Journalist volgt medewerkers van marechaussee die te hard rijden

Auteur Topic: Journalist volgt medewerkers van marechaussee die te hard rijden  (gelezen 28263 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #170 Gepost op: 1 augustus 2011, 09:48:28
Absoluut een herkenbare quote, maar gelukkig voor jullie zijn er nog zát mensen die wel U tegen een agent zeggen en die respect tonen voor het werk wat een agent doet.

En je mag me gerust geloven dat ik op bijna elke verjaardag probeer duidelijk te maken dat de agent die dagelijks de noodhulp draait, geen éne moer te maken heeft met de flitspalen en zgn. "flitsagentjes", om zo duidelijk te maken dat het argument "ga toch boeven vangen", een dom argument is.
Maar helaas praat ik dan wel tegen een muur. Mijn neef wilt graag bij de politie ( 17 ) en wordt nu al door "vrienden"uitgescholden en ze weten niet hoe hard ze moeten roepen dat hij vast veel gepest is..
En dat is jammer want ik ken ook nog de tijd dat je U , Ja en Amen zei tegen een agent.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #171 Gepost op: 1 augustus 2011, 09:59:12
Absoluut een herkenbare quote, maar gelukkig voor jullie zijn er nog zát mensen die wel U tegen een agent zeggen en die respect tonen voor het werk wat een agent doet.

En je mag me gerust geloven dat ik op bijna elke verjaardag probeer duidelijk te maken dat de agent die dagelijks de noodhulp draait, geen éne moer te maken heeft met de flitspalen en zgn. "flitsagentjes", om zo duidelijk te maken dat het argument "ga toch boeven vangen", een dom argument is.
Maar helaas praat ik dan wel tegen een muur. Mijn neef wilt graag bij de politie ( 17 ) en wordt nu al door "vrienden"uitgescholden en ze weten niet hoe hard ze moeten roepen dat hij vast veel gepest is..
En dat is jammer want ik ken ook nog de tijd dat je U , Ja en Amen zei tegen een agent.

Die tijd ken ik ook nog wel.......................En met netjes U Ja en Amen kwam je ook nog weg met een kapotte uitlaat of een kapot lichtje........goeie ouwe tijd, toen had je geen heuvels maar kuilen...... O0
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #172 Gepost op: 1 augustus 2011, 10:27:10
toen schreven we poep nog met een lange oe... ;D
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #173 Gepost op: 3 augustus 2011, 11:10:28
Met een hulpverlening bezig zijn en ineens staat er iemand te toeteren achter je ambu, want meneer moet erlangs, (komt regelmatig voor)

-met piepende banden laten weten dat meneer het niet eens was met deze wegafsluiting door zo'n ambu,

-noodstop maken voor twee ''petjes'' op een scooter, die door rood rijden. Je toetert; diverse ziektes vliegen je vervolgens om de oren

-fietsers zonder licht die over de weg zwalken als je met spoed aankomt; middelvingers worden opgestoken

-een zakje brood halen bij de super, vervolgens een ''stopteken'' krijgen van een burger waarop jij denkt: hee, er is vast wat aan de hand, mooi dat wij zo snel ter plaatse zijn. Draai je je raampje open en zegt de beste man: Jij bent naar de supermarkt geweest, van onze belastingcenten! Ik dien een klacht in. Mijn repliek: dit is mijn personeelsnummer ****, en ik werk op *** post! Succes!

Ga maar door, ik denk dat iedere HV-er voorbeelden zat heeft... ;D ( ik wilde afsluiten met een ''middel-vinger-smiley'', maar die hebben we hier nog) niet, op het forum!  ;)


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #174 Gepost op: 3 augustus 2011, 11:14:43
Ogh, wij reden onlangs terug van de sportschool met de TS en HW en kregen terwijl we bij het stoplicht stonden een rookmeldertje binnen. Blauw Blauw aan, het duurde ongeveer een minuut voor de voertuigen om ons heen doorhadden dat we ertoch echt langs moesten. Net toen er ruimte was en we konden rijden werd hij weer ingetrokken. En dat was echt net nadat we de kruising over gereden waren. Kan me voorstellen dat de andere bestuurders wel even hebben gedacht : Jemig die gebruiken hun OGS om door rood te kunnen rijden. So be it dan maar.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #175 Gepost op: 3 augustus 2011, 23:25:01
Dat bedoel ik dus, mensen denken/roepen teveel. En daardoor teveel bemoeien met ons hulpverlenerswerk.

@jemama, ik ben niet zo thuis in de brandweer dingen, wat betekent TS en HW? zijn dat voertuigen?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #176 Gepost op: 3 augustus 2011, 23:29:41
TankautoSpuit (de gewone bluswagen) en de HoogWerker (geen uitleg nodig denk ik ;)).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #177 Gepost op: 4 augustus 2011, 11:35:21
Thanks :)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #178 Gepost op: 4 augustus 2011, 20:50:05
Ogh, wij reden onlangs terug van de sportschool met de TS en HW en kregen terwijl we bij het stoplicht stonden een rookmeldertje binnen. Blauw Blauw aan, het duurde ongeveer een minuut voor de voertuigen om ons heen doorhadden dat we ertoch echt langs moesten. Net toen er ruimte was en we konden rijden werd hij weer ingetrokken. En dat was echt net nadat we de kruising over gereden waren. Kan me voorstellen dat de andere bestuurders wel even hebben gedacht : Jemig die gebruiken hun OGS om door rood te kunnen rijden. So be it dan maar.

Jullie hebben nog geen 27mc in de auto wees blij, ik heb hem wel om contact te houden met de begeleidende voertuigen die op de vluchtstrook een afzetting aankondigen.
Dan kom je aanrijden op een kruizing waar de weg al stilstaat vanwege het ongeval op de snelweg, rws zegt via de vluchtstrook en kom maar. Dan rijd je Door rood over het fietspad de snelweeg op via de vluchtstrook, weet jij wel hoeveel je hoort via zo'n 27mc.... Ook al leg je uit dat als jij er bent de politie zich met andere taken kan bezig houden, dat rws ook haar werk kan doen en de berger ook neit bang hoeft te wezen dat hun plooien uit de broek worden gereden? Ik heb het bierfles voorbeeld al eens ergens anders gegeven, echter een collega van mij heeft een kogelgat in zijn dak zitten.
In de 23jaar dat ik nu op de weg zit waarvan 5.5 bij de KMar en 3mnd amublance en nu alweer 16 jaar op een TMA weet ik wel dat niet alleen de extremen gevaarlijk zijn geworden, maar ook jan modaal die wel op weg is naar zijn eten en boos is omdat hij later thuis komt. Wat deze mensen niet beseffen is dat wij onderweg zijn om het thuiskomen voor hen veiliger te maken.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.