Nieuwe led-verkeersregel lamp

Auteur Topic: Nieuwe led-verkeersregel lamp  (gelezen 34831 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #20 Gepost op: 4 december 2009, 18:56:45
(...) De volgende foto is genomen van de zelfde opstelling alleen dan met een langere sluitertijd. Voor wat het waard is.......
(...)
Geeft al een ander beeld, maar er is nog geen sprake van een situatie in het verkeer (dus met autolampen, straatlantaarns, enz.). Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de politie Noord-Oost Gelderland. Ik weet niet of je er zelf ook bij bent, maar het zou aardig zijn om vanuit bestuurdersperspectief een filmpje te kunnen zien.

(Ja, ik ben geďnteresseerd, maar ook kritisch ;) )
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 4 december 2009, 19:20:20
Hoi,


Ik heb er vandaag eentje binnengekregen en er zijn uiteraard verschillen met een Mag Lite (al dan niet charger)

Wat ik er aan waardeer:
Het lampje is mooi compact, zit in een holster die eventueel aan een riem te dragen is en hij zit redelijk in elkaar.
Behuizing is in ieder geval metaal en geen plastic, dus kan tegen een stootje.

Ik zie het wel echt als een product dat je enkel kan gebruiken bij nacht. Overdag zie je er niet veel mee, maar dan geef je voor zover ik weet ook tekens via handen, ipv Mag Lite.

Ik ga hem wat intensiever testen en kijken hoe hij reageert als hij een tijdje in de auto heeft gelegen, condensvorming van de lenzen etc.
Vergeet niet dat dit product natuurlijk ook een andere prijscategorie heeft dan een Mag Charger. Of hij tegen een normale Mag Lite 3D led met verkeerscone op kan, weet ik nog niet, wordt uitproberen.

Als mensen filmpjes willen, kan geregeld worden. Ik heb een Maglite 4D halogeen, een Maglite 3D led, een Mag Charger (geen led) en de Wand uit deze thread.
Ik kan , indien gewenst, ook fotomateriaal verzorgen waar de wand wordt ingezet met voertuigverlichting op de achtergrond (signaalverlichting, maar ook gewone autoverlichting)

Enige waar ik wel nog zou willen uitproberen, is hoe het verkeer erop reageert, het rood/groen gebeuren is natuurlijk wel anders dan de standaard acties die nu gegeven worden. Ik zal navraag gaan doen bij de lokale eenheid verkeer van de politie



Groeten, Ruud


Dus u roept maar, ik werp me wel op als testpersoon;)


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #22 Gepost op: 4 december 2009, 20:07:04
(...)
Enige waar ik wel nog zou willen uitproberen, is hoe het verkeer erop reageert, het rood/groen gebeuren is natuurlijk wel anders dan de standaard acties die nu gegeven worden. (...)
Ruud, goed bezig!

Voor wat betreft de reactie van het verkeer: een test op een kruising (officieel goedgekeurd examenkruispunt voor examen beroepsverkeersregelaar) in Enschede kan ik zeer waarschijnlijk wel organiseren. Misschien heeft Joram daar ook wel interesse in...  :P

Volgens mij zou zoiets best functioneel kunnen zijn. Rood voor het stopteken/teken tot snelheid verminderen, groen voor oprijden cq. opzwaaien. Vereist misschien wat oefenen om snel te kunnen schakelen, maar het is een test waard.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 4 december 2009, 22:02:26
Geen gek plan.
Dan eventueel wel opnemen als promo filmpje ofzo?
Ondanks dat Enschede niet om de hoek ligt, ben ik er zo, als ik over Dld rij, tenzij er in Zuid-Limburg ook mensen zijn die interesse hebben.


Groeten, Ruud


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #24 Gepost op: 4 december 2009, 22:38:38
What's next ? paars voor omdraaien ? Roze voor een mooie vrouw ?  8) alleen rood is duidelijk voor iedereen  8) en wettelijk is groen niks, dus als je van de sokken word gereden heb je geen poot om op te staan... staat nml niet in het RVV
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #25 Gepost op: 4 december 2009, 22:43:38
What's next ? paars voor omdraaien ? Roze voor een mooie vrouw ?  8) alleen rood is duidelijk voor iedereen  8) en wettelijk is groen niks, dus als je van de sokken word gereden heb je geen poot om op te staan... staat nml niet in het RVV

Rood is (wettelijk verplicht) stoppen, groen is niks, dus doorrijden. How easy can it be?


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #26 Gepost op: 5 december 2009, 12:54:49
What's next ? paars voor omdraaien ? Roze voor een mooie vrouw ?  8) alleen rood is duidelijk voor iedereen  8) en wettelijk is groen niks, dus als je van de sokken word gereden heb je geen poot om op te staan... staat nml niet in het RVV
Zoals je zelf al schreef: rr staat in het RVV dat weggebruikers verplicht zijn te stoppen als ze een rode lamp wordt getoond. Diezelfde rode lamp wordt vervolgens ook gebruikt om oprijtekens te geven, terwijl er over oprijtekens helemaal niets staat in het RVV (niet middels handgebaren en niet middels lampen of transparanten). Als je op je strepen gaat staan mag je bij het zwaaien met een rode lamp dus niet eens oprijden. In dat opzicht dus niet zo gek gedacht om voor oprijden een groene lamp te gebruiken... ;)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Gast

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 5 december 2009, 12:56:40
...., terwijl er over oprijtekens helemaal niets staat in het RVV (niet middels handgebaren en niet middels lampen of transparanten). ....

... en de getekende agent met zwart-wit gebiesde mouwen dan, die met de arm in een bovenwaartse halve cirkel het verkeer tot oprijden maant, of bestaat die inmiddels niet meer?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #28 Gepost op: 5 december 2009, 13:27:38
Als dit dezelfde lamp is, als in gebruik bij een aantal verkeersregelbedrijven vind ik hem slecht.
Tijdje geleden waren hier (grote) wegwerkzaamheden waar er een stuk of 20 verkeersregelaars met een LED lamp (met groen en rood) verkeer stonden te regelen. Kan er niet meer van maken dan zéér slechte lichtopbrengst
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #29 Gepost op: 5 december 2009, 13:31:26
Die heeft noot bestaan <LOL>
Alle tekens die de agent uit het boekje geeft (bijlage2) zijn statisch behalve het teken "Snelheid verminderen"
In de wetgeving word gesproken over de aanwijzingen in bijlage 2.
In artikel 82, lid 2 van het RVV 1990 wordt gesteld:
2. Bij het geven van aanwijzingen door middel van gebaren worden, voor zover mogelijk, de in bijlage II vastgestelde aanwijzingen gegeven.

dat betekend feitelijk dat alle tekens mogen als ze maar als zodanig begrepen worden.
Alleen noemen ze de rode lamp met name in het rvv als zijnde stopteken.
Groen is niet genoemd en die zou dan onder de noemer "als het teken begrepen word" gebrukt kunnen worden.
Ik weet niet of daar jurisprudentie over is, zou ik even uit willen zoeken.
Het opzwaaien met een rode lamp kan inderdaad feitelijk niet maar gebeurd wel.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat