Fotograaf

Auteur Topic: Fotograaf  (gelezen 10799 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112wieringerwerf

  • Ondernemer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #40 Gepost op: 10 december 2009, 13:41:24
Vandaag heb ik contact gehad met de politie in mn regio.
ze hebben mij verteld zolang je pasje geldig is of je nu voor een baas werkt of niet mag je staan als de politie toestemming geeft.

mvg
M.v.g.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #41 Gepost op: 10 december 2009, 15:50:25
Hatsakidee: hulp aanbieden en indien noodzakelijk zwaaien met die handel!


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #42 Gepost op: 11 december 2009, 11:18:43
Wat een gezeur allemaal, aan de ene kant horen we dat we in dit land allemaal steeds minder voor elkaar over hebben en als er dan iemand is die in zijn vrije tijd bijspringt met zaken waar hij voor opgeleid is dan wordt hij door iedereen afgezeken.
Misschien moeten we juist wat meer respect hebben voor mensen die bijspringen in hun vrije tijd.
Moet een hulpverlener dan ook maar doorlopen als hij iemand met een hartstilstand ziet liggen in zijn vrije tijd, omdat hij misschien aansprakelijk gesteld wordt als er iets mis gaat?

Amen.
En ik vraag me af waarom hij niet het verkeer zou mogen regelen zonder "geldig pasje". Ik heb zo vaak gezien dat "burgers"(voorbijgangers bijv.) het verkeer regelen als dit nodig is. Waarom zou dit nu ineens niet mogen?  ::)...... Nog ff en er mag straks helemaal niks meer.

Zoals MHL hierboven al beschrijft denk ik dat we blij moeten zijn met dit soort burgers. Zeker in het geval van verkeer regelen. Ik heb tientallen situatie's meegemaakt waar de politie het toch echt te druk had om het verkeer te regelen met als gevolg één grote chaos.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #43 Gepost op: 11 december 2009, 22:03:51
Amen.
En ik vraag me af waarom hij niet het verkeer zou mogen regelen zonder "geldig pasje". Ik heb zo vaak gezien dat "burgers"(voorbijgangers bijv.) het verkeer regelen als dit nodig is. Waarom zou dit nu ineens niet mogen?  ::)...... Nog ff en er mag straks helemaal niks meer.

Dat heeft met juridische aansprakelijkheid te maken.
Als automobilist moet je stoppen voor een stopteken ... Maar wat als de gene die het stopteken gaf nou helemaal niet bevoegd is om dat teken te geven en er letsel of schade onstaat ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #44 Gepost op: 11 december 2009, 22:20:54
Als automobilist moet je stoppen voor een stopteken ... Maar wat als de gene die het stopteken gaf nou helemaal niet bevoegd is om dat teken te geven en er letsel of schade onstaat ....

Is dat niet hetzelfde verhaal, als dat er op straat door wat buurtbewoners een zebrapad geschilderd wordt, dat je als automobilist WEL dient te stoppen, en dat indien je als automobilist een voetganger op de zebra aan rijdt, dat je ONDANKS DAT HET GEEN "ECHT" ZEBRAPAD IS !!! toch moet stoppen en de voetganger ongehinderd moet laten oversteken....
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #45 Gepost op: 12 december 2009, 11:27:58
Dat heeft met juridische aansprakelijkheid te maken.
Als automobilist moet je stoppen voor een stopteken ... Maar wat als de gene die het stopteken gaf nou helemaal niet bevoegd is om dat teken te geven en er letsel of schade onstaat ....

Ja oke, dat snap ik, maar zo lust ik er natuurlijk nog wel een paar.
Wat als je met je voertuig midden op de weg stil staat met pech oid en er kleunt iemand achterop? Nee meneer, u mocht daar niet stil staan  ::)
Ik denk dat die schade vele malen groter zal zijn.

Triest overigens voor alle goedbedoelde burgers dan...  >:(


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #46 Gepost op: 13 december 2009, 22:38:24

Is dat niet hetzelfde verhaal, als dat er op straat door wat buurtbewoners een zebrapad geschilderd wordt, dat je als automobilist WEL dient te stoppen, en dat indien je als automobilist een voetganger op de zebra aan rijdt, dat je ONDANKS DAT HET GEEN "ECHT" ZEBRAPAD IS !!! toch moet stoppen en de voetganger ongehinderd moet laten oversteken....


En terecht, het is niet aan de individuele burger om te beoordelen of het wel of geen zebrapad is.
Dat geld dus ook voor een stopteken, of aan de kant gaan bij toeters en bellen.


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #47 Gepost op: 14 december 2009, 00:50:46
Dat heeft met juridische aansprakelijkheid te maken.
Als automobilist moet je stoppen voor een stopteken ... Maar wat als de gene die het stopteken gaf nou helemaal niet bevoegd is om dat teken te geven en er letsel of schade onstaat ....

Uit ervaring (als bevoegd verkeersregelaar) weet ik dat op het moment dat een weg geblokkeerd is  automobilisten ineens helemaal de kluts kwijt zijn en gewoonweg niet meer weten waar ze heen moeten gaan, laat staan dat ze dan nog de meest simpele aanwijzing (stoppen, doorrijden, of weg afgesloten) nog kunnen opvolgen.  
Als automobilist heb je gewoon op te letten op hetgeen voor je op de weg gebeurt. Het is natuurlijk grote kolder om aanwijzingen van een verkeersregelaar te negeren, of om achter op een auto te botsen omdat ervoor een verkeersregelaar staat die volgens jou niet misschien bevoegd is, immers dat weet je niet en je kunt het niet zien. Overigens is een iemand die achterop een voor hem rijdend voertuig botst zelf aansprakelijk (afstand houden). En in de meeste gevallen gaat het om het afsluiten van een rijstrook of het afsluiten van een hele weg waarbij het verkeer van beide zijden beurtelings wordt doorgelaten. Daarbij zijn de kans op frontale botsingen nihil, zeker als het verkeer door personen aan beide zijden wordt geregeld. Op snelwegen en kruisingen zal zo iemand als snel door de politie of RWS vervangen worden, al zal ik zelf nooit zomaar op de twee laatstgenoemde plaatsen gaan staan. Hetzelfde elders als de politie zijn inzet niet wenselijk acht.

Dat die verkeersregelaar aan zijn eigen veiligheid denkt staat natuurlijk buiten kijf, hij staat er natuurlijk niet om zichzelf overhoop te laten rijden. Wij hebben in dit land maar één groot probleem en dat is dat we met z'n allen alleen nog maar denken "dat mag niet en dat mag niet en dat mag niet!" Dus staat er iemand het verkeer te regelen dan straat die persoon er niet voor niets. Volg nou eens gewoon zijn aanwijzingen op en dan is er geen enkel probleem. Als mijn huis in brand staat ga ik ook niet aan de brandweerman vragen of hij wel bevoegd en goed verzekerd is , als ik gewond op straat lig vraag ik aan de ambulanceverpleegkundige ook niet op hij wel een ehbo-diploma heeft en of zijn chauffeur wel een rijbewijs heeft.


112wieringerwerf

  • Ondernemer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #48 Gepost op: 14 december 2009, 13:34:30
Dank je Nils voor de mooie uitleg.

Inderdaad geef ik je gelijk op je punten.

Een verkeersregelaar is tegenwoordig ook een ambtenaar en men word hetzelfde gestraft of je nu een politie agent of verkeersregelaar zijn/haar tekens of aanwijzingen niet opvolgt.

Een agent in zijn vrije tijd mag ook schrijven zowaar nodig, hetzelfde geld voor een BOA.
Een verkeersregelaar heeft ook zijn/haar bevoegdheden uitgesloten de snelweg.

Of ik nu wel of niet het verkeer mag regelen, in nood handel ik uit mezef en niet als verkeersregelaar of andere hulpdienst/instantie.
mvg
M.v.g.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #49 Gepost op: 15 december 2009, 11:45:08

Of ik nu wel of niet het verkeer mag regelen, in nood handel ik uit mezef en niet als verkeersregelaar of andere hulpdienst/instantie.
mvg

Kijk, zo horen we het graag