Oefening Grip 1 Grote brand - Pelikaanweg Schiphol 09-12-09

Auteur Topic: Oefening Grip 1 Grote brand - Pelikaanweg Schiphol 09-12-09  (gelezen 4155 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #10 Gepost op: 10 december 2009, 21:04:33
Brand was trouwens net alsof het een brand in een meterkast was, en de gate stond wel helemaal vol rook.

Je vergeet de snackcar even verderop die we in de fik hadden gestoken  ;)
Vorige keer was ik waarnemer STPI, maakte toen van alles mee buiten vóór de terminal, nu was ik één van de oefenleiders ín de terminal, maakte nu ook van alles mee binnen de terminal.

We staan natuurlijk open voor tips om het voor jullie als figuranten aantrekkelijker te maken, maar inzet van de eenheden is wel het belangrijkst!


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #11 Gepost op: 10 december 2009, 22:24:59
Er was inderdaad ook een uitbreiding ;) Het stond ter plekke ook goed blauw van de rook.

Ik heb jou, Simon, vast zien lopen in de terminal. (Kan het zijn dat jij die keren doorgaf dat het een "no-play" was?)
Hoewel het lang duurde (en dan gaan studenten vervelend worden), hebben we na afloop heerlijk kunnen genieten van de catering door de 782 van de post Haarlem-West. (zat jij daar niet ook bij?)
Inhoudelijk zal ik er niet teveel op ingaan, maar na al het wachten waren de meesten blij dat ze om 22.45 de trein konden nemen. Ik vond het leuk om op deze manier "achter de douane" te zijn, wat mij betreft mogen ze zoiets dus vaker organiseren  8)


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #12 Gepost op: 10 december 2009, 22:56:26
Ik heb jou, Simon, vast zien lopen in de terminal. (Kan het zijn dat jij die keren doorgaf dat het een "no-play" was?)
Hoewel het lang duurde (en dan gaan studenten vervelend worden), hebben we na afloop heerlijk kunnen genieten van de catering door de 782 van de post Haarlem-West. (zat jij daar niet ook bij?)

Ik ben niet moeilijk te missen met mijn rode haar en sproeten  :P

Hoewel ik op de Zijlweg/post Centrum werk, en vandaar nu enkele jaren uitruk bij de vrijwilligers voor 2e TS, maar ook haakarmvoertuigen, woon ik in de wijk Schalwijk. Vandaar dat ik voor de avond en weekenden ben overgestapt naar vrijwilligers post Oost. Dit naast mijn functies vanuit het Veiligheidsbureau voor informatiemanagement in het OT/RCC.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 10 december 2009, 23:25:50
Er was inderdaad ook een uitbreiding ;) Het stond ter plekke ook goed blauw van de rook.

Ik heb jou, Simon, vast zien lopen in de terminal. (Kan het zijn dat jij die keren doorgaf dat het een "no-play" was?)
Hoewel het lang duurde (en dan gaan studenten vervelend worden), hebben we na afloop heerlijk kunnen genieten van de catering door de 782 van de post Haarlem-West. (zat jij daar niet ook bij?)
Inhoudelijk zal ik er niet teveel op ingaan, maar na al het wachten waren de meesten blij dat ze om 22.45 de trein konden nemen. Ik vond het leuk om op deze manier "achter de douane" te zijn, wat mij betreft mogen ze zoiets dus vaker organiseren  8)

Hmm, ik hoor het al.
Aan de wachttijd voor figuranten bij oefeningen is de afgelopen jaren niets veranderd... ;D
Ach, vaak is het vooral een stukje voorlichting. Dát je moet wachten weet je van tevoren, maar het is wel prettig als je om de zoveel tijd te horen krijgt wat de schatting is :)

Hier mijn frustratie over een oefening destijds ::) ;D

Moet daar wel bij zeggen dat een andere oefening op Schiphol (genaamd 'Kleiduif'), één van de meest spectaculaire oefeningen was die ik heb meegemaakt :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Robbienio

  • IVK | Surveillant VP | N5 aspirant
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #14 Gepost op: 11 december 2009, 15:16:18
Ja was vooral het wachten.
Was natuurlijk unieke kans om zo eens een kijkje te kunnen nemen op schiphol (niet dat ik al een stuk of 8 keer heb gevlogen).

Aantal figuranten werden ietswat chagrijnig van het wachten.
enkele tips:
-Doe de paspoort/id controle voortaan al in het oefenschuur want in de bus was het nogal vol en de mannen van Securitas wat moeite hadden er door te komen.
-Maak het realistischer (nier door echte brand of echte rook) maar doordat de BHV'ers al niet allemaal op hun plek staan maar dat ze nog op locatie zijn waar ze normaal ook zijn. Ontruim niet iedereen weer naar dezelfde punten (is in het echt ook geen tijd voor) maar stel ook nog een paar andere nooddeuren open

Toen de oefening begon, en de vrouw/bandje in een tig aantal talen ging oproepen dat we zo snel mogelijk naar de nooduitgangen moesten gaan was het voor ons eigenlijk onduidelijk want wij mochten geen nooddeuren zelf openen (logisch  : ;D  ). Maar zouden we moeten wachten tot we ontruimd werden door BHV'ers of zouden we zoals in het echt ook zou gebeuren meteen naar het begin of het eind van de pier rennen.

Iemand anders nog wat suggesties? Jord?

Prettig weekend dan alweer.