004

Bestaande vliegtuigen die onder IFR (instrumentvliegvoorschriften) vliegen moeten per 31 maart 2007 voorzien zijn van een Mode S SSR transponder.

Deze datum stond aanvankelijk op 31 maart 2005 maar is uitgesteld vanwege moeilijkheden die de luchtvaartindustrie ondervindt bij de implementatie van de transponders. Nieuwe vliegtuigen en helikopters moeten sinds 31 maart 2004 al bij de aanvraag voor een eerste bewijs van luchtwaardigheid een Mode S transponder hebben.
 
Voor bestaande vliegtuigen en helikopters die onder VFR (zichtvliegvoorschriften) vliegen in gebieden waar een transponder verplicht is, blijft de uiterlijke implementatiedatum 31 maart 2008. Nieuwe vliegtuigen en helikopters moeten al een mode S transponder hebben op 31 maart 2005.

Bron : Inspectie Verkeer en Waterstaat.
Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #17 Gepost op: 19 december 2009, 15:53:30
Enig idee waarom de opbouw van het nummer van de LL4-locator afwijkt van de nummeropbouw van eerste 3 LL? Gezien het rijtje zou je verwachten dat de LL4 01994 zou hebben (is ook zijn roepnummer). Namelijk, de eerste 2 cijfers zijn het regionummer.

PeterEde,

je hebt gelijk. Het is 01994.

RR (zullen we het wegschrijven onder type-fout?)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #18 Gepost op: 20 december 2009, 19:24:35
Volgens dit stukje van de site van de Inspectie Verkeer en Waterstaat zouden ze toch uitgerust moeten zijn met een mode S transponder.


Uitstel Mode S transponders in bestaande vliegtuigen onder IFR
Nieuwsbericht | 22-12-2004

Bestaande vliegtuigen die onder IFR (instrumentvliegvoorschriften) vliegen moeten per 31 maart 2007 voorzien zijn van een Mode S SSR transponder.

Deze datum stond aanvankelijk op 31 maart 2005 maar is uitgesteld vanwege moeilijkheden die de luchtvaartindustrie ondervindt bij de implementatie van de transponders. Nieuwe vliegtuigen en helikopters moeten sinds 31 maart 2004 al bij de aanvraag voor een eerste bewijs van luchtwaardigheid een Mode S transponder hebben.
 
Voor bestaande vliegtuigen en helikopters die onder VFR (zichtvliegvoorschriften) vliegen in gebieden waar een transponder verplicht is, blijft de uiterlijke implementatiedatum 31 maart 2008. Nieuwe vliegtuigen en helikopters moeten al een mode S transponder hebben op 31 maart 2005.

Bron : Inspectie Verkeer en Waterstaat.

Valt die op een of andere manier te volgen? :)


Jeroen van de Thuiszorg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 58
  • Teamlid noodhulpteam, hulpverlener evenementen
Reactie #19 Gepost op: 14 januari 2010, 19:14:26
Valt die op een of andere manier te volgen? :)

Ja hoor, op radar  ;)
-Een huisarts weet van veel dingen een beetje.  -Een specialist weet van een beetje, heel veel. -Ik ben een super-genie: ik weet van niks, álles