PHTLS

Auteur Topic: PHTLS  (gelezen 14271 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ACH

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #20 Gepost op: 20 november 2015, 10:28:34
Binnenkort heb ik de PHTLS cursus,

Heeft iemand misschien soms al een samenvatting van het PHTLS boek? Aangezien het een behoorlijke pil is...

Hoor het graag...

gr
ACH


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #21 Gepost op: 21 november 2015, 09:56:43
Citaat van: CM link=msg=1375859 date=1443514261

Expert,

AMLS (voor zover ik weet, zelf niet gedaan) leert je de basisprincipes van klinisch redeneren en DD's opstellen. Iets waar een gemiddelde ambupleeg (zeker van mijn generatie) zeker van kan leren. Het is idd. ook interne gericht Daarom de M van Medical in Advanced Medical Life Support.

CM


Klinkt als een equivalent van de MEDICALS voor artsen. Een zeer pittige cursus van twee dagen, die zes weken voorbereiding vereist. De cursus richt zich op acute interne problematiek.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #22 Gepost op: 21 november 2015, 14:54:56
Wellicht is er ook een vergelijking in de didactische wijze waarop de cursus wordt gegeven. Je wordt gedrild, zeg maar.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #23 Gepost op: 21 november 2015, 15:26:58
Citaat van: CM link=msg=1386510 date=1448114096

Wellicht is er ook een vergelijking in de didactische wijze waarop de cursus wordt gegeven. Je wordt gedrild, zeg maar.


Valt nog wel mee. De voorbereiding bestaat uit een e-learningdeel van ongeveer 40 uur. Voor aanvang lever je een digitale toets in. DE dagen zijn lang en de cursus wordt afgesloten met een theorie en praktijk toets. Daaraan is een geldigheid van vier jaar verbonden.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #24 Gepost op: 21 november 2015, 15:50:42
Nou, dat is iig wel hetzelfde. E-learning vooraf is een effectieve vorm van blended learning. Wordt het ook in Riel gegeven?
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #25 Gepost op: 21 november 2015, 16:00:33
Ik heb het al gevonden. Het is idd de artsen versie van AMLS. Het wordt ook door dezelfde stichting gegeven.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #26 Gepost op: 22 november 2015, 16:17:00
Citaat van: ACH link=msg=1386190 date=1448011714
Binnenkort heb ik de PHTLS cursus,

Heeft iemand misschien soms al een samenvatting van het PHTLS boek? Aangezien het een behoorlijke pil is...

Hoor het graag...

gr
ACH

De samenvatting heb je al als je het boek ook hebt: Ieder hoofdstuk eindigt met een samenvatting.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #27 Gepost op: 24 november 2015, 10:07:47
Citaat van: ACH link=msg=1386190 date=1448011714
Binnenkort heb ik de PHTLS cursus,

Heeft iemand misschien soms al een samenvatting van het PHTLS boek? Aangezien het een behoorlijke pil is...

Hoor het graag...

gr
ACH

Ik zou vooral het hele boek doorlezen en dan de belangrijkste hoofdstukken goed bestuderen. Pre en post toets maakt deel uit van de opleiding. Alleen samenvatting doornemen is echt verkeerde strategie.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #28 Gepost op: 24 november 2015, 10:08:40
Citaat van: CM link=msg=1386553 date=1448118033
Ik heb het al gevonden. Het is idd de artsen versie van AMLS. Het wordt ook door dezelfde stichting gegeven.

Goede cursus die AMLS, in april gevolgd, erg leerzaam en een hoop zaken deden en doen we (ik) al op die manier  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #29 Gepost op: 8 december 2015, 12:56:05
Citaat van: ACH link=msg=1386190 date=1448011714
Binnenkort heb ik de PHTLS cursus,

Heeft iemand misschien soms al een samenvatting van het PHTLS boek? Aangezien het een behoorlijke pil is...

Hoor het graag...

gr
ACH
Ogen en oren open, zuurstof+diesel

#kortdoordebocht
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-