NVBR roepnummers (Nationaal Nummerplan Brandweer Nederland)

Auteur Topic: NVBR roepnummers (Nationaal Nummerplan Brandweer Nederland)  (gelezen 93921 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #70 Gepost op: 9 juli 2012, 12:00:07
Citaat
De toekomstgedachte is dat er in Nederland voor alle operationele brandweermaterieel een eenduidige nummering komt wat de herkenbaarheid bij (grootschaliger) inzet vergroot en de coördinatie inzichtelijker maakt.

Bijzonderheden
Het nationaal nummerplan brandweer is dit jaar (2012) getoetst
Leuk dat het ontwikkeld is voor grootschalig optreden, en misschien werkt het dan wel, maar in de dagelijkse praktijk is de doctrine al weer losgelaten en valt men gewoon terug in het `bijna`oude roepnummer systeem.
Naam van de kazerne, soort voertuig en dan eventueeel het nummer, dat kompleet wordt uitgesproken. Probleem is bij alleen gebruik van 4 cijferige nummers dat het specifieke kenmerk vooraan zit in het gesproken woord en vaak wegvalt in het radio verkeer waardoor alleen de twee laatste cijfers gehoord worden die dan voor veel voertuigen toepasbaar zijn. Hierdoor reagereren weer de verkeerde voertuigen op een oproep.
51.30, 52.30, 66.30 met veel misverstanden.
Maar ja de commisie bestond ook uit echte praktijkmesnen als ik de namen zo zie ;)
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #71 Gepost op: 9 juli 2012, 12:02:59
Brabant-Noord gaat eind dit jaar over na deze nummering


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #72 Gepost op: 9 juli 2012, 17:32:28
In Zeeland is alleen het stadsgewest en wat regionaal OGS materiaal een half jaar geleden overgegaan, daarna waren de plakstickers op  e050

Kan ook zijn dat ze meteen omnummeren als ze strakjes samen gaan met West-Brabant  ;)


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #73 Gepost op: 10 juli 2012, 09:50:36
In Zeeland is alleen het stadsgewest en wat regionaal OGS materiaal een half jaar geleden overgegaan, daarna waren de plakstickers op  e050

Kan ook zijn dat ze meteen omnummeren als ze strakjes samen gaan met West-Brabant  ;)

Dat zal toch wel meevallen Bleij, zo snel zullen we niet alles aanpassen.
Ik hoorde dat het nog een behoorlijk prijskaartje en tijd nodig heeft om roepnummers aan te passen.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #74 Gepost op: 10 juli 2012, 11:45:10
Klopt Robert. Al zouden ze alleen al de WO(A) en OGS eenheden in heel Zeeland doen dan voldoen we al een eind aan de materie  ;)

We wachten het geduldig af.


Peter V

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
  • Brandweerfoto verzamelaar ,BHVer
Reactie #75 Gepost op: 18 februari 2013, 20:52:10
weet niet of ik de juiste omschrijving hier boven heb staan maar ben op zoek naar een topic of site waar ik de nieuwe nummers van alle regios terug kan vinden.
ben namelijk een verzamelaar van fotos van brandweervoertuigen en heb alles per regio in mappen (een kleine 300 ordners verdeelt over de 24 regios)staan met gegevens erbij nu ben ik begonnen om overal de nieuwe nummers erbij te zetten maar kan nergens  complete nummerlijsten vinden en kan alleen hier en daar wat info vinden is hier op het forum iemand die mij daar aan kan helpen.
alvast bedankt
Peter V


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht


Peter V

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
  • Brandweerfoto verzamelaar ,BHVer
Reactie #77 Gepost op: 18 februari 2013, 21:14:40
Maatje bedankt voor de info ga dit zo even rustg kijken wat ik hier van nog niet had O0   ik struin op dit moment alles een beetje af om iets te vinden  :)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #78 Gepost op: 18 februari 2013, 21:17:10
Haaglanden en Hollands Midden (Noord-Haaglanden voor insiders) gaan ook het e.e.a. omgooien.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=1129651


Peter V

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
  • Brandweerfoto verzamelaar ,BHVer
Reactie #79 Gepost op: 18 februari 2013, 21:30:46
Haaglanden en Hollands Midden (Noord-Haaglanden voor insiders) gaan ook het e.e.a. omgooien.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=1129651
bedankt voor deze info  ;D had net de huidige nummering na veel zoeken en navragen klaar  :'( gaan ze weer veranderen.
maar mocht je van haaglanden meer nieuwe voertuignummers tegen komen dan hou ik me aan bevolen    O0 nogmaals bedankt