Fotograaf

Auteur Topic: Fotograaf  (gelezen 10790 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #30 Gepost op: 8 december 2009, 00:08:46
Hij regelt het verkeer niet in opdracht van iemand, maar dat hoeft ook helemaal niet  ;)

Tsja, ik weet niet in hoeverre het precies geregeld is met de aanstelling van volledig bevoegde verkeersregelaars maar er staat mij iets van bij dat ze ''ten dienste'' moeten zijn. In dienst bij/voor een bedrijf / instelling.

Overigens zit ík niet altijd te wachten op een (goedbedoelde) verkeersregelaar, de voorbeelden kennen sommige mensen van een fietsende verkeersregelaar  :-X
Én ik ben benieuwd naar de juridische aansprakelijkheid wanneer een (goedbedoelde) verkeersregelaar in zijn vrije tijd verkeer gaat staan regelen en er onverhoopt iets fout gaat
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


112wieringerwerf

  • Ondernemer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #31 Gepost op: 8 december 2009, 13:26:34
Aan jeroen:  jij begrijpt het. voor mezelf moest ik ook eens lezen of het begrijpelijk was maar oke.

als er ergens een ongeval of brand is waar politie bij de afzetting staat, geef ik aan dat ik verkeersregelaar ben.
Zij controleren mij daarop mijn pasje en als het nodig of nuttig is dan ga ik staan. vertellen ze me dat het niet nodig is schiet ik een paar plaatjes bij toezegging en ga ik weer verder.

tot nu toe heb ik altijd mogen staan.

naar mijn weten is het zo dat als de politie mij natrekt of controleert dat het dan goed zit.

dat is hetzelfde als zij je vorderen zonder gevaar voor eigen leven en er gebeurd wel iets, dat het hun verantwoordelijkheid is toch?

of zie ik dit helemaal verkeerd?

mvg
M.v.g.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #32 Gepost op: 8 december 2009, 19:02:02
Aan jeroen:  jij begrijpt het. voor mezelf moest ik ook eens lezen of het begrijpelijk was maar oke.

als er ergens een ongeval of brand is waar politie bij de afzetting staat, geef ik aan dat ik verkeersregelaar ben.
Zij controleren mij daarop mijn pasje en als het nodig of nuttig is dan ga ik staan. vertellen ze me dat het niet nodig is schiet ik een paar plaatjes bij toezegging en ga ik weer verder.

tot nu toe heb ik altijd mogen staan.

naar mijn weten is het zo dat als de politie mij natrekt of controleert dat het dan goed zit.

dat is hetzelfde als zij je vorderen zonder gevaar voor eigen leven en er gebeurd wel iets, dat het hun verantwoordelijkheid is toch?

of zie ik dit helemaal verkeerd?

mvg
In hoeverre is je bewijs geldig als je niet aan het werk bent voor een instelling of bedrijf? In hoeverre ben jijzelf aansprakelijk of de diender die jouw ''je gang laat gaan''. Wát gebeurd er als een automobilist een teken opvolgt maar daarbij een aanrijding krijgt met schade
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


112wieringerwerf

  • Ondernemer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #33 Gepost op: 8 december 2009, 20:44:48
Tja dat is wel een goeie,

weetje ik ga dat toch is uitzoeken.

tot nu toe is er nog nooit bezwaar gemaakt voor het hulp bieden.

maar ik ga meteen ff uitzoekn hoe dat zit, want ik begin nu ook te twijfelen.

enne bedankt weer  :P
M.v.g.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #34 Gepost op: 8 december 2009, 21:04:48
Ik begrijp dat verkeer regelen een passie van je is. Maar lijkt het je nu niet veel verstandiger om je met fotograferen bezig te gaan houden? Dit om onnodige problemen voor jezelf te voorkomen...  ;)


112wieringerwerf

  • Ondernemer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #35 Gepost op: 8 december 2009, 23:30:28
Ehm jah en nee,

ja omdat het nog niet verantwoordelijk is denk ik.

en nee omdat ik ervoor ga zorgen dat ik dit werk kan blijven doen.

maar ik begrijp jou punt heel goed hoor

mvg
M.v.g.


MHL media

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Reactie #36 Gepost op: 9 december 2009, 11:27:18
In hoeverre is je bewijs geldig als je niet aan het werk bent voor een instelling of bedrijf? In hoeverre ben jijzelf aansprakelijk of de diender die jouw ''je gang laat gaan''. Wát gebeurd er als een automobilist een teken opvolgt maar daarbij een aanrijding krijgt met schade

Wat een gezeur allemaal, aan de ene kant horen we dat we in dit land allemaal steeds minder voor elkaar over hebben en als er dan iemand is die in zijn vrije tijd bijspringt met zaken waar hij voor opgeleid is dan wordt hij door iedereen afgezeken.
Misschien moeten we juist wat meer respect hebben voor mensen die bijspringen in hun vrije tijd.
Moet een hulpverlener dan ook maar doorlopen als hij iemand met een hartstilstand ziet liggen in zijn vrije tijd, omdat hij misschien aansprakelijk gesteld wordt als er iets mis gaat?
Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #37 Gepost op: 9 december 2009, 15:10:19
Wat een gezeur allemaal, aan de ene kant horen we dat we in dit land allemaal steeds minder voor elkaar over hebben en als er dan iemand is die in zijn vrije tijd bijspringt met zaken waar hij voor opgeleid is dan wordt hij door iedereen afgezeken.

Dank je wel ....

In zoverre gezeur dat iemand die bepaalde bevoegdheden gebruikt in zijn vrije tijd (eerder) niet heeft nagedacht over mogelijke gevolgen die er aan zijn optreden op de openbare weg verbonden zijn. Iemand die zich niet eerder (of onvoldoende) gerealiseerd heeft welke nadelige (eventuele strafrechtelijke) gevolgen er aan zijn ''goedbedoelde'' optreden zijn verbonden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #38 Gepost op: 9 december 2009, 15:24:30
Gezien de locatie van TS kan ik zijn bijdrage alleen maar toejuichen. Brandweer Medemblik heeft zo'n beetje een eigen duo die verkeer regelen bij calamiteiten. Of ze er voor opgeleid zijn of in dienst van de brandweer Medemblik weet ik niet. De uitrusting is prima in orde en ze zijn er altijd.

In de Noordkop kan het even duren voordat er noodhulp aanwezig is.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #39 Gepost op: 10 december 2009, 00:19:59
Gezien de locatie van TS kan ik zijn bijdrage alleen maar toejuichen. Brandweer Medemblik heeft zo'n beetje een eigen duo die verkeer regelen bij calamiteiten. Of ze er voor opgeleid zijn of in dienst van de brandweer Medemblik weet ik niet. De uitrusting is prima in orde en ze zijn er altijd.

In de Noordkop kan het even duren voordat er noodhulp aanwezig is.



dat duo van brandweer medemblik bestaat uit een groepje mensen (meer dan 2) die hebben een middag instruktie gehad van de politie bij de politie.
zij worden voor zover ik weet gebeld door de meldkamer en gaan dan ter plaatse.
initiatief is een paar jaar geleden ontstaan op initiatief van een persoon waarvan 2 zonen bij de jeugdbrandweer zaten (mijn kinderen zaten in dezelfde tijd bij diezelfde jeugdbrandweer)
het initiatief is onstaan doordat er kennelijk niet voldoende politie agenten zijn/waren en deze mensen dankbaar werk doen en met name ook de kijkers op afstand houden.(zij zetten af met lint van de politie of brandweer in bepaalde gevallen en bewaken dit lint met verve, je moet een goede reden hebben om dit lint te passeren)
1 van de verkeersregelaars is ook brandweerman, deze heeft geen auto dus komt altijd op de fiets en is dus meestal te laat en gaat dan met de verkeersregelaars op pad.(hij legt het af tegen de jongere generatie.)
zo zijn diezelfde verkeersregelaars ingezet bij de mexicaanse griep vaccinaties, het was nodig en het werkt, ook daar komt echt geen poltie voor, hoewel ze stonden om de hoek met een snelheids camera en hebben dus veel griepprikhalers verbaald. (helaas ook mij)

wanneer zij zijn ingezet voor of door politie of brandweer vallen zij onder de gemeenteverzekering, is een evenement van tevoren bekend dan wordt aangemeld bij de gemeente en bij een incident achteraf.

de materialen die zij gebruiken deels door hun zelf aangeschaft en deels door politie/brandweer beschikbaar gesteld.
Nemo me impune lacessit