Werken op ladder verboden

Auteur Topic: Werken op ladder verboden  (gelezen 16720 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #30 Gepost op: 29 maart 2004, 19:52:43
Horen die valbeveiligingslijnen niet bij de volgens BiZa gestelde standaard bepakking van een TS?
klopt inderdaad,en bij ons zijn allebei de TASsen ermee uitgerust.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #31 Gepost op: 29 maart 2004, 19:54:10
Ik begrijp het probleem ook wel. Die regeltjes zijn ter bescherming van onszelf opgesteld schijnt, maar we kunnen ook overdrijven!

Hoe vaak is iemand tijdens repressief werk al van het dak gevallen. Ik ken in mijn omgeving niemand hoor....
Snap je wat ik bedoel. Het is makkelijk om regels op te stellen maar ze moeten wel onderbouwd zijn. En het gebruik van een valbeveiliging in de korf van een redvoertuig kan ik niet volgen. Sorrie maar helaas.....ik spring er echt niet uit hoor!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #32 Gepost op: 29 maart 2004, 20:00:24
Ik begrijp het probleem ook wel. Die regeltjes zijn ter bescherming van onszelf opgesteld schijnt, maar we kunnen ook overdrijven!

Hoe vaak is iemand tijdens repressief werk al van het dak gevallen. Ik ken in mijn omgeving niemand hoor....
Snap je wat ik bedoel. Het is makkelijk om regels op te stellen maar ze moeten wel onderbouwd zijn. En het gebruik van een valbeveiliging in de korf van een redvoertuig kan ik niet volgen. Sorrie maar helaas.....ik spring er echt niet uit hoor!
ik snap heel erg goed wat jij aan wilt geven,al die regels maken ons werk er niet makkelijker op.En inderdaad je zit sneller op het dak als je even via de ladder het pannedak op klimt en de pannen opschuift en al die prulaira niet aan hoeft te trekken.
Tja,en het nut van die vesten op een redvoertuig?we zullen inderdaad niet even spontaan uit het bakje springen,maar we stappen wel even op de schoorsteen,omdat we er dan net ff beter bij kunnen ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #33 Gepost op: 29 maart 2004, 20:01:44
ja dat moet je dan niet doen natuurlijk


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #34 Gepost op: 29 maart 2004, 20:03:43
En het gebruik van een valbeveiliging in de korf van een redvoertuig kan ik niet volgen. Sorrie maar helaas.....ik spring er echt niet uit hoor!

Eruit vallen kan wel. Zie foto....

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #35 Gepost op: 29 maart 2004, 20:11:35
ja zo kunnen we nog wel even doorgaan :-\


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #36 Gepost op: 29 maart 2004, 20:14:36
ja zo kunnen we nog wel even doorgaan :-\
ik denk dat we het er wel over eens zijn,dat het noodzakelijk is maar dat het geen fantastisch hulpmiddel is


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #37 Gepost op: 29 maart 2004, 20:24:49
Als we het hebben over het gebruik in combinatie met de lijnenset (heb er geen ervaring mee) dan zeg ik ja.

Als ik in de korf van een redvoertuig sta nee. Niet alle regeltjes willen zeggen dat ze goed zijn, en ik ben blij dat ik bij een korps werk waar ze dat ook vinden. En zo te zien op foto's van andere grote korpsen denken die er net zo over ;D

Het is een overweging die je maakt zoals je dat bij elke handeling doet tijdens een inzet. En als er dan een goede reden voor is om het niet te doen sta ik er achter. Maak gebruik van de veiligheidsmiddelen die er zijn, maar sla daarin niet door om als een aap aan een touwtje te balanceren met ademlucht om, valbeveiliging aan, lijnenset over het dak en veegmateriaal! We belasten daarmee ons lichaam op een totaal andere manier en dat vinden we beter? ???


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #38 Gepost op: 29 maart 2004, 20:25:24
Leuke discussie trouwens ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #39 Gepost op: 29 maart 2004, 20:30:43
Leuke discussie trouwens ;D
ja we zijn lekker op dreef ;D

Maar het is inderdaad een overweging om die spullen te gebruiken,overigens heeft de buurgemeente van ons (Baarn) sinds kort een ladderwagen en daar kunnen we gebruik van maken als dat nodig is. :-[
Maar tot die tijd zullen we de valbeveiliging moeten gebruiken