Nieuwe uniformen politie (oud)

Auteur Topic: Nieuwe uniformen politie (oud)  (gelezen 33610 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #50 Gepost op: 2 september 2005, 18:27:29
ik heb het in NL wel eens meegemaakt..... een discotheek met 300 bezoekers van wege brandgevaar ontruimt met 5 agenten (één daarvan was wel een boom van een kerel  ;D) en een honde wagen om de hoek.....

Ging erg goed vooral als je de mensen vertelde waarom! De paar lui die lastig deden vertelde de grote agent even dat ze maar snel een blokje verder moesten gaan staan...... en raad eens.... ze deden het nog ook  ;D ;D ;D

Dus ook in Nederland is het mogelijk  ;D ;D

Respect en gezag straal je uit door je houding en lichaamstaal. Het heeft weining met je kleding te maken.

Als jij een portier bij een discotheek hebt die de mensen niet recht in de ogen durft te kijken, die niet uit zijn woorden  komt en binnensmonds loopt te murmelen en die zenuwachtig heen en weer staat de wippen dan kan hij nog zo'n 'stoere' outfit aan hebben maar ik denk dat hij voor het eind van de avond toch al een paar keer is uitgedaagd!!  ;)


Merijn

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 2 september 2005, 19:14:28
Een uniform heeft idd niets met gezag te maken. Maar wel een stukje uitstraling.

De broek van nu mag er wat mijn betreft gewoon uit. Een ME broek is veiliger, Mbt brand. De broek nu wordt een tweede velletje op mijn benen. Een ME broek geeft me ook meer bewegingsruimte.

En waarom geen poloshirt  ipv overhemd. Is netjes en heeft niets met stoer te maken alleen wel heeft de agent wat meer bewegingsruimte. De Parka die men wil is absoluut onhandig. Een blouson of leren jack is veel makkelijker. Je kunt alle spullen even iets makkelijker van je koppel halen.

En schoenen die mag ik zelf uitzoeken. Als ik kisten aan wil dan kan dat en als ik die galaschoenen aan wil kan dat ook. Als ze maar zwart zijn en wel door de politie geschikt bevonden zijn. (dus geen zwarte fitness schoenen) Loop zelf op de zogenaamde AT kistjes. Lekker licht.

Groeten Merijn


Kimmerly

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 8 september 2005, 15:21:59
Ach het nieuwe uniform is tenminste wel vrouwvriendelijker. De witte bloesen hoeven niet meer gestreken te worden(ahum).

Nee ik vind het niks het enige wat er nu leuk aan is is dat je duidelijk op straat kan zien wie er een neiuwe student is (wit overhemd) en wie er al wat langer loopt (blauwe blous). Wij houden dan ook strak vast aan het blauwe. Dit geld alleen voor onze regio trouwens want Zuid-Holland_Zuid draagt altijd al wit.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #53 Gepost op: 8 september 2005, 15:38:59
Regio Utrecht is ook geheel in het wit gestoken. Zowel aspiranten als de oude rotten in het vak.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #54 Gepost op: 8 september 2005, 15:47:58
En op de wereldhavendagen liep een aspirant in het blauw en z'n mentor in het wit ::)
Ik vind blauw eigenlijk veel mooier.
Meer blauw op straat wil men toch :P
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #55 Gepost op: 8 september 2005, 17:17:17
En op de wereldhavendagen liep een aspirant in het blauw en z'n mentor in het wit ::)
Ik vind blauw eigenlijk veel mooier.
Meer blauw op straat wil men toch :P
De broeken zijn blauw.  ;)

En ik moet mezelf even corrigeren. Zag net een agent op de fiets in het blauw.  :-[


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #56 Gepost op: 23 december 2005, 19:59:52
Beste forumleden,

op 15 februari zullen de mensen van de regiopolitie Zuid-Holland Zuid als eerste in Nederland het nieuwe uniform gaan dragen. De oude overhemden zijn al niet meer bestelbaar en de nieuwe kunnen worden besteld. Vanaf 15 februari mogen ze zich dan ook niet meer vertonen in het oude uniform.



groet, Michel


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #57 Gepost op: 23 december 2005, 20:00:32
die riem is lelijk en die broek zal wel weer net zo strak om den kont zitten als bij de oude broek  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #58 Gepost op: 23 december 2005, 20:02:48
A weer een mijlpaal voor de regio   ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #59 Gepost op: 23 december 2005, 22:29:04
ZHZ staat weer streng toezicht te houden voor een oliebollenkraam hoor....... ;D
greetz,  Enrique