Nieuwe led-verkeersregel lamp

Auteur Topic: Nieuwe led-verkeersregel lamp  (gelezen 35014 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joram

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Gepost op: 1 december 2009, 12:21:23
Hallo Allemaal,

Iemand van jullie onderstaande lamp wel eens gezien? Benieuwd of er hier mensen zijn die al eens hebben gewerkt met een lamp die snel kan wisselen tussen rood en groen...









MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #1 Gepost op: 1 december 2009, 23:41:52
Heb je misschien iets meer info over de lamp zelf??


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #2 Gepost op: 2 december 2009, 00:18:42
Krijg een beetje het gevoel dat er iemand een handeltje probeert op te starten..... ;)


Joram

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #3 Gepost op: 2 december 2009, 09:47:34
Krijg een beetje het gevoel dat er iemand een handeltje probeert op te starten..... ;)

Ha ha, dat kan ik niet ontkennen  >:D Sta alleen zelf niet langs de weg en daarom erg benieuwd hoe de praktijkmesen er hier tegen aan kijken.

Heb je misschien iets meer info over de lamp zelf??

Vraag maar raak!


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #4 Gepost op: 2 december 2009, 09:53:06
Merk type enz. Je mag het ook wel even via privé bericht sturen. Zie eruit als een handige lamp.  ;)


Gast

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 2 december 2009, 10:17:24
Zo te zien heeft hij aan beide zijden een venster, dus in plaats van wisselen van LED kleur denk ik dat je hem dus om moet draaien voor de andere kleur, inclusief omzetten van opzet-lens.


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #6 Gepost op: 2 december 2009, 11:10:42
Ik zou er niet graag mee op de weg staan.
Lijkt me punt een erg klein (of ik moet me vergissen, maar dan loopje dus met een gigantisch groot onhandig hoesje aan je riem) een daarnaast valt me de lichtopbrengst beetje tegen. Bij de bron is het licht redelijk fel, maar de bovenkant is gewoon wit. (ben benieuwd hoe dit apparaat er in het donker uitziet)

Volgens mij staat er in de wegenverkeerswet ook niets vermeld over een aanwijzing gegeven met een groene lamp, dus heeft
dit geen enkele functie.

Geef mij maar gewoon een maglite, peli of streamlight met opzetkegel. Die kan er ook nog ff snel vanaf zodat de lamp als zaklamp gebruikt kan worden.
Servo Per Amikeco


Joram

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #7 Gepost op: 2 december 2009, 11:24:58
Merk type enz. Je mag het ook wel even via privé bericht sturen. Zie eruit als een handige lamp.  ;)

Het merk is Control Wand en is een Engelse uitvinding. De versie op de foto's beschikt over rood/groen beide constant maar is ook te krijgen in geel en rood knipperen. De lamp werkt op 3xaaa batterijen en door de felle maar energiezuinige led is de brand duur maar liefst 48 uur continu!
 
Zo te zien heeft hij aan beide zijden een venster, dus in plaats van wisselen van LED kleur denk ik dat je hem dus om moet draaien voor de andere kleur, inclusief omzetten van opzet-lens.

Dat zou wel heel onhandig zijn, en is dus ook niet zo. De ene kant van de lamp is een felle zaklaklamp door de kegel op het andere einde te schroeven kan met de andere knop op de lamp gewisseld worden tussen rood en groen (1e klik is rood, 2e klik is groen, 3e klik is uit)



gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 2 december 2009, 11:50:37
Je hebt als het goed is een berichtje.


ben wel benieuwd naar die lamp....



Groeten, Ruud


Gast

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 2 december 2009, 12:54:13
Dus één zijde is een normale "witte" LED zaklamp, de andere zijde is de rode/groene lamp, begrijp ik het zo goed? Vandaar dus dat ik wel aan beide zijdes een lensje zag  ;)