Auto vorderen van burger

Auteur Topic: Auto vorderen van burger  (gelezen 31007 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 1 december 2009, 20:58:56
Heb je als opsporingsambtenaar IN een particulier voertuig WEL vrijstelling van het RVV dan?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #21 Gepost op: 1 december 2009, 21:00:34
casus:

auto wordt gevorderd.
auto raakt toatal loss
auto was gekocht met een lening
uitkering dagwaarde is lager dan het rest bedrag van de lening.

Wie past het verschil bij?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #22 Gepost op: 1 december 2009, 21:02:01
Ja, ECHTER!, je moet dan juist EXTRA goed opletten. Waar de 'burger' (in Amsterdam) een burgergolfje nog wel herkend of in ieder geval vermoed dat het een politieauto is, zal dat niet het geval zijn als je een minicooper vordert............... Daarom is extra voorzichtigheid zeker geboden. Uiteraard heeft men geen vrijstelling voor art 5,6 wvw. Dus als je een aanrijding veroorzaakt ben je gewoon de pisang.....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #23 Gepost op: 1 december 2009, 21:03:26
casus:

auto wordt gevorderd.
auto raakt toatal loss
auto was gekocht met een lening
uitkering dagwaarde is lager dan het rest bedrag van de lening.

Wie past het verschil bij?

Bonnetje--> politie, en dan ga ik er vanuit dat het goed moet komen. Anders zeg ik, civiel vorderen, dat moet wel goed komen.... (maar ik ga er vanuit dat de kosten vergoed worden.) Bovendien moet je gewoon niet lenen om een auto te kopen maar dat is een andere discussie.......
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #24 Gepost op: 1 december 2009, 21:05:25
Je zal ze de kost moeten geven die een financiering nemen voor een auto. ;)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #25 Gepost op: 2 december 2009, 00:12:27
Heb je als opsporingsambtenaar IN een particulier voertuig WEL vrijstelling van het RVV dan?

Ja. Kan even niet zo snel de vrijstelling erbij zoeken.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #26 Gepost op: 2 december 2009, 00:37:50
tis heel simpel, vrijstelling geld voor de ambtenaar, niet voor het voertuig, dus ongeacht welk voertuig hij bestuurd, hij heeft die vrijstelling...

(weltrusten) 8)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #27 Gepost op: 2 december 2009, 09:04:23
Artikel 446
Hij die, bij het bestaan van gevaar voor de algemene veiligheid van personen of goederen of bij ontdekking van een misdrijf op heter daad, het hulpbetoon weigert dat de openbare macht van hem vordert en waartoe hij, zonder zich aan dadelijk gevaar bloot te stellen, in staat is, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie.

Dus.......... je bent strafbaar als je je voertuig niet geeft..... ECHTER krijg je max een boete van de 1ste categorie =


Hieruit kan ik opmaken dat je hulp moet tonen, niet dat je auto gevorderd mag worden. Er zitten nogal wat haken en ogen aan het afgeven van een auto aan de politie. Andere kant van het verhaal stel dat ik m'n auto wel afgeef dan wil ik eerst zeker weten dat er een politieagent tegenover me staat en zal alleen een pol.legitimatie niet goed genoeg zijn. (is weer een nieuwe discussie)
Wel zal ik hulp betonen door de agent de bijrijders stoel aan te bieden en achter de boef aanrijden, dit is mischien verzekeringstechnisch niet zo slim (zelf verantwoordelijk voor eventuele schade) maar in het geval dat het mijn auto betreft is het wel de beste manier ik weet zeker dat er maar een heel klein select groepje agenten mijn voertuig beheersing en verkeersinzicht kunnen overtreffen of evenaren, zeker als het mijn auto betreft. ;D
Daarbij is het natuurlijk voor de politie niet wenselijk want stel dat je een auto vordert die technische verborgen gebreken vertoont en je rijdt je te pletter, wat dan?
Ik blijf het vreemd vinden, ik denk ook niet dat er van uit de korpsleiding jubbelt naar uitgekeken wordt naar de volgende achtervolging in een gevorderde auto, maar dat is maar een gevoel ::)
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #28 Gepost op: 2 december 2009, 09:12:47
Ik vind het een beetje gezeik als men nu begint over de verkeersregels, als een agent van z'n fiets gereden wordt zal ik de dader achtervolg en daarbij het rvv aan m'n laars lappen, behalve art. 5 natuurlijk maar dat spreekt voorzich. Al noem ik het maar even om de volgende zwartkijker voor te zijn, die waarschijnlijk de rijkunsten van zichzelf als de beste ziet. Dat zegt volgens mij dan meer over zijn rijkunsten dan over die van een ander. ;)
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #29 Gepost op: 2 december 2009, 09:17:33
Hieruit kan ik opmaken dat je hulp moet tonen, niet dat je auto gevorderd mag worden. Er zitten nogal wat haken en ogen aan het afgeven van een auto aan de politie. Andere kant van het verhaal stel dat ik m'n auto wel afgeef dan wil ik eerst zeker weten dat er een politieagent tegenover me staat en zal alleen een pol.legitimatie niet goed genoeg zijn. (is weer een nieuwe discussie)
Wel zal ik hulp betonen door de agent de bijrijders stoel aan te bieden en achter de boef aanrijden, dit is mischien verzekeringstechnisch niet zo slim (zelf verantwoordelijk voor eventuele schade) maar in het geval dat het mijn auto betreft is het wel de beste manier ik weet zeker dat er maar een heel klein select groepje agenten mijn voertuig beheersing en verkeersinzicht kunnen overtreffen of evenaren, zeker als het mijn auto betreft. ;D
Daarbij is het natuurlijk voor de politie niet wenselijk want stel dat je een auto vordert die technische verborgen gebreken vertoont en je rijdt je te pletter, wat dan?
Ik blijf het vreemd vinden, ik denk ook niet dat er van uit de korpsleiding jubbelt naar uitgekeken wordt naar de volgende achtervolging in een gevorderde auto, maar dat is maar een gevoel ::)

ik denk alleen dat een agent je auto vordert en niet een auto met chauffeur.........