ECG's lezen

Auteur Topic: ECG's lezen  (gelezen 194623 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #40 Gepost op: 18 februari 2010, 21:27:33
Ik denk dat we jou nog eens terug zien bij het beste idee van Nederland..

 O0
Die snap ik niet helemaal...
 ;D
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #41 Gepost op: 18 februari 2010, 21:52:50
Die snap ik niet helemaal...
 ;D

Nou, zo leergierig....daar horen we vast nog meer van!  O0


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #42 Gepost op: 18 februari 2010, 22:03:35
Nou, zo leergierig....daar horen we vast nog meer van!  O0
Aha op die manier! :)
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


Sampie, CCDS

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #43 Gepost op: 24 februari 2010, 23:49:24
Het is in elk geval wel prettig als je a.d.h.v. het ECG kunt beoordelen of er iets acuuts met het hart aan de hand is of dat het iets anders is wat geen acuut medisch ingrijpen behoeft.
Ik zou zeggen: amuseer je!!!
En ja, als je denkt het helemaal te begrijpen, dan komt er ineens toch een ECG waarbij je op de kop krabt: wat is DIT nu weer? Echt hoor, het kan altijd gekker.  :D

He ja, laten we het es over Brugada hebben. Schijnen gezellige jongens te zijn, die broertjes Brugada. Hebben laatst nog een fijn verhaal opgehangen in Belgie.
Wel es een Brugada ECG gezien? Bizar!  :o

Maar eh... als we nu toch met allerlei thermen gaan gooien: gaan we ook wat doen met: PAF, abberantie, AVNRT, orthodrome en antidrome re-entrytachycardieen, WPW, hooggradig AV-blok, retrograde geleiding, retrograde Wenckebach, linker- en rechteratrium en -ventrikel dilatatie herkennen, elektrolytenstoornissen (bijv. spitse hoge T-toppen), kom op mensen, roep nog es wat!

Heerlijk, als een varken in de modder, genieten!
greetz
Sampie
Beter goed gek, dan niet goed wijs. Waar een wil is, ben ik weg! Iustitia vincit! ;)


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #44 Gepost op: 25 februari 2010, 11:32:07
Brugada ECG

bron: http://www.cardiogenetica.nl

misschien is het interessant om dit soort ecg's plaatsen en er over te discussiėren
desnoods maken we er een apart topic over, er is voldoende know how  en leerzaam voor degene die er nog niet zo veel over weten (maar ook voor degene die er wel wat vanaf weten ;))


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #45 Gepost op: 25 februari 2010, 16:55:58
Maar eh... als we nu toch met allerlei thermen gaan gooien: gaan we ook wat doen met: PAF, abberantie, AVNRT, orthodrome en antidrome re-entrytachycardieen, WPW, hooggradig AV-blok, retrograde geleiding, retrograde Wenckebach, linker- en rechteratrium en -ventrikel dilatatie herkennen, elektrolytenstoornissen (bijv. spitse hoge T-toppen), kom op mensen, roep nog es wat!

Cardioloog bellen ;D
Arts  www.alphalog.nl


Sampie, CCDS

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #46 Gepost op: 25 februari 2010, 20:07:26
Brugada ECG

bron: http://www.cardiogenetica.nl

Mooi, hoor, SEH zusterje!
Kan bijna niet missen, he? In V1 en V2 duidelijk afwijkend ST-T segment met de specifieke Brugada kenmerken en verder niet echt afwijkend.
Je komt ze niet vaak tegen, maar als je ze tegenkomt: ja, cardioloog bellen (en een paar kopietjes van draaien!!!! Ter leering ende vermaeck!  ;D )
Beter goed gek, dan niet goed wijs. Waar een wil is, ben ik weg! Iustitia vincit! ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #47 Gepost op: 26 februari 2010, 18:07:19
Brugada ECG
[img width=660 height=495]http://www.cardiogenetica.nl/amc/cardiogenetica/images/ecg.jpg
bron: http://www.cardiogenetica.nl

misschien is het interessant om dit soort ecg's plaatsen en er over te discussiėren
desnoods maken we er een apart topic over, er is voldoende know how  en leerzaam voor degene die er nog niet zo veel over weten (maar ook voor degene die er wel wat vanaf weten ;))

gewoon lekker doorgaan met discussiėren over ECG's. Als je daar geen belangstelling voor hebt dan hoeft je dit topic niet te lezen...  ;)


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #48 Gepost op: 26 februari 2010, 19:25:45
Bedankt voor je reactie/tip Jacques, zal eens kijken wat ik ermee kan!  :)
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Kanarie

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 26 februari 2010, 22:19:31
Hier discussiėren / lezen niet alleen wannabe's en ik vind het best interessant, zelfs de vergaande dingen die jij allemaal noemt.