Verschil in houding publiek "Oude t.o. Nieuwe" IM jassen

Auteur Topic: Verschil in houding publiek "Oude t.o. Nieuwe" IM jassen  (gelezen 15663 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

WIS IM+

  • Iets met asfalt en witte strepen erop
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • IM is geweldige uitvinding
Gepost op: 16 december 2009, 05:18:23
Is er een verschil te merken aan de reacties van het publiek tegenover je in de nieuwe IM jas dan dat je rondliep in je IM jas met Verkeersregelaar.?


Multidiciplinair zorgen voor een goede afloop  *** Alle uitspraken op dit forum zijn mijn persoonlijke uitspraken en meningen. ***


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 16 december 2009, 16:16:10
Is er een verschil te merken aan de reacties van het publiek tegenover je in de nieuwe IM jas dan dat je rondliep in je IM jas met Verkeersregelaar.?

Voor de beeldvorming:
Als ik goed heb opgelet is de linker nieuw (weliswaar een motorpak) en de rechter 'oud'.







Nabestellen? --> PM  ;D ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #2 Gepost op: 16 december 2009, 20:33:28
klopt. motorpak was al vooruitlopend op de nieuwe richtlijnen. Als ik het goed begrepen heb onlangs, zouden ergens rond maart 2010 de nieuwe jassen voor de WIS moeten komen.
Met die driehoek. Ach, is in ieder geval die !@#$@$ tekst eraf. Krijg je niet steeds te horen: "oh, laat maar hoor meneer, er komt hier net zo'n verkeersregelaar (-tje) aan".  :-X :-X :-X :-X :-X

Daniël kan beter zelf iets zeggen over het verschil, gezien het feit dat hij daar op de foto staat en zelf beide jassen nu draagt.

strakkkkkk kontje hoorrr. ;D :P   (lol neeeee ik ben echt hetero  8) )
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #3 Gepost op: 19 december 2009, 12:51:30
Beetje jammer dat de motorjas dan nog niet voldoet aan de nieuwe regelgeving....  ::)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #4 Gepost op: 19 december 2009, 15:02:58
Beetje jammer dat de motorjas dan nog niet voldoet aan de nieuwe regelgeving....  ::)

Dan wil je ons ook vast wel vertellen waarom? :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #5 Gepost op: 20 december 2009, 00:50:43
Het oranje gedeelte loopt te hoog door, de reflecterende onderste horizontale streep loopt niet rondom door, de reflecterende onderste streep op de mouwen zit te hoog (hoort op 50 mm van de onderzijde van de mouw te zitten) en tekst op de achterzijde is niet toegestaan.


Citaat
Uitrusting
Verkeersregelaars dragen tijdens het uitvoeren van hun werkzaamheden de voorgeschreven jas of hes.


De wettelijke omschrijving luidt als volgt:

de hes van de verkeersregelaar bestaat uit een fluorescerend gele bovenkant en een fluorescerend oranje onderkant.
Het scheidingsvlak van deze kleuren bevindt zich ter hoogte van de onderkant van de armsgaten. Op dit scheidingsvlak is met retroreflecterend grijs materiaal een rondom doorlopende streep van 50 mm breedte aangebracht. Een soortgelijke rondom doorlopende streep is ook horizontaal aangebracht op 50 mm boven de onderkant van het oranje deel van de hes. Tussen deze horizontale strepen zijn, op 50 mm uit het midden van de armsgaten, twee soortgelijke verticale strepen aangebracht, zodat een oranje rechthoek ontstaat. In deze rechthoek is met hetzelfde grijze materiaal van 50 mm breedte een driehoek aangebracht. Deze driehoek is zo groot mogelijk afgebeeld. De zijden en hoeken van deze driehoek raken de grijze strepen van de rechthoek niet. Tussen de rechthoeken aan de voor- en achterkant van de hes zijn op de delen onder de armsgaten, op gelijke afstand tussen de horizontale zijden van de rechthoek, twee doorlopende horizontale grijze strepen aangebracht.

De voor- en achterkant van de hes zijn gelijk, met dien verstande dat de hes aan de voorzijde een V-hals heeft. Als de hes aan de voorkant een opening heeft, dan zijn de grijze strepen en de driehoek niet zichtbaar onderbroken (door bijvoorbeeld een ritssluiting). De hes mag ook zonder opening aan de voorkant zijn uitgevoerd en wordt in dat geval dus over het hoofd aangetrokken.
Op de jas/hes kan links op de borst een logo met de bedrijfsnaam geplaatst worden ter grootte van maximaal 11×11cm. Dit logo mag geen onderdelen van het retroreflecterende patroon afdekken.

De jas van de verkeersregelaar heeft als romp de hierboven beschreven hes en heeft mouwen in dezelfde fluorescerend gele kleur als de bovenkant van de hes. Deze mouwen hebben rondom elk minimaal twee retro-reflecterende grijze banden van 50 mm breedte, waarvan er zich één op 50 mm boven de onderkant van de mouw bevindt. In de hals van de jas mag een kraag zijn gezet.

Tot 1 maart 2014 mogen de ‘oude’ oranje hessen en jassen voorzien de retro-reflecterende tekst ‘verkeersregelaar’ nog worden gebruikt.

Voor de volledige tekst van de regeling:  http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/deeplink/law1/title=REGELING%20VERKEERSREGELAARS%202009


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #6 Gepost op: 20 december 2009, 14:57:12
Alle punten die Erdebee al schrijft, plus dat de onderste reflecterende band op het oranje gedeelte eveneens 50 mm van de onderzijde hoort te zitten.

Voor wat betreft de onderste reflecterende band op de mouwen: er is op dit moment nog geen jas of parka op de markt die de onderste band op de goede plek heeft zitten....  ::)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #7 Gepost op: 22 december 2009, 01:11:11
laat er nou net weer een uitzondering zijn voor RwS ;-)  de blauwe band komt er bij ons nog bij en wij mogen wel weer ons logo (en volgens mij ook de tekst RwS, maar dat weet ik niet zeker...) erop hebben, zodat duidelijk herkenbaar zou moeten zijn dat wij Weginspecteur en niet een "verkeersregelaar" zijn. (no disrespect ;-) )
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #8 Gepost op: 22 december 2009, 08:54:02
De blauwe band (aan de voorzijde) klopt, die ontbreekt ook nog op bovenstaande foto, de tekst/logo Rijkswaterstaat mag alleen aan de voorzijde. Het herkenningsteken voor de andere diensten is juist die blauwe band als onderscheid met de 'gewone' verkeersregelaar/transportbegeleider.

We gaan zien wat het wordt. De Waterstaat kennende worden er her en der wel weer wat regels aan de laars gelapt  ;D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #9 Gepost op: 22 december 2009, 10:52:49
;)   "Rijkswaterstaat een staat binnen De Staat." .......................... ;)
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV