Verkeersregelaars, Wanneer wel en wanneer niet helpen.

Auteur Topic: Verkeersregelaars, Wanneer wel en wanneer niet helpen.  (gelezen 11765 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #20 Gepost op: 15 december 2009, 17:21:53
Er even op inhakend, NIET 0900 bellen....bel 112, is mijn persoonlijke advies. Hetzelfde geld voor het rws 0800 nr, alleen bellen als er géén direct gevaar is, anders 112.
Als je die 0900 en 0800 nr's gaat er zoveel tijd over heen voordat er iets gebeurd. Bij 112 wordt het (meestal) sneller en adequater aangepakt.
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #21 Gepost op: 15 december 2009, 17:33:26
Helemaal mee eens Martin. Zowel 0900-TUIG als 0800-8002 komen terecht bij de telefooncentrale. Handig als je een vraag wilt stellen (RWS) of doorverbonden wilt worden met de wijkagent (politie), maar niet handig voor situaties waarin je z.s.m. ondersteuning nodig hebt. 112 verbindt immers direct door naar de politiemeldkamer - en deze heeft weer een lijntje met de verkeerscentrale van RWS.

Overigens zet ik in mijn lange verhaal telkens 112, behalve voor het telefoontje naar de politiemeldkamer als je als verkeersregelaar het besluit neemt verkeer te gaan regelen. Dat is niet urgent en kan prima via 0900-TUIG. Zoals je wordt doorverbonden met de wijkagent wordt je dan ook doorverbonden met de meldkamer.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #22 Gepost op: 15 december 2009, 17:42:25
En als je al 0900-TUIG belt... dan altijd naar de regio meldkamer vragen... scheelt ook een hoop tijd ;)

Alhoewel we hier ook voor niet-spoed meldingen gewoon naar de plotkamer op het bureau bellen, krijg je soms wel je eigen melding weer terug via de PMK maar ach ;D Moet je natuurlijk wel dit nummer weten, misschien handig om even op te zoeken als je ergens aan de slag gaat :)

Joost


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #23 Gepost op: 15 december 2009, 18:07:27
Ik ben er uit :-)
Wat Lt. Col. Me al uitgebreid aangeeft is het af en toe best een lastige vraag maar als bedrijf hou ik daarin even een duidelijke lijn aan.
A. De persoon is niet aangesteld en als zodanig niet bevoegd, dus bellen en doorgeven volstaat.
B. Alleen als het levensbedreigend is, naar eer en geweten handelen.
Dit zal ik als bedrijfsregel in gaan voeren om duidelijkheid te gaan scheppen bij mijn medewerkers.
Bedankt voor jullie hulp!  ;)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #24 Gepost op: 7 maart 2010, 17:57:07
Beste VKRC,

Werken jullie ook wel eens voor RWS want ik zie namelijk een auto van jullie op de autosnelweg staan(deverkeersregelaarscentrale.nl)  en dan in Fend-off,ik ben daar wel nieuwsgierig naar.

Trouwens die Gele polo staat niet helemaal goed,maar dat zul je wel vaker gehoord hebben.

grg.rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #25 Gepost op: 7 maart 2010, 18:39:49
Wij heben tot op heden geen directe opdrachten via rws gedaan.
Wel IM voor gemeentes en provincie.
Die situatie met de Polo was dat de medewerker het ongeval zag gebeuren en daarna handelde.
Mede door dit incident heb ik deze post geplaatst.
en dat de wielen niet goed staan weet de medewerker inmiddels idd hahaha
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #26 Gepost op: 7 maart 2010, 18:52:58
Ok,dat is duidelijk.

ik heb gewoon de site bekeken en het zag er allemaal mooi O0 uit en toen zag ik ook de foto en zodoende kwam ik op de vraag.

ik ben weginspecteur IM+ bij RWS,en ik was wel benieuwd hoe en wat.

Maar zijn jullie één bedrijf als AVD verkeer(is gevoelig maar toch vraag ik het) want de site's komen overeen.

PS.ik heb tegen niemand wat dus het is gewoon een vraag.

gr.rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #27 Gepost op: 7 maart 2010, 20:35:06
Hoi Rene,

Nee, avd en De Verkeersregelaars Centrale zijn eigenlijk erg verschillend en hebben niets met elkaar te maken of tegen elkaar.
De sites lijken inderdaad, dit is een open source website wat je zo kunt downloaden (Joomla)
ik heb 3 maanden bij AVD gewerkt en daar wil ik het eigenlijk bij laten, dat hoofdstuk is afgelsoten.
Maar hierdoor kan ik wel melden dat elke vorm van samenwerking met svd uitgesloten is.

De reden dat ik deze vraag op dit forum plaatste is ter voormoking van Wannabee gedrag van mijn medewerkers.
De medewerkers die een bedrijfsauto heb ik op deze manier een goed gefundeerd antwoord kunnen geven.
Wel ligt het in de lijn der verwachting dat deze mensen een IM opleiding gaan krijgen bij Kusters, dat ze wel weten dat als ze wat moeten doen met welke protocollen de andere partijen werken.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #28 Gepost op: 7 maart 2010, 20:43:05
Ok,

duidelijk is het nu voor mijn,en dat kusters een opl. IM gaat geven aan die mensen zal wel een verkorte sessie zijn van IM,ik weet niet beter dat anders die opleiding niet voor derden bedoeld is.Maar de verkorte sessie wordt ook wel eens gegeven aan aannemers die calamiteiten aannemers zijn binnen RWS.

gr.rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #29 Gepost op: 7 maart 2010, 20:51:19
Je bent idd goed op de hoogte.
Het gaat ons ook niet om de "Ins en outs' van rws protocollen maar in grove wijze het handelen van de diverse instancies, hierin kunnen en mogen we niet vergeten dat dit "Verkeersregelaars" zijn.
de opleiding zou een mengeling van de RWS en Provincie opleiding zijn, maar in een paar dagen, dus nogmaals puur om de grove lijnen van de protocollen te weten.
ik denk dat jij ook weet dat ze het werkelijke niveau in een paar dagen niet gaan halen :-)
Door mensen een backup opleiding te geven probeer ik een groep "Verkeersregelaars +" te creeeren, mensen die dus puur basis verkeersregelaars zijn met meer kennis van zaken.
Deze stap wil ik gaan doen omdat ik het beroep Vekeersregelaar op een ander niveau wil hebben waardoor agressie en irritatie mogelijk tot het verleden behoren.
Uiteraard proberen we hier in de werving & Selectie al rekening mee te houden.
Verdere suggesties zijn uiteraard van harte welkom ;-)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat