Werken op ladder verboden

Auteur Topic: Werken op ladder verboden  (gelezen 16718 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #50 Gepost op: 29 maart 2004, 22:27:41
Ja leg ze het maar eens voor. Als ik het goed begrijp is het één van beiden gebruiken maar niet tegelijk, daar komt het dus op neer.

Blijkt maar weer eens dat zo'n simpele theoretische aanbeveling in de praktijk grote gevolgen heeft :'(


brandweer

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 29 maart 2004, 23:08:58
Hoi,

We hebben vanavond een stafvergadering gehad.

Ook de ladders zijn besproken. Aangezien wij hier een hoogwerker hebben, hebben we besloten aanstaande donderdag de ladders van auto's af te halen.

Ghostrider


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #52 Gepost op: 29 maart 2004, 23:12:35
En wat als er nu aan de achterzijde van een pand iemand op de eerste verdieping uit het raam hangt. Dan ben je afhankelijk van je redvoertuig?

Een ladder kun je natuurlijk ook voor andere doeleinden gebruiken....is nogal een drastische maatregel ;D


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #53 Gepost op: 30 maart 2004, 11:33:02
Nou, die laatste actie om gelijk de ladders van de auto af te halen lijkt mij wat overdreven, zo staat het ook niet in de richtlijnen.

Wellicht moeten we onze werkprocedures wat aanpassen.
Waarom gaan we niet met ademlucht aan een werkslang het dak op. Dan kan dat hele toestel beneden blijven, hebben we geen last meer op onze rug waardoor we uit evenwicht kunnen raken.
Ik geef gelijk toe dat werken aan een slang niet altijd even handig is, maar zo pak je het probleem wel bij d eborn aan. En zo hoort het volgens de arbo-wet. Niet als eerste gelijk naar alle persoonlijke beschermingsmiddelen grijpen.
Tenslotte wordt in de industriele sector dagelijks met deze middelen gewerkt, waarom wij niet?

Ik merk op dat er vaak naar een extra hulpmiddel wordt gegrepen, terwijl je juist eerst een grondig naar de basis moet kijken om iets structureler veilig te maken.
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #54 Gepost op: 30 maart 2004, 16:25:49
Aangezien wij hier een hoogwerker hebben, hebben we besloten aanstaande donderdag de ladders van auto's af te halen.

Ik ben geen brandweerman, maar ik zou denken: beter mee verlegen dan om verlegen. Als je de ladders wegdoet, krijg je er ooit vreselijk veel spijt van!

Christian


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #55 Gepost op: 30 maart 2004, 16:39:27
En wat als er nu aan de achterzijde van een pand iemand op de eerste verdieping uit het raam hangt. Dan ben je afhankelijk van je redvoertuig?

Een ladder kun je natuurlijk ook voor andere doeleinden gebruiken....is nogal een drastische maatregel ;D
inderdaad als brug over een sloot doen ze het ook prima hoor,ik vindt het ook ver gaan alle ladders van de auto af :-\


firemanr

  • Gast
Reactie #56 Gepost op: 30 maart 2004, 18:56:31
Tja, is een erg drastische maatregel en beter mee verlegen dan om verlegen..... :-\


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #57 Gepost op: 30 maart 2004, 19:20:25
Ik heb vandaag even navraag gedaan binnen ons korps over het gebruik van de valbeveiliging in de korf.

Binnen ons korps is men van mening dat in de korf geen beveiliging hoeft te worden gedragen. Dit zou pas noodzakelijk zijn wanneer men buiten de korf gaat werken. Wanneer je op een balkon staat, ben je ook niet aangelijnd en dat terwijl de hoogte van de railing even hoog is! ;D

Niet moeilijk gaan doen dus........ ;) waar zijn we mee bezig jongens.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #58 Gepost op: 30 maart 2004, 19:22:48
Ik heb vandaag even navraag gedaan binnen ons korps over het gebruik van de valbeveiliging in de korf.

Binnen ons korps is men van mening dat in de korf geen beveiliging hoeft te worden gedragen. Dit zou pas noodzakelijk zijn wanneer men buiten de korf gaat werken. Wanneer je op een balkon staat, ben je ook niet aangelijnd en dat terwijl de hoogte van de railing even hoog is! ;D

Niet moeilijk gaan doen dus........ ;) waar zijn we mee bezig jongens.
dit vertelde ik gisteren al min of meer,en zo zie je dat elk korps toch op hun eigen wijze ermee omgaan met dit hele verhaal ;)


Gast48368

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 30 maart 2004, 19:46:53
Gewoon laddertje op, en je werk doen, it's a simple ;)