Nieuwe uniformen politie (oud)

Auteur Topic: Nieuwe uniformen politie (oud)  (gelezen 33714 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #30 Gepost op: 27 januari 2005, 11:43:18
Ja, ik wil dan ook wel even uit de doeken doen hoe men de herziene uniformen financiert. Halverwege 2003 is ons kledingbudget bevroren, zodat er geen uniformkleding meer besteld kon worden ter vervanging van versleten delen. In 2004 met het nieuwe budget voor dat jaar idem. En omdat het nu waarschijnijk 2006 wordt voordat het nieuwe uniform er komt, zijn bepaalde zaken, zoals broek en overhemd (wel wit), wel weer te bestellen. Kortgezegd komt het er op neer dat we zelf noodgedwongen al 2 jaar besparen om het nieuwe uniform te betalen.

Een sigaar uit eigen doos dus.  :-\ :-X
Als we halverwege 2005 een agent in zijn onderbroek zien lopen weten we hoe het komt.  :D
Hij heeft als 2,5 jaar geen geld meer voor nieuwe kleren.  :'(


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #31 Gepost op: 27 januari 2005, 17:54:02
??? Geld terug!
Dan zou ik maar onmiddelijk mijn mond houden.....als je zo onwijs gematst wordt nog gaan zeuren dat je een bon voor een kapot lampje krijgt.... :-\ ;)

Andere 2 zijn nl een stukkie duurder.... ;)
Lees je ook andere dan de laatste postings? of heb je gewoon een bord voor je kop???
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #32 Gepost op: 27 januari 2005, 22:54:28
Haha, ik zeg al niets meer. Ik kreeg trouwens vandaag de envelope van het Justitieel Incassobureau (ofzoiets), en hat was idd iets minder. Ik zal mn mond houden en mn ledjes aandoen  ;)
Arts  www.alphalog.nl


Dutch_Police

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 31 januari 2005, 13:23:21
De zgn. leren blouson mag tot 2015 bij het herziene uniform gedragen worden. Maar of ie dan nog leverbaar is wordt niet vermeldt.

We kunnen inderdaad de leren blouson tot 2015 blijven dragen. Tevens blijft hij nog een aantal jaren in het kledingpakket zitten.

Je kunt dus, indien nodig, via de KLPD, dienst logistiek, een nieuwe leren blouson bestellen.

Althans in de regio Limburg-Noord. Ik weet niet of dit per regio verschilt. Zou mij trouwens niets verbazen.  ;)

Tevens gaat men kijken of er buiten de platte pet een andere pet cq cap ontwikkeld gaat worden...

E.E.A. hierover staat vermeld op de intranetsite van Limburg-Noord. LNN is voor iedereen (binnen de politie) te bekijken.


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #34 Gepost op: 17 augustus 2005, 20:13:16
Ik vind het nederlandse politieuniform ***!  :-X ;D
Het ziet er niet uit en straalt TOTAAL geen gezag uit vind ik. Die orkestschoentjes passen totaal niet bij iemand die de openbare orde handhaafd. Een stoerder uniform zou veel meer gezag uitstralen. Neem nou bijvoorbeeld Frankrijk. Zij stralen echt gezag uit met hun kisten (of kistachige schoenen) en hun 'blauwe broek model mobiele eenheid). Ook dragen hun vaak t-shirts en een cap. Veel gaver!  8) Sommige korpsen doen hier al wat aan. Maar je ziet het niet veel (Zeeland met zwarte shirts meen ik).

Greetz, Joris
343, never forget.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #35 Gepost op: 17 augustus 2005, 20:26:40
ik vind die broeken inderdaad ook niets

ze zitten nooit goe!
qua schoenen, dat mag een agent volgens mij zelf uitmaken (hier lopen ze namelijk ook op kisten, sommige)

t shirt: goed idee
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #36 Gepost op: 17 augustus 2005, 21:12:28
Neem nou bijvoorbeeld Frankrijk. Zij stralen echt gezag uit

Sorry hoor maar. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Niets mis met dit uniform toch? Vind ik terminste. Maar zoals ze er in Frankrijk bijlopen.  :-X ;D ;D :-X

Ik vind het er prima uitzien zo. Waarom iets vervangen wat goed is.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #37 Gepost op: 17 augustus 2005, 21:39:46
alleen die broeken verdienen niet echt de beste prijs

ze zitten niet mooi vind ik
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #38 Gepost op: 18 augustus 2005, 00:00:41
alleen die broeken verdienen niet echt de beste prijs

ze zitten niet mooi vind ik

Nou en?! zou ik zeggen, ten eerste hoef jij die politiebroeken niet te dragen neem ik maar even aan, verder is een imago niet alleen afhankelijk van een uiterlijk (uniform) , op politiestaat-achtige uniformen en dito imago zitten we hier in NL nu niet echt te wachten denk ik. IK vind het huidige politeuniform echter stukken '''mooier''' cq. normaal overkomen, dan het nieuwe bedachte politeuniform. ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #39 Gepost op: 18 augustus 2005, 00:06:15
Dat nieuwe galapak werkt voor op kantoor volgens mij ideaal...maar ik heb nog niet het genoegen gehad met een agent op straat te praten die het een verbetering vond ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-