Verschil in houding publiek "Oude t.o. Nieuwe" IM jassen

Auteur Topic: Verschil in houding publiek "Oude t.o. Nieuwe" IM jassen  (gelezen 15664 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #10 Gepost op: 22 december 2009, 11:15:19
Zover zou ik niet willen gaan, maar je hoeft alleen maar naar de huidige WIS-jassen te kijken om te zien wat ik bedoel. Heel Nederland hoorde in oranje jassen/hesjes met reflecterende letters 'VERKEERSREGELAAR' te lopen, en RWS komt met geel/oranje/blauwe jassen. Juridisch en verzekeringstechnisch volstrekt onhoudbaar, maar bij de Waterstaat kan het.

Dat soort 'eigenwijs gedrag' denkt men dan op te lossen door RWS in de werkgroep Verkeersregelaars te laten participeren, maar vervolgens marcheert de Waterstaat (en ook wat andere private partijen overigens) weer voor de troepen uit door zijn motorrijders uit te rusten met jassen die niet conform de regelgeving zijn. Sterker nog, er bestaat in Zuid-Holland een folder waarin de nieuwe regelgeving wordt uitgelegd voor evenmentenverkeersregelaars (link), met foto's van een Waterstater met jas vol onvolkomenden en opzichtig zittend op de motor (wat nu juist voor alle andere verkeersregelaars en ZEKER voor evenementenverkeersregelaars strikt verboden is).

Het zou me dus helemaal niets verbazen dat de nieuwe WIS-jas dus op punten weer afwijkt van de regelgeving waaraan RWS nota bene zelf heeft meegewerkt... we gaan het zien, volgens mijn laatste informatie staat de invoering gepland voor 2010...  ;)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #11 Gepost op: 22 december 2009, 14:38:49
:o :o :o

hoe is het met je dienstauto???????????????,werkte de geleiderail goed!!!!!!!!!!!!!

groeten collega waarden
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #12 Gepost op: 22 december 2009, 16:58:22
@Blusdebrand: heb ik iets gemist?  ;D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #13 Gepost op: 22 december 2009, 20:43:25
sorry,ik had er geen naam bij gezet maar ik bedoel martin frankena.

gr. René
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #14 Gepost op: 22 december 2009, 21:48:28
Ik bedoel eigenlijk of ik (of beter gezegd we) iets gemist heb dat je reactie "hoe is het met je dienstauto?" verklaart... is er iets specifieks gebeurd?
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #15 Gepost op: 23 december 2009, 01:27:46
De blauwe band (aan de voorzijde) klopt, die ontbreekt ook nog op bovenstaande foto, de tekst/logo Rijkswaterstaat mag alleen aan de voorzijde. Het herkenningsteken voor de andere diensten is juist die blauwe band als onderscheid met de 'gewone' verkeersregelaar/transportbegeleider.

We gaan zien wat het wordt. De Waterstaat kennende worden er her en der wel weer wat regels aan de laars gelapt  ;D

rondom ;-)  net plaatje gezien vandaag  ;D
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #16 Gepost op: 23 december 2009, 01:29:05
:o :o :o

hoe is het met je dienstauto???????????????,werkte de geleiderail goed!!!!!!!!!!!!!

groeten collega waarden

 :-X :-[
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #17 Gepost op: 23 december 2009, 10:47:44
N.a.v. de blauwe band:
rondom ;-)  net plaatje gezien vandaag  ;D
Dat bedoel ik dus... in de Regeling Verkeersregelaars 2009 staat het volgende:
Citaat
De jas die gebruikt wordt door verkeersregelaars die in functie zijn als weginspecteur in dienst van Rijkswaterstaat, is voorts voorzien van een horizontale blauwe band op de borst van 5 cm hoog, op het scheidingsvlak van geel en oranje, aan zowel onder- als bovenzijde begrensd door retroreflecterende banden van 5 cm hoog.
Bij mijn weten hebben wij 'de borst' alleen aan onze voorkant, dus aan de achterkant hoort geen blauwe band. Maar goed, de Waterstaat zal de regelgeving wel (weer) anders interpreteren en weer gewoon doen wat ze zelf willen... ;D


(Overigens begrijp ik het 1-2-tje tussen Blusdebrand en Martin nog steeds niet, maar okee...)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #18 Gepost op: 23 december 2009, 13:47:58
Beste Lt.Col.me :),

Wij zijn collega's ;D ;D in het zelfde district namelijk en het verhaaltje gaat heel snel rond en ik heb op intranet(infraweb) gekeken.

Maar ik vind het absoluut balen  :'(voor martin,dus wij kennen elkaar ::) ::) best wel.

gr.rené 8)
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #19 Gepost op: 23 december 2009, 13:50:09
:-X :-[

En Martin heb je nog foto's,je mag ze ook via werk-mail sturen.

gr.rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT