Malta

Auteur Topic: Malta  (gelezen 4490 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rene112

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 21 maart 2004, 22:32:49
Hoi Angèl,

Ik ben in januari 1995 een week op Malta geweest en heb toen uiteraard ook de brandweer bezocht en een aantal voertuigen op de foto gezet.

Gezien de engelse historie van Malta, rijden er veel oude engelse brandweervoertuigen rond (tenminste 9 jaar geleden).

De brandweer is onderdeel van de politie. Op de blusjassen staat achterop : "Police-Fire"   ;D

De mensen zijn zeer gastvrij. Daarnaast is een bezoek aan te raden aan het internationaal bekende brandweertrainingscentrum dat gevestigd is op een oud militair vliegveld. Ik heb daar na één simpel telefoontje een rondleiding van 2 uur gehad waarbij ik alles kon fotograferen. Er werkt (of werkte?) daar een brandweerman die ook de brandweer als hobby heeft (verzamelen van foto's van voertuigen etc.). Zijn naam was volgens mij Toni Pisano.

In het tijdschrift "één-één-twee" heeft jaren geleden een uitgebreide reportage over de brandweer op Malta gestaan van Gerard Koppers. Als je deze oude jaargangen niet meer hebt, wil ik eventueel wel wat kopiëren en opsturen. Stuur eventueel maar een persoonlijk berichtje met je adresgegevens.

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard


Rene112

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 21 maart 2004, 22:43:37
Ik zie net op internet dat het trainingscentrum in 2000 opnieuw (?) gestart is en nu voor 50% in handen van Risc is..

de site : www.istcentre.com

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #12 Gepost op: 22 maart 2004, 01:20:45
Geef niet hoor seh zustertje  ;D

En René harstikke bedankt, hier heb ik zeker wat aan, super  :-*