verwachte reistijd in plaats van filelengte boven snelwegen

Auteur Topic: verwachte reistijd in plaats van filelengte boven snelwegen  (gelezen 2458 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 30 november 2009, 10:38:49
Ergernis over verkeersinfo boven snelweg

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/223029
[/b]maandag 30 november 2009 10:13 uur
 
UTRECHT - Automobilisten ergeren zich aan de nieuwe manier om verkeersinformatie te geven op matrixborden boven de Utrechtse snelwegen.

Sinds kort vermeldt Rijkswaterstaat daar de verwachte reistijd via een bepaalde route, in plaats van de filelengte of vertraging. Inmiddels hebben tientallen reizigers geklaagd. Zij willen de oude manier van filemelden terug.

Rijkswaterstaat zegt in een reactie te handelen volgens nieuwe afspraken met minister Camiel Eurlings van Verkeer. Mensen met klachten of opmerkingen wordt aangeraden te bellen met klachtennummer 0800 - 8002.


Samen sterk in de hulpverlening!


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #1 Gepost op: 30 november 2009, 15:31:39
Ik kan me goed voorstellen dat dit verwarrend is.
Als je eenmaal iets gewend bent duurt het soms lang voor je omgeschakeld bent.
Ander voorbeeld ... fileinformatie via de radiozenders.
Sommige radiozenders geven nog "gewoon" de lengte van een file in kilometers door terwijl andere zenders het over een vertragingstijd van een XX aantal minuten hebben.

Voor bijde manieren is wat te zeggen ... maar ze maken het op deze manier niet zo makkelijk voor de mensen.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #2 Gepost op: 30 november 2009, 19:15:01
Straks krijg je te horen hoeveel wachtenden er nog voor je staan  ;D


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #3 Gepost op: 1 december 2009, 18:30:12
Ik vind het geweldig. Tijd zegt mij meer als km.filelengte.  :)
Wie weet gaat de route met file van 3 km wel sneller als de file van 2 km.
Zeg mij dus maar hoelang het duurt.
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #4 Gepost op: 17 december 2009, 03:43:58
Ik ben voor woon-werk verkeer zo'n 2,5 uur per dag onderweg en het bevalt me prima! Ik heb er niets aan om te weten hoeveel kilometer er staat, dat zegt me vrij weinig. Met de oude methode mocht je zelf even hoofdrekenen hoeveel extra reistijd je zou hebben, nu staat het voorgekouwd op de matrixborden. Ideaal!