Nieuwe uniformen politie (oud)

Auteur Topic: Nieuwe uniformen politie (oud)  (gelezen 33631 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #70 Gepost op: 24 oktober 2006, 21:33:18
Dat geel valt wel veel beter op en de reden dat voor geel is gekozen is ook duidelijk. Het is ook niet mijn lievelingskleur ;)
Internationaal heb je nu wel meer eenheid.

Ik vind het trouwens niet zo geslaagd dat iedereen straks in het geel loopt. Ambulance loopt grotendeels in het geel, sommige brandweerkorpsen hebben gele hesjes, politie nu ook in het geel. Het hele plaats incident wordt straks geel ;D

Hoe zit het eigenlijk bij de KMar? Gaan die ook in het geel lopen? En wat hebben ze nu? Ik weet dat ze op Schiphol blauwe hesjes hebben. ???
dat is een van de redenen dat ik het afkeur.
en daarnaast op de manier waarop het is geregeld in het plaatje van mij is ook geel en duidelijk, daarnaast ook voor de nederlander nog herkenbaar.
Politie Aspirant niveau 4


Nick

  • Gast
Reactie #71 Gepost op: 26 oktober 2006, 03:27:35
Ik vind de uniformen van de KMAR veel meer uitstraling hebben dan de nieuwe uniformen van de Politie.
De witte overhemden staan op zich wel netjes, maar in het geheel straalt het nieuwe uniform weinig uit  :-\


paul_hartog

  • Gast
Reactie #72 Gepost op: 26 oktober 2006, 04:45:01
kvind het wel wat hebben eigelijk


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #73 Gepost op: 26 oktober 2006, 05:13:44
Ik ook, vind ze meer uitstraling hebben dan de oude uniformen!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #74 Gepost op: 26 oktober 2006, 09:10:47
dat is een van de redenen dat ik het afkeur.
en daarnaast op de manier waarop het is geregeld in het plaatje van mij is ook geel en duidelijk, daarnaast ook voor de nederlander nog herkenbaar.


Volgens mij zijn ze erg aan het 'jatten'... Ik weet dat er al korpsen waren met witte blousen maar nu zijn ze landelijk ook over op witte blousen.... net als de brandweer.... :-X :-X


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #75 Gepost op: 26 oktober 2006, 13:41:41
Door dat geel vallen ze meer op, Maar ik vind dat dat niet gebruikt moet gaan worden op straat. (alleen op de ringwegen, snelwegen, evtueel ook de bereden politie.

Ik had jassen gezien, gewoon blauw/zwart, maar achterop zat een rood/wit/blauwe lijn. Pervect!
Beter dan die zwarte jassen. Ik vind dat de politie ook goed zichtbaar moet zijn van achteren. Dat kan oa door zoon simpele rood/blauw/witte lijn te naaien achterop.

Verder vind ik op de uniformen weinig aan te merken ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #76 Gepost op: 26 oktober 2006, 18:18:22
Hier het huidige uniform. De jas waar Max het over heeft is hier te zien (met striping-streep). Ik vind zo'n trui er altijd goed uitzien. Netjes, maar toch weer niet te formeel. Daarnaast is het denk ik ook een lekker zittend en praktisch kledingstuk.
Op de jas is de flap met politie te zien die met klittenband bevestigd is en gemakkelijk verwijderd kan worden.



Die gele kleding Max is ook niet voor de "gewone straatagent", maar voor situaties waar hogere attentiewaarde nodig is (staat ook in mijn startbericht trouwens ;))
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #77 Gepost op: 27 oktober 2006, 12:48:00
Inderdaad die jas vind ik er netjes uitzien, Volgens mij heb je daar ook nog soorten in (met en zonder politie erop).

Oh, over dat laatste heb ik dan even overheengelezen :|


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #78 Gepost op: 27 oktober 2006, 13:42:55
Gebeurt je wel vaker zo te zien :P

Inderdaad die jas vind ik er netjes uitzien, Volgens mij heb je daar ook nog soorten in (met en zonder politie erop).
Op de jas is de flap met politie te zien die met klittenband bevestigd is en gemakkelijk verwijderd kan worden.

 ::)

 ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #79 Gepost op: 27 oktober 2006, 22:46:33
Gebeurt je wel vaker zo te zien :P

 ::)

 ;)
Sjonge jonge, het word tijd voor een brilletje :-\