Fotograaf

Auteur Topic: Fotograaf  (gelezen 10792 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112wieringerwerf

  • Ondernemer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
Gepost op: 3 december 2009, 15:29:12
Hallo mensen,

ik heb even een vraag:

Ik wil in mn vrije tijd als hulpdiensten fotograaf gaan werken.
heb ik hier een bepaald certificaat of pasje voor nodig zodat men me kan herkennen dat ik als fotograaf fungeer?

mvg


M.v.g.


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #1 Gepost op: 3 december 2009, 17:06:45
Neen, vanaf de openbare weg is iedereen gerechtigd foto's te maken van ongevallen/branden/e.d.
Let hierbij wel op dat er zogenaamde mediacodes bestaan! Het is bijvoorbeeld 'not done' om slachtoffers van een ongeval of brand op de foto te zetten. Let bij het fotograferen wel altijd op dat je geen hulpverleners in de weg loopt.
343, never forget.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2 Gepost op: 3 december 2009, 18:37:14
Voor nu weer de hele discussie gaat los barsten....  ::) Gebruik eens de zoekfunctie van het forum en stel je eens voor het in voorstel topic  ;) :)


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #3 Gepost op: 4 december 2009, 13:20:09
De belangrijkste regel zal altijd zijn , dat je zelf niet in de weg loopt en dat je luisterd naar wat de hulpdiensten zeggen. En als je in het donker fotgrafeert dat je zo weinig mogelijk gebruik maakt van je flitser. Bij bijvoorbeeld een ongeval met beknelling. Sommige hulpdiensten storen zich aan het vele geflits.

En voor de rest staat er op het forum genoeg te lezen over dit onderwerp.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #4 Gepost op: 4 december 2009, 13:24:22
Ik zal -zoals wel vaker- weer wat kwaad bloed zetten, maar een website waar 112 in voor komt trekt in mijn beleving geen volle zalen. 112 is direkt gerelateerd aan de hulpdiensten, daarom snap ik niet waarom anderen 112 in hun webadres gebruiken, je bent toch een fotograaf en geen hulpverlener? Legio websites die dat niet doen en dat staat in mijn ogen een stuk professioneler, zoals regio15 en district8. Weliswaar worden daarbij ook gebiedsbenamingen van de hulpdiensten gehanteerd, maar dat is toch anders. Als je 112 belt dan krijg je immers geen fotograaf aan de lijn  ::)


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #5 Gepost op: 4 december 2009, 14:05:46
Ik zal -zoals wel vaker- weer wat kwaad bloed zetten, maar een website waar 112 in voor komt trekt in mijn beleving geen volle zalen. 112 is direkt gerelateerd aan de hulpdiensten, daarom snap ik niet waarom anderen 112 in hun webadres gebruiken, je bent toch een fotograaf en geen hulpverlener? Legio websites die dat niet doen en dat staat in mijn ogen een stuk professioneler, zoals regio15 en district8. Weliswaar worden daarbij ook gebiedsbenamingen van de hulpdiensten gehanteerd, maar dat is toch anders. Als je 112 belt dan krijg je immers geen fotograaf aan de lijn  ::)

Je weet wat voor soort foto's je op die sites tegen kan komen , foto's van de hulpdiensten. Verder staan er op mijn site ook zeker wel andere soorten foto's.

En mijn foto's komen niet alleen op 112 sites maar ook op andere media:

En dat kwaad bloed zetten valt ook wel mee Peter , we leven in een vrij Land , iedereen mag een mening hebben.  ;)


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #6 Gepost op: 4 december 2009, 16:03:38
Je weet wat voor soort foto's je op die sites tegen kan komen , foto's van de hulpdiensten. Verder staan er op mijn site ook zeker wel andere soorten foto's.

En mijn foto's komen niet alleen op 112 sites maar ook op andere media:

En dat kwaad bloed zetten valt ook wel mee Peter , we leven in een vrij Land , iedereen mag een mening hebben.  ;)
Het zal wel aan mij liggen, maar je site heeft een brandweeruitstraling. Vervolgens kom ik ineens bij natuurfoto's terecht (mooie platen overigens), dat gaat toch niet samen, daarom snap ik niet waarom in dit geval jou site 112 ... is. Verder sluit ik me volledig bij Hunter aan.


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #7 Gepost op: 4 december 2009, 16:12:54
Het zal wel aan mij liggen, maar je site heeft een brandweeruitstraling. Vervolgens kom ik ineens bij natuurfoto's terecht (mooie platen overigens), dat gaat toch niet samen, daarom snap ik niet waarom in dit geval jou site 112 ... is. Verder sluit ik me volledig bij Hunter aan.

Nou daar zit een verhaal achter , ik heb ooit dat domijn geclaimt. Maar op een gegeven moment ging ik ook andere dingen fotograveren. Die heb ik daar ook opgezet vandaar. Heb ook nog een ander domijn www.twenterandnieuws.nl is ook van mij. Alleen daar doe ik nog weinig mee.


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #8 Gepost op: 4 december 2009, 18:09:55
Nou daar zit een verhaal achter , ik heb ooit dat domijn geclaimt. Maar op een gegeven moment ging ik ook andere dingen fotograveren. Die heb ik daar ook opgezet vandaar. Heb ook nog een ander domijn www.twenterandnieuws.nl is ook van mij. Alleen daar doe ik nog weinig mee.
Een .nl-domein kost tegenwoordig bij veel webhosters minder dan een tientje, tijd om een nieuwe te registreren wellicht of twenterandnieuws te gaan gebruiken? ::)


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #9 Gepost op: 4 december 2009, 18:16:58
Een .nl-domein kost tegenwoordig bij veel webhosters minder dan een tientje, tijd om een nieuwe te registreren wellicht of twenterandnieuws te gaan gebruiken? ::)
Inderdaad, voor 6,99 ben je in veel gevallen al klaar.